Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

FlixBus spodziewa się jeszcze szybszego wzrostu liczby pasażerów w Polsce w 2020

0
Podziel się:

FlixBus zanotował w Polsce 4,7 mln pasażerów w 2019 r. wobec 4 mln rok wcześniej, co oznacza wzrost o 17,5% r/r, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie Michał Leman. Według niego, w bieżącym roku przewoźnik może mieć jeszcze wyższe tempo wzrostu, ponad 20-procentowe, dzięki nowym liniom krajowym i zagranicznym - kolejnym na Ukrainę i pierwszym do krajów bałtyckich.

FlixBus spodziewa się jeszcze szybszego wzrostu liczby pasażerów w Polsce w 2020

"FlixBus w 2019 r. przewiózł 62 mln pasażerów w 30 krajach, co oznacza wzrost o 37%. W Polsce (uwzględniamy tu pasażerów krajowych oraz kończących/zaczynających podróż w naszym kraju) było ich 4,7 mln wobec 4 mln rok wcześniej. W 2020 r. spodziewam się przyspieszenia dynamiki; powinniśmy mieć mocny, dwucyfrowy wzrost liczby pasażerów, wyższy niż kilkanaście procent" - powiedział Leman w rozmowie z ISBnews.

Przypomniał, że w ub.r. siatka przewoźnika w Polsce wzrosła o 110 miejscowości, do 250. Obecnie FlixBus Polska ma ok. 100 linii, z czego ok. 40 otwarto w 2019 r.

"Widzimy miejsce na dalsze dogęszczanie siatki połączeń w Polsce, zwłaszcza wschodniej, zwiększanie liczby połączeń w głównych korytarzach i dodawanie nowych miejscowości, także mniejszych. FlixBus przyczynia się do zmniejszania wykluczenia komunikacyjnego w Polsce, choć na razie pozostaniemy przede wszystkim przewoźnikiem dalekobieżnym. Podsumowując, dla naszego wzrostu w Polsce jest jeszcze bardzo dużo miejsca" - podkreślił Leman.

Rozwój będzie się wiązał z pozyskaniem w Polsce kolejnych partnerów wśród przewoźników - większych i mniejszych polskich firm prywatnych. Obecnie jest ich 30, natomiast w 2020 r. FlixBus będzie chciał pozyskać ok. 15 kolejnych.

"Ponieważ średni wiek naszej floty to 3 lata, partnerzy generują duży popyt na nowe pojazdy. W 2019 r. dzięki nim zarejestrowano w Polsce ponad 50 nowych autobusów, dzięki czemu prawie 1/3 floty to pojazdy z tego rocznika, w tym roku popyt na nowe autobusy może być jeszcze większy. Ważny jest też 'ruch' w obszarze autobusów używanych, w bardzo dobrym stanie. We FlixBusie mamy wewnętrzny rynek pojazdów używanych, które trafiają do kolejnych przewoźników zgodnie z potrzebami" - wyjaśnił dyrektor.

Do obszaru operacji FlixBus Polska należą także kraje bałtyckie, Białoruś i Ukraina.

"W 2019 r. otworzyliśmy pierwszą linię na Ukrainę. W tym roku planujemy otwarcie kilku kolejnych linii do tego kraju i kilkunastu linii krajowych na Ukrainie. Większość z nich zacznie działać w kwietniu. Nowością w tym roku będą też linie z Polski na Litwę, Łotwę i do Estonii, w oparciu o tamtejszych oraz polskich partnerów. Chcemy połączyć w pierwszej kolejności stolice, a dalej także inne większe miasta" - wymienił Leman.

Według niego, w związku z tym praca eksploatacyjna FlixBus Polska (bez Ukrainy) wzrośnie w 2020 r. o ok. 50%.

Bieżący rok może być też czasem, kiedy w Polsce zacznie funkcjonować na większą skalę usługa carpoolingu FlixCar. Na razie spółka FlixMobility uruchomiła ją we Francji.

"FlixCar uzupełni naszą platformę mobilności dając możliwości naszym pasażerom przebycia podróży od pierwszej do ostatniej mili. Polskojęzyczna strona ma działać w 2020 r. i usługa już w tym roku może być w pełni funkcjonalna dla Polaków. Nie będzie za nią dodatkowych opłat, plan promocji marki FlixCar w Polsce przedstawimy w ciągu kilkunastu tygodni" - zapowiedział dyrektor.

Usługa ta nie będzie jedyną innowacją FlixBusa w Polsce w tym roku. Według Lemana jest szansa, by w tym roku w naszym kraju odbyły się testy długodystansowego autobusu elektrycznego.

FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain, usługi FlixCharter, a od grudnia 2019 roku - również usługi carpoolingu FlixCar. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, startup szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech, we Francji i USA.

Tomasz Chaberko

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)