Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Galerie handlowe. Przychody Monnari spadły o połowę

Przychody Monnari w kwietniu spadły aż o 90 proc. w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku. Od 4 maja wszystkie salony Monnari działają, ale przychody są mniejsze o ok. 50 proc.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Wikipedia)
Galerie handlowe. Przychody Monnari spadły o 50 proc.

Monnari boleśnie odczuło zakaz sprzedaży w centrach handlowych. W marcu sieć sklepów z odzieżą odnotowała spadek sprzedaży towarów o 62 proc., zaś w kwietniu aż o 90 proc. Przez cały kwiecień tylko sklep internetowy w pełni realizował sprzedaż.

– Od 4 maja wszystkie nasze salony działają, jednak odwiedziny centrów handlowych spadły radykalnie, a to przekłada się na przychody mniejsze o ok. 50 proc. – poinformował prezes Mirosław Misztal w liście załączonym do raportu rocznego.

Prezes dodał, że ważnym elementem dla sytuacji finansowej całej grupy Monnari będzie wynik negocjacji z poszczególnymi centrami handlowymi. Spółka zamierza dążyć do urealnienie poziomu wszystkich opłat związanych z najmem i w obecnej sytuacji uzależnia ilość salonów od wyniku negocjacji z poszczególnymi właścicielami centrów handlowych.

- Strategia budowy grupy kapitałowej Monnari opiera się na założeniu, że każda placówka handlowa jest rentowna, co oznacza, iż przychody generowane przez dany salon - spółkę, pokrywają koszty wynagrodzeń pracowników sklepu, koszty najmu oraz mają swój proporcjonalny udział w kosztach centrali. Mamy nadzieję, że wszyscy uczestnicy rynku mają poczucie wspólnoty oraz wzajemnej odpowiedzialności w tej trudnej dla wszystkich sytuacji – napisał prezes.

W ubiegłym tygodniu CCC informowało, że ruch w sklepach sieci w pierwszym tygodniu po otwarciu galerii handlowych spadł o 50 proc. Największy spadek widoczny jest w największych galeriach. Coraz więcej sieci wycofuje się z galerii handlowych. Właściciele centrów toczą spór z najemcami i muszą ciąć ceny wynajmu.

W piątek Monnari opublikowało raport za 2019 rok. Przychody ze sprzedaży wyniosły 282,2 mln zł w wobec 246,27 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 12,32 mln zł, wobec 17,37 mln zł zysku rok wcześniej, a wynik EBITDA wyniósł 35,1 mln zł wobec 25,01 mln zł przed rokiem.

Monnari na koniec 2019 roku posiadała 204 salony sprzedaży dla obu marek (Monnari oraz Femestage Eva Minge) o całkowitej powierzchni ok. 43,5 tys. m2. Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Tagi: handel detaliczny, giełda, wiadomości, giełda na żywo, galerie, monnari
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
18-05-2020

B.Ten sklep to jarmark. Jakość jest słabiutka, ceny jak najbardziej słuszne.

18-05-2020

EwaSami sobie chodźcie go galerii po koronę i chińskie ciuchy.

18-05-2020

sabirskiczy ta siec coś w kraju produkuje - coś mi się zdaje że nie to chińszczyzna

Rozwiń komentarze (30)