Forum Polityka, aktualnościKraj

Ursus przygotowuje do homologacji autobus elektryczny

Ursus przygotowuje do homologacji autobus elektryczny

Wyświetlaj:
Nysek Łódź / 81.219.39.* / 2015-12-05 12:25
Autobus(papiery i technologia) jest z AMZ Kutno więc tu niema co testować,poprawić co trzeba i w drogę.
karol z W-wy / 178.42.70.* / 2015-12-05 12:02
O dobrze, niech testują, udoskonalają, będą zapewne oszczędności na oleju napędowym, spalin będzie dużo mniej,za tym czystsze powietrze. Brawo , na to czekaliśmy. Jak przejdzie to wezmą się pewnie za samochody osobowe rodzimej produkcji .Reanimacja polskiego przemysłu samochodowego by się przydała, tylko trzeba uważać żeby jacyś politycy tego pomysłu nie sknocili, bo będą naciski by za to się nie brać.Życzę sukcesów bez polityków.
sl106 / 94.40.23.* / 2015-04-15 09:53
A czemu nie trolejbus raz wystarczy rozpiac trakcje i spokoj a w rzie czego jest maly akumulator na pare km.Ciekawe jaki zasieg bedze zima przy -25 stopniach i wlaczonym grzaniu na maxa ,lub latem przy wlaczonej klimie.Jak dla mnie autobus elektryczny to ciekawostka ale czy ma to uzasadnienie ekonomiczne -jest to watpliwe ,mozna jeszcze autobusy napedzac gazem CNG to czystsze zrudlo energi od diesla.Jak dla mnie to albo trolejbus albo CNG
vfsdfsdf / 86.111.207.* / 2015-01-19 15:26
życzę powodzenia i zachęcam samorządy do zakupów, kupując polskie dajesz prace w polsce
oszukany inwestor / 87.199.35.* / 2015-01-19 14:37
A dlaczego KNF nie wyrzuca z giełdy pana Patrowicza za ohydne zaniżanie wartości na wszystkich jego spółkach
TomKs1 / 159.245.16.* / 2015-01-19 12:26
Ekologiczność pojazdów elektrycznych jest mocno wątpliwa, natomiast są pewne niezaprzeczalne plusy jak niższy koszt jazdy (choć trzeba to dobrze policzyć - pewnie sam autobus jest sporo droższy) i brak spalin na ulicach.
Autobusy nieźle się nadają do eksperymentów w tej dziedzinie - nie przeszkadzają duża masa baterii i mały zasięg. Tym bardziej, że charakterystyka eksploatacji jest wprost wymarzona - bardzo duży udział postojów przy silniku spalinowym to czyste straty, które przy elektrycznym nie występują.
Generalnie eksperymentowi należy przyklasnąć i przyglądać się efektom.
Macarena / 90.149.106.* / 2015-12-05 11:51
Pomysł dobry, bo polska technologia się rozwija, wiadomo,i polibuda ma zajęcie. Niestety przy naszych cenach prądu raczej się nie sprawdzi w polsce. Ale jako towar eksportowy np. w skandynawii, albo dla ekowariatów na zachodzie, czemu nie ?
Mnie i tak najbardziej cieszy ta rzesza studentów, którzy pracują pewnie miesiącami nad np. szybko ładującymi się bateriami, które nie niszczą sie za szybo przy tym. To się nazywa ROZWÓJ. Gratulacje !
kaziulek / 109.231.3.* / 2015-12-05 12:49
Studenci pracujący nad bateriami- dobry żart.Opracowanie baterii do tego autobusu to największy wydatek,robi o kilka globalnych koncernów z ogromnym kapitałem na badania.Studenci z polibudy zajmują się natomiast kserowaniem wykładów na które w większości nie uczęszczają oraz oddają się doczesnym przyjemnościom przebywając w stanie nirwany lub upojenia alkoholowego.Forsę biorą natomiast profesory i ich słudzy, którzy załapali się do tego projektu.Podobnie jest na innych politechnikach.
autor929 / 195.212.22.* / 2015-01-18 12:26
Świetnie! Mam nadzieję, że dobrze ogarną rynek i sprzedaż pójdzie na skalę conajmniej Europejską :)
eewde / 86.63.66.* / 2015-01-18 07:26
ciekawe czy to nie jest taka sama firma jak romet!!!!!!!! Przepakowuja chińskie motorowery i naklejki naklejają!!!!!
edd__ / 46.112.64.* / 2015-01-20 14:44
Nie do końca. Nadwozia i wyposażenie wnętrza (nie całe), kupują w Autosanie, są one tam produkowane. Są one identyczne jak w Autosan Sancity 12, na którego Autosan już nie ma klientów, niestety. Ciekawe co będzie jak Autosan upadnie do końca, bo na razie inwestora nie widać na horyzoncie. Może kupią prawa i spróbują je budować u siebie, ale to wielkie inwestycje.
kamillll / 89.167.105.* / 2015-01-17 23:08
a wyprodukowanie silnika spalinowego jakie emisje generuje? kwiatków? ... skąd jest prąd w naszych gniazdkach? z naszego węgla czy z ruskiej ropy? może też ze źródeł odnawialnych byc, albo z atomu

powielajcie dalej durne "opinie" lobbystów przemysłu naftowego...
montecci / 89.66.176.* / 2015-01-18 12:54
ale nie należy też bezmyślnie powtarzać "opinie" lobbystów przemysłu energii odnawialnej ;)

Rzecz jest bardziej skomplikowana. Należy uwzględniać pełny cykl życiowy produktu - łącznie z utylizacją i recyklingiem. I pamiętać o tym, że baterie po kilku latach trzeba wymienić na nowe, a ich utylizacja jest skomplikowana i energochłonna. To nie znaczy, że nie należy dążyć i rozwijać, ale nie dysponujemy jeszcze właściwymi technologiami. Wodór jest bardziej ekologiczny. I w perspektywie będą go wytwarzać bakterie wystawione na słońce.

I jeszcze: pamiętam sprzed ok. 15 lat informację, że koszt wyprodukowania jednego komputera PC jest dla środowiska większy niż jednego samochodu. Świat nie jest prosty.
jaro22222222 / 77.65.48.* / 2015-03-10 15:52
Nowe samochody maja więcej elektroniki niż komputer PC, więc wątpliwe twoje argumenty.

Najnowsze wpisy