Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Skarbiec TFI: Chińscy konsumenci nadal będą zwiększać wydatki na dobra luksusowe

0
Podziel się:

Warszawa, 01.08.2019 (ISBnews) - Pomimo panującego strachu na rynku, toczącej się wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a

Skarbiec TFI: Chińscy konsumenci nadal będą zwiększać wydatki na dobra luksusowe

Chinami, spółki z segmentu dóbr luksusowych zaskakują dobrymi wynikami. W kolejnych latach chińscy konsumenci w dalszym ciągu będą zwiększać wydatki na dobra luksusowe i utrzymywać wiodącą rolę w rozwoju światowego rynku luxury, uważa Paulina Brandstätter, zarządzająca funduszami w Skarbiec TFI.

"W ostatnim tygodniu swoje wyniki zaraportowały największe spółki z segmentu dóbr luksusowych, w tym LVMH czy Kering. Jest to kolejny kwartał w którym, pomimo nieustających obaw o znacząco pogarszające się dynamiki w Chinach, tamtejszy konsument pokazał swoją niesłabnącą pasję do dóbr luksusowych. Obie spółki od początku roku dały zarobić inwestorom kolejno 47% oraz 16%. Szacuje się, że do 2025 r. chiński konsument będzie odpowiadał za około 65% wzrostu rynku dóbr luksusowych, a ich udział w rynku będzie stanowił ok. 40%" - napisała Paulina Brandstätter w komentarzu przesłanym ISBnews.

W jej ocenie, nowe wymagania konsumentów i tym samym zmieniające się nawyki zakupowe stawiają nie lada wyzwanie dla największych marek branży dóbr luksusowych.

"Pomimo faktu, że Chiny są najbardziej rozwiniętym krajem pod względem innowacyjności w komunikowaniu się i robieniu zakupów, przy użyciu takich aplikacji jak WeChat czy TMall, przeniesienie całej sprzedaży ze sklepów fizycznych do Internetu wydaje się niemożliwe. Będzie to konieczny dodatek, ale z pewnością nie będzie głównym motorem wzrostu dla spółek" - oceniła zarządzająca Skarbiec TFI.

Obecnie w Chinach jedynie 8% stanowią zakupy realizowane przez Internet, a ich średnioroczny wzrost szacuje się na ok. 12% do 2025 roku.

Jak podkreśliła Paulina Brandstätter, dla konsumentów dóbr luksusowych ważne jest w jaki sposób firmy będą budowały z nimi relacje.

"Media społecznościowe - w dużej mierze Instagram oraz udzielający się w nich celebryci - są najlepszym silnikiem marketingowym. Nowy wygląd i funkcjonalność sklepów fizycznych, poprzez ich digitalizację, zapewniają dużo lepsze doświadczenia zakupowe. Spersonalizowane wiadomości informujące o nowych produktach, budowanie relacji z profesjonalnymi sprzedawcami, to czynniki które są najbardziej cenione wśród kupujących" - napisała Paulina Brandstätter.

Zarządzająca wskazała, że w doborze spółek do funduszu Top Brands, który jest głównym beneficjentem sektora dóbr luksusowych z dostępnych w Skarbiec TFI produktów, Zespół Rynków Zagranicznych kieruje się tą samą niezmienną metodą selekcji. "Szukamy firm z najlepszymi produktami, z takimi modelami biznesowymi, które w naszej ocenie pozwolą w dłuższym terminie osiągnąć stopy zwrotu lepsze od konkurencji" - podsumowała.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)