Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

T-Mobile Polska wdrożył nowy model zarządzania 'Agile'

1
Podziel się:

T-Mobile Polska, jako pierwszy operator telekomunikacyjny działający na polskim rynku, postanowił wdrożyć w całej organizacji jeden model zarządzania - Agile, który sprawił, że firma zautomatyzowała wiele procesów wewnętrznych, w tym testy produktów, które wkrótce pojawią się na rynku i będą z powodzeniem służyć klientom, podała spółka.

T-Mobile Polska wdrożył nowy model zarządzania 'Agile'

T-Mobile już w pierwszych miesiącach po wdrożeniu Agile może pochwalić się też zauważalnym skróceniem prac nad ofertami - tworzenie zespołów o uzupełniających się kompetencjach to jedna z największych zalet "zwinnego" podejścia, podano w komunikacie.

"Zmiana sposobu zarządzania projektami na wielu płaszczyznach jednocześnie, w tak dużej firmie jak T-Mobile, wymagała przemodelowania wielu kluczowych obszarów jej działalności. Na szczęście, nasz zespół nie zawiódł i wdrożenie metodologii Agile przebiegło pomyślnie. Musimy pamiętać, że firmy takie jak nasza, szczególnie w tak trudnych okresach dla gospodarki mają kluczowe znaczenie i nie możemy pozwolić sobie na to, by działać w klasycznych dla ubiegłego wieku modelach zarządzania" - powiedział CEO T-Mobile Polska Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.

Agile to nowoczesna metodyka w zarządzaniu zadaniami, projektami czy nawet całą firmą, która całkowicie zmienia sposób pracy i pomaga zwiększyć wydajność. Według firmy konsultingowej McKinsey & Company, organizacje, które przechodzą na Agile, mają nawet o 50% większe szanse prześcignąć tradycyjną konkurencję, a ich klienci są bardziej zadowoleni z poziomu dostarczanych usług. Struktury Agile lepiej odpowiadają na zapotrzebowanie klientów i pozwalają szybciej rozwijać produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb. Dodatkowo, na niemal każdym etapie przygotowania produktu, np. oferty, możliwe jest błyskawiczne dopasowanie go do zmieniającej się sytuacji. Transformacja to efekt i kontynuacja zmian, zachodzących w T-Mobile od kilku lat - firma nie jest już tylko operatorem telefonii komórkowej, oferuje klientom usługi konwergentne, a teraz zmienia się z klasycznego telekomu w nowoczesną firmę technologiczną, podano także.

"W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu, ideą Agile jest założenie, że w trakcie budowy projektu czy usługi nie wiemy dokładnie, jak będzie wyglądał cały przebieg pracy. Dlatego dzielony jest on na krótkie (zazwyczaj trwające od 1 do 4 tygodni) etapy, nazywane sprintami. W ich trakcie zespół projektowy samodzielnie zajmuje się danym rozwiązaniem, testuje je, zbiera informacje od klientów i zmienia produkt zgodnie z ich preferencjami. Finalne rozwiązanie czy usługa testowana jest więc w mniejszych, regularnie tworzonych częściach, co pozwala na błyskawiczne reagowanie na wszelkie niezbędne zmiany i gwarantuje najszybsze wprowadzenie nowych usług" - czytamy dalej.

Spółka podała także, że w ciągu ostatnich miesięcy udało się zoptymalizować wiele procesów wewnętrznych, np. wprowadzić automatyczne testy, które w znacznym stopniu skróciły czas przygotowywania nowych ofert i taryf dla klientów. W jednym zespole (tzw. tribe) pracowali wspólnie specjaliści od IT, programowania, marketingu czy sprzedaży, a rozwiązanie na bieżąco dostosowywane było do potrzeb wszystkich zainteresowanych .

"Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazały, że telekomunikacja jest krwioobiegiem gospodarki. Przypomniały nam jednocześnie, że nic nie jest nam dane na zawsze. W każdej chwili może się wydarzyć coś, co przemodeluje cały styl życia Polaków. Musimy błyskawicznie reagować potrzeby rynku i konsumentów, a dzięki przestawieniu całej struktury zarządzania w model Agile jesteśmy w stanie to robić skutecznie niż kiedykolwiek" - podsumował Maierhofer.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Kris vader
4 lata temu
T mobile ma niestety gorsza niz play i plus obsluge klienta w przypadku blokady za niezaplacone uslugi nie mozna sie dozwonic bo jest blokada ale u innych operatorow blokada nie dziala w przypadku checi dodzwonienia sie do bok u. Dodatkowo mega nie przyjazny jest panel administracyjny do zarzadnia swoimi karatmi sim uslugami i jest problem aby sciagna c sobie fv. Ogolnie fajnie ze wprowadzaja zmiany w zarzadzaniu ale problemem jest to kuleje interface z klientem koncowym niestety.