Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange miało 224 mln zł zysku netto, 946 mln zł EBITDAal w III kw. 2019 r.

0
Podziel się:

Orange odnotowało 224 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2019 r. wobec 92 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Orange miało 224 mln zł zysku netto, 946 mln zł EBITDAal w III kw. 2019 r.

"Zysk netto w 3 kw. 2019 roku wyniósł 224 mln zł. Było to głównie wynikiem dynamicznego wzrostu EBITDAaL oraz niższej amortyzacji w ujęciu rocznym (odzwierciedlającej korzystny wpływ z wydłużenia okresu użyteczności niektórych składników majątku trwałego w wysokości 48 mln zł). Koszty finansowe nieznacznie wzrosły w wyniku niekorzystnego wpływu zmian kursu walutowego na koszty dyskonta. Ze względu na zmianę w standardach rachunkowości, wynik netto za 3 kw. 2019 roku nie jest w pełni porównywalny z wynikiem za 3 kw. 2018 roku" - podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 362 mln zł wobec 175 mln zł zysku rok wcześniej.

"EBITDAaL za 3 kw. 2019 roku wyniosła 946 mln zł i w ujęciu rocznym zwiększyła się o 22,4%. Kluczowym czynnikiem dla tak dynamicznego wzrostu EBITDAaL był zysk ze sprzedaży kompleksu nieruchomości przy ul. Nowogrodzkiej/Św. Barbary, który wyniósł 212 mln zł. Z wyłączeniem zysków ze sprzedaży aktywów, EBITDAaL zwiększyła się o 7% rok-do-roku. To znaczne osiągnięcie było skutkiem dobrego wyniku marży bezpośredniej oraz dalszej imponującej optymalizacji kosztów. Marża bezpośrednia (różnica pomiędzy przychodami a kosztami bezpośrednimi) wzrosła w ujęciu rocznym o 3 mln zł i była wsparta konsolidacją BlueSoft. Koszty pośrednie (z wyłączeniem zysków ze sprzedaży aktywów) zmniejszyły się o 5% rok-do-roku, co odzwierciedlało głównie dalsze oszczędności na kosztach pracy, IT i utrzymania sieci, reklamy i promocji, kosztach ogólnych oraz usług zewnętrznych związanych z obsługą klientów" - czytamy dalej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 870 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 2 755 mln zł rok wcześniej.

"Przychody wyniosły w trzecim kwartale 2 870 mln zł i w ujęciu rocznym zwiększyły się o 118 mln zł, tj. 4,3%. Na trend przychodów wpłynęło pięć głównych czynników. Po pierwsze, duży wzrost przychodów z usług konwergentnych (o 19% rok-do-roku), wynikający ze wzrostu liczby klientów oraz dosprzedaży nowych usług. Po drugie, towarzyszył temu spadek przychodów z usług wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego dostępu szerokopasmowego (o 4,9% rok-do-roku, co stanowi poprawę względem spadku o 6,1% w pierwszym półroczu), na który wpłynęła głównie migracja do ofert konwergentnych oraz konkurencja na rynku. Jednak łączne przychody w tych trzech kategoriach zwiększyły się w 3 kw. o 1,4% rok-do-roku. Po trzecie, przychody z usług IT i integracyjnych wzrosły o 62% rok-do-roku. Na ten wzrost złożyły się dwa elementy: dalszy dynamiczny wzrost organiczny o 27% rok-do roku oraz dokonana po raz pierwszy konsolidacja wyników nowo nabytej spółki BlueSoft (wpływ w wysokości 48 mln zł za okres czerwiec-wrzesień). Po
czwarte, przychody ze sprzedaży sprzętu zwiększyły się o 7% rok-do-roku, co było odzwierciedleniem naszych działań komercyjnych wspierających sprzedaż telefonów. Po piąte, ogólny trend przychodów w dalszym ciągu odzwierciedla utrzymującą się presję na przychody z tradycyjnych usług telefonii stacjonarnej" - czytamy także w raporcie.

W I-III kw. 2019 r. spółka miała 277 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8 407 mln zł w porównaniu z 8 171 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2019 r. wyniósł 279 mln zł wobec 36 mln zł zysku rok wcześniej.

Orange podało, że III kwartał przyniósł dobre wyniki komercyjne w usługach konwergentnych, światłowodowych i komórkowych post-paid: - przyrost o 13% r/r liczby indywidualnych klientów ofert konwergentnych, +24 tys. przyłączeń netto w 3 kw. - przyrost o 46% r/r liczby klientów usług światłowodowych, +39 tys. przyłączeń netto w 3 kw. (penetracja usługi na poziomie 11,9%) - przyrost o 2,8% r/r liczby klientów komórkowych usług abonamentowych, +88 tys. przyłączeń netto w 3 kw.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników komercyjnych w trzecim kwartale, zwłaszcza w usługach światłowodowych i mobilnych. Przyłączenie netto 39 tys. klientów usług światłowodowych to jak dotąd najlepszy wynik kwartalny w tym roku i drugi wynik w historii. Nasycenie tymi usługami sięga 12%, przy czym wskaźnik ten rośnie z każdym kolejnym kwartałem. Osiągnęliśmy powyższe wyniki pomimo tego, że rynek usług stacjonarnych jest wciąż bardzo konkurencyjny, co wskazuje, że klienci doceniają przewagę technologiczną światłowodu. Na koniec września, w zasięgu naszej sieci światłowodowej znajdowały się blisko 4 miliony gospodarstw domowych - prawie 30% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce" - skomentował prezes Jean-François Fallacher.

W abonamentowych usługach mobilnych liczba przyłączeń netto była najwyższa od wielu kwartałów. Jest to wynikiem dobrych wolumenów sprzedaży oraz dalszego ograniczenia wskaźnika rezygnacji z usług, który spadł do rekordowo niskiego poziomu.

"Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów naszych działań komercyjnych w formule ,,więcej za więcej", które wprowadziliśmy w drugim kwartale. Są one kluczowe dla długofalowego budowania wartości Orange Polska. W trzecim kwartale kontynuowaliśmy te działania wprowadzając budujące wartość zmiany w ofertach na kartę. Na nadchodzący świąteczny szczyt sezonu komercyjnego przygotowujemy wiele atrakcyjnych ofert dla klientów, pamiętając przy tym o naszych priorytetach strategicznych. Pracujemy także nad szczegółowym planem na 2020 rok, który będzie się koncentrować na strategii budowania wartości, transformacji biznesu, dalszej rozbudowie sieci światłowodowej oraz rozwoju technologii 5G" - powiedział także Fallacher, cytowany w komunikacie.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)