Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PSP: Liczba transakcji BLIK-iem wzrosła do 56,6 mln w III kw. 2019 r.

0
Podziel się:

Warszawa, 21.11.2019 (ISBnews) - Polski Standard Płatności (PSP) odnotował 56,6 mln transakcji BLIK-iem w III kw. br. wobec 24,4 mln rok wcześniej. W pierwszych trzech kwartałach tego roku BLIK-iem wykonano niemal 146 mln transakcji, czyli więcej, niż w pierwszych czterech latach funkcjonowania systemu (kiedy liczba transakcji wyniosła łącznie 135 mln).

PSP: Liczba transakcji BLIK-iem wzrosła do 56,6 mln w III kw. 2019 r.

BLIK zamknął trzeci kwartał 2019 roku ze wzrostami we wszystkich kanałach. Blisko 40 mln transakcji odnotowano w e-commerce - to wzrost o 126% r/r. Płatności za zakupy w internecie stanowiły w tym okresie 70% wszystkich transakcji BLIK-iem. Drugim najchętniej wybieranym sposobem na korzystanie z BLIK-a są wypłaty z bankomatów - było ich w tym czasie 6,8 mln (wzrost o 66% r/r). Płatności w tradycyjnych terminalach było ponad 6 mln (wzrost o 338% r/r), użytkownicy wykonali także 4,3 mln przelewów na numer telefonu BLIK (wzrost o 212% r/r), podano.

"BLIK jest najchętniej wybieraną metodą płatności w sieci. Zgodnie z danymi NBP, jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Badania Mobile Institute pokazują także, że jest dla Polaków preferowaną i najwygodniejszą metodą płatności w e-commerce. Ta popularność przekłada się także na zainteresowanie udostępnianiem BLIK-a przez zagranicznych operatorów płatności. W tym kwartale pozyskaliśmy pierwszego globalnego partnera w e-commerce - brytyjską firmę PPRO. Dzięki tej współpracy użytkownicy BLIK-a będą mogli płacić nim w wielu globalnych platformach e-commerce" - powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.

W trzecim kwartale tego roku klienci korzystali z BLIK-a średnio 615 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu aż 841 tys. razy. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w trzecim kwartale to 136 zł.

"W najbliższym czasie przekazywanie pieniędzy BLIK-iem stanie się jeszcze bardziej funkcjonalne i użyteczne. Pracujemy nad rozwiązaniami, które zmienią sposób, w jaki ludzie będą natychmiastowo oddawać sobie pieniądze" - dodał Mazurkiewicz.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKa mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Banku Pekao, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)