Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Zakładać działalność czy nie?

Zakładać działalność czy nie?

karcher / 79.184.172.* / 2014-02-17 00:33
Witam!
Jestem kompletnym laikiem w dziedzinie zakładania firm dlatego też proszę Was o pomoc, poradę i wytłumaczenie kilku spraw.

Chce założyć firmę, która będzie zajmować się czyszczenie dywanów, wykładzin, tapicerek samochodowych itp. tzw. karcher ful wypas.

Do końca pewny nie jestem, czy mi ten pomysł wypali i na początku nie chciałbym zakładać działalności, żeby ominąć płacenia ZUSu i księgowości, a sprawdzić czy jest popyt na te usługi. Jak to wtedy państwo sprawdza czy ja działam legalnie, czy na lewo? i jakie są ewentualne konsekwencje tego manewru? Czy nie rejestrując firmy mogę się reklamować w internecie i po przez ulotki?

Pozdrawiam.
Wyświetlaj:
PCF / 2014-04-22 09:49
Witam,
oczywiście, ze wszystko można. Może Pan założyć DG i nie płacić ZUS, podatków i księgowości. Oczywiście, że może Pan reklamować swoje usługi wszędzie, gdzie Pan będzie chciał. Pytanie tylko czy to się opłaci. By sprawdzić czy biznes się opłaca nie wystarczy miesiąc lub dwa. W Pana pomyśle na biznes istnieje ryzyko sezonowości, więc skąd wiadomo, że cały rok będzie ok? Zawsze możemy nie płacić ZUS, podatków lub księgowej i rozkręcać firmę...tylko, że to jest złudna oszczędność...bo jak już Pana sposobem rozkręcimy firmę to znajdzie nas i zus i US, a wtedy często zdarza się, ze firmę trzeba zamknąć, bo nie ma na spłatę zaległości, a kredytu właśnie przez te zaległości możemy nie dostać. A księgowość? Moim zdaniem posiadanie dobrej księgowej od początku działalności to połowa sukcesu, więc warto wydać na jej usługi 100 zł miesięcznie, gdyż ta inwestycja może uchronić Pana w przyszłości od problemów.
H Szatkowski / 2014-04-22 10:08