Akiem zamówiła u Bombardiera lokomotywy TRAXX DC3 z myślą o polskim rynku

Akiem, firma zajmująca się leasingiem taboru kolejowego, zawarła z Bombardier Transportation umowę na dostawę ok. 30 lokomotyw TRAXX DC3, które zamierza wprowadzić na polski rynek, poinformowały spółki. Do 2020 r. flota Akiem będzie liczyć co najmniej 180 lokomotyw TRAXX, z czego 55 będzie eksploatowanych w Polsce.

Obraz

"Jesteśmy dumni, że od ponad pięciu lat świadczymy usługi na rzecz dużej liczby polskich operatorów, obsługujących ruch krajowy i międzynarodowy. Zdecydowaliśmy się na dalsze zaangażowanie na rzecz rozwoju i podnoszenia efektywności transportu kolejowego w Polsce oraz w Europie Środkowej poprzez zainwestowanie w ok. 30 nowych lokomotyw przeznaczonych do eksploatacji na polskiej sieci kolejowej i w ruchu transgranicznym. Do 2020 roku nasza flota będzie liczyć nie mniej niż 180 lokomotyw TRAXX, z czego 55 lokomotyw będzie eksploatowanych w Polsce. Oficjalnie otwieramy też biuro w Warszawie, aby wspierać rozwój zarówno Akiem, jak i mgw Service w tym regionie i cieszymy się, że będziemy mogli korzystać w nowych umiejętności i wiedzy, aby jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów" - powiedział prezes Akiem Fabien Rochefort, cytowany w komunikacie.

Dzięki nowej generacji lokomotyw, Bombardier oferuje najnowocześniejszą i najbardziej wszechstronną gamę lokomotyw czteroosiowych z napędem elektrycznym, podkreślono. Trzy typy pojazdów - TRAXX AC3, TRAXX MS3 i TRAXX DC3 - zaspokajają główne potrzeby w zakresie transportu we wszystkich czterech systemach sieci trakcyjnych w Europie oraz oferują opcjonalną funkcję "last mile" - dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający lokomotywom poruszanie się po odcinkach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy zostały stworzone w oparciu o platformę lokomotyw TRAXX, które są produkowane od 18 lat. Ponad 2 000 lokomotyw TRAXX jest obecnie eksploatowanych w Europie.

W listopadzie ub.r. Akiem zamówiła 20 takich lokomotyw w ramach umów na dostawę łącznie 33 lokomotyw TRAXX AC, DC i MS. Dostawy 33 lokomotyw zaplanowano na lata 2019-2021, przypomniano.

"Projekt ten po raz kolejny pokazuje, że nieustannie wspieramy polską gospodarkę, produkując w kraju nadwozia lokomotyw przeznaczonych na rynek polski, a także pojazdów eksportowanych niemal na cały świat. Do chwili obecnej zbudowaliśmy ponad 2 400 takich nadwozi. Wszystkie pudła do naszych lokomotyw europejskich i północnoamerykańskich zostały wyprodukowane w zakładzie Bombardier we Wrocławiu. Ostatni kontrakt z naszym wieloletnim partnerem Akiem pozwolił rozszerzyć zasięg naszej innowacyjnej i najbardziej zaawansowanej w Europie lokomotywy TRAXX DC3 na Polskę, gdzie z wysoką niezawodnością eksploatowane były lokomotywy TRAXX poprzedniej generacji" - dodał szef Globalnego Ekosystemu Freight Corridors w Bombardier Transportation Peter Ammann.

Grupa Akiem działa na rynku leasingu lokomotyw i usług pokrewnych w Europie. Korzysta z sieci zakładów serwisowych swojej spółki zależnej - mgw Service, która specjalizuje się w utrzymaniu taboru kolejowego. Będąc posiadaczem floty 440 lokomotyw i obsługując około 50 klientów, którzy prowadzą działalność w zakresie transportu towarowego lub pasażerskiego w większości krajów europejskich, Grupa Akiem generuje przychody w wysokości 140 mln euro. Prawie 150 pracowników we Francji, Niemczech, Szwecji, Włoszech i Polsce pracuje w działach leasingu i utrzymania Grupy Akiem, która należy do Transport et Logistique Partenaires i DWS.

Bombardier Transportation jest największym międzynarodowym inwestorem w branży transportu kolejowego w Polsce. Obecnie w zakładach koncernu w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu pracuje prawie 2 800 osób. Zakres działalności firmy obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw, regionalnych pociągów pasażerskich, pociągów dużych prędkości, produkcję ram wózków, projektowanie i produkcję systemów sterowania i kierowania ruchem kolejowym, produkcję aparatury elektrycznej, jak również serwis utrzymania pojazdów szynowych oraz systemów SRK.

Wybrane dla Ciebie
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
"Złote karty" z wizerunkiem Trumpa. Rusza składanie wniosków
"Złote karty" z wizerunkiem Trumpa. Rusza składanie wniosków
Wraca spór z Czechami. Domagają się od Polski działań
Wraca spór z Czechami. Domagają się od Polski działań
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: CNN musi zostać sprzedana