Forum Polityka, aktualnościGospodarka

UOKiK: Trzeba zdecydowanie podzielić PKP

UOKiK: Trzeba zdecydowanie podzielić PKP

Money.pl / 2010-08-30 10:15
Komentarze do wiadomości: UOKiK: Trzeba zdecydowanie podzielić PKP.
Wyświetlaj:
-+ / 79.163.61.* / 2010-08-30 15:23
Słabe dochody na kolei powoduje też nadmierny transport drogowy. Prawie każdy wypadek jest z udziałem jakiegoś TIR-a. Jeszcze jest szansa na uratowanie PKP. Trzeba tylko wydać odpowiednie ustawy. Przykładowo, zakaz jazdy wielkich ciężarówek przewożące wielkie pnie z wyrębu lasów, które niszczą drogi. To powinna robić kolej jeśli konieczność transportu jest na większą odległość.
szakee / 83.9.65.* / 2010-08-30 15:23
Prywatyzacja wszystkiego co możliwe. Podatki tylko na wojsko i policje oraz 10% w paliwo na budowę dróg. Będziemy mieć wtedy kasę i bedzie tanio i w porządku, a przede wszystkim bedzie sprawiedliwość społeczna. Budowanie dróg, czegokolwiek co publiczne (w sumie niewiele by tego było - chyba tylko drogi) poprzez licytację jawną. Nie bedzie korupcji, a bedzie wolny rynek i wtedy jak myślisz i pracujesz tak masz.
dgen / 2010-08-30 11:26 / Tysiącznik na forum
najpierw było jedno PKP.....
potem utworzono niewydolne ekonomicznie mutanty typo Intercity, tanie Linie Kolejowe, Przewozy Regionalne, Przewozy Towarowe, PKP Cargo ............
każda z tych spółek oczywiście musi mieć kilkuosobowy zarząd, rade nadzorcza, aparat biurokratyczny.............
teraz w ramach nowych porządków powinno się utworzyć mutacje tych spółek w każdym powiecie - nowych miejsc pracy w zarządach nigdy nie za wiele
Pajchiwo / 2010-08-30 10:15 / Tysiącznik na forum
Prezes PKP/PLK ostatnio stwierdził, że żeby "przywrócić liniom kolejowym parametry, do których zostały zaprojektowane" (wiek temu) potrzebuje około 45-50 mld... (10% budżetu...)
A to tylko JEDNA spółka z całej bandy.
Dopóki tego towarzystwa się nie rozgoni albo nie zmusi do normalnego rynkowego funkcjonowania PKP nie będzie działać...
ljhgfds / 83.25.164.* / 2010-08-30 13:29
DB juz czeka. małe firemki łatwiej przejac/wykonczuc
krakers09 / 2010-08-30 15:45

Spółka zarządzająca torami powinna zostać oddzielona od grupy PKP i trafić w ręce skarbu państwa, co zapewniłoby równe traktowanie wszystkich przewoźników

Bezczelność w najczystszej postaci!

Że tak zapytam - a to mało kuźwa tych spółek jest obecnie, że trzeba kolejnych?
radmar2 / 2010-08-30 15:54


2010-08-30 15:45:09 | krakers09

Spółka zarządzająca torami powinna zostać oddzielona od
grupy PKP i trafić w ręce skarbu państwa, co zapewniłoby
równe traktowanie wszystkich przewoźników

Bezczelność w najczystszej postaci!

Że tak zapytam - a to mało kuźwa tych spółek jest
obecnie, że trzeba kolejnych?


Że tak powiem, państwo wg regulacji unijnych środki na infrastrukturę musi dzielić następująco:

40% transport kolejowy
60% transport drogowy.

Spółka zarządzająca torami powinna być spółką Skarbu Państwa, podobnie jak i GDDKiA. Jeśli tego nie rozumiesz to trudno. Państo tak samo jak ma obowiązek inwestowania w drogi tak samo ma obowiązek inwestowania w tory. Że w Polsce się tego nie robi, a raczej robi to nieudolnie, to tylko kwestia czasu aż UE nas za to rozliczy.

Najnowsze wpisy