Teliani Valley Polska, spółka zajmująca się importem i sprzedażą gruzińskiego wina, pozyskała z emisji 0,5 mln zł i planuje zadebiutować na rynku NewConnect w grudniu tego roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Środki pozyskane z emisji akcji spółka planuje przeznaczyć na utworzenie nowego działu handlowego, nawiązanie współpracy z kolejnymi tradycyjnymi dystrybutorami alkoholi, wzmocnienie współpracy w zakresie reklamy i promocji i poszerzenie oferty handlowej o inne produkty alkoholowe, np. wódkę czy brandy.
Autoryzowanym doradcą spółki jest INVESTcon GROUP.
Spółka Teliani Valley Polska zajmuje się importem i sprzedażą na terenie Polski gruzińskiego wina sygnowanego marką Teliani Valley.
Jedyny dostawca, gruziński producent win, firma Teliani Valley JSC posiada około 45-proc. udział w lokalnym rynku oraz ponad 10-proc. udział w gruzińskim eksporcie wina. W 2009 roku winnica wyprodukowała ponad 1 mln butelek wina. Obecnie w ofercie winnicy jest 21 win jakościowych i regionalnych, z czego Teliani Valley Polska sprowadza do Polski 13, dodatkowo importuje 10 innych, z niższej półki cenowej, win stołowych wytwarzanych przez Teliani Valley JSC, sygnowanych w Polsce marką Gruzia i Old Gruzia.
W 2009 roku spółka Teliani Valley Polska odnotowała stratę na poziomie prawie 60 tys. zł, jednak w 2010 roku zamierza wygenerować zyski na poziomie 69,3 tys. zł przy przychodach w wysokości 2,19 mln zł. Zarząd przewiduje, że w 2011 roku spółka wypracuje 3,8 mln zł przychodów, a zysk netto wyniesie 325 tys. zł, natomiast w 2012 roku planowane są przychody w wysokości 4,6 mln zł i 380 tys. zł zysku netto.
_ Biorąc pod uwagę specyfikę rynku win w Polsce oraz rosnącą sprzedaż tego trunku, należy przewidywać, że założenia są ostrożne _ - napisano w komunikacie.
Istotnymi akcjonariuszami w Teliani Valley Polska są spółka Mera SA, która po zarejestrowaniu emisji serii C, będzie posiadała ponad 52,7 proc. głosów, Adam Sworowski, prezes spółki (13,5 proc.) oraz INVESTcon GROUP (6,15 proc.).