Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Ursus z drugą największą stratą w historii. Rok 2019 skończył 87 mln zł pod kreską

41
Podziel się:

Najbardziej znany polski producent maszyn rolniczych nie wypracował w ubiegłym roku złotówki zysku. Straty przekroczyły 87 mln zł. Widać jednak efekty restrukturyzacji, bo strata jest dużo mniejsza niż w rekordowo słabym 2018 roku.

Biznes Ursusa przynosi straty.
Biznes Ursusa przynosi straty.

Ostatnie trzy lata były trudne dla Ursusa. Popularny producent ciągników w tym czasie generuje same straty. Najgorszy był 2018 rok, gdy sięgały prawie 150 mln zł. Ubiegły rok był nieco lepszy, bo firma była 87,2 mln zł pod kreską, ale ciągle do odzyskania rentowności dużo brakuje.

Ze wstępnych wyliczeń wynika, że przychody spółki były na poziomie 95,6 mln zł, co oznacza spadek o ponad połowę w porównaniu z poprzednim rokiem.

Zarząd tłumacząc straty wskazuje na konieczność dokonania szeregu jednorazowych odpisów obniżających wartość należności spółki. Zastrzega jednak, że mają one charakter księgowy i wobec trwającego postępowania restrukturyzacyjnego nie wpływają na zmianę sytuacji płynnościowej Ursusa.

Zobacz także: Stocznie ledwo zipią. Zachodnie przelewy i odbiory zatrzymane

Oprócz tego władze firmy wskazują na trudną sytuację w branży, bo ogółem spadają przychody ze sprzedaży na rynku krajowym ciągników jak i maszyn rolniczych.

"Kluczowym aspektem, który wpływa na popyt na polskim rynku jest niska realizacja wypłat dopłat do zakupów realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Niski wolumen sprzedaży w sposób istotny przełożył się na całościowo niższą rentowność produktów, które nie pokrywają obecnie kosztów stałych produkcji" - czytamy w komunikacie.

Zarząd zwraca też uwagę na istotne pogorszenie się sytuacji płynnościowej spółki wynikające z istotnych ograniczeń w zakresie możliwości zaciągania zewnętrznego finansowania w bankach i innych instytucjach oraz konieczność dokonywania zakupów od dostawców po przedpłaceniu za towar.

Również ze względu na brak niezbędnego poziomu płynności finansowej Ursus nie może pozyskiwać i realizować kontraktów na dostawy autobusów.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(41)
KotletMielony
4 lata temu
Ursus to już tylko znaczek. Od kiedy sprzedają wyroby Hattat Tarım stracili jakąkolwiek pozycję. Kto chciałby kupować ciągniki zaprojektowane w Turcji, wyprodukowane w Chinach i złożone w Polsce???? Hattat Tarim posiada 3 marki. Hattat, Valtra i Ursus. Pozycja wszystkich 3 marek jest taka sama, po prostu tragiczna. Tego nikt nie chce. Oczywiście to tylko seria Ursus H. Pozostaje cała resztą zaprojektowana i produkowana w Chinach, w Polsce sprzedawana pod marką Ursus, w Czechach pod marką Zetor.
Brak patrioty...
4 lata temu
powinni dawać jakiś benefit rolnikom aby kupowali ciągniki ursusa a nie konkurencji wtedy może coś się zmieni ale o tym nikt nie myśli. Polacy to dziwny naród który nie rozumie pojąć tego że jak kupuje chińczyka czy niemca to w Polsce jest gorzej a nie lepiej długo planowo
JOJO
4 lata temu
TERAZ SĄ ŚWIĘTE KROWY CZYLI ŻONY NA KTÓRE POPRZEPISYANO MAJĄTKI A URSUS TONIE
rolnik
4 lata temu
Ursus to legenda i kupienie praw do robienia pod szyldem Ursusa do czegoś zobowiązuje , niestety nowi właściciele pod nowym szyldem chcieli robić wszystko, autobusy,elektryki,kosiarki ogrodowe itd.,lecz nie skupili się na produkcji traktorów.
ja123
4 lata temu
Najgorszy byl rok 2018 tylko150 mln,strat,ale rok2019to tylko87.2mln,strat,rok 2020 znak zapytania ,jakie beda straty ,ale fachowcy z money .pl pisza,ze do rentownosci firmy to jeszcze troche brakuje!!!! Jak wpompuja 1mld.zl ,to wtedy oglosza bankructwo!!!i bedzie po ptakach!!!!!!
...
Następna strona