Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora szacuje wzrost rynku reklamy na 3-5% r/r w tym roku

0
Podziel się:
Agora szacuje wzrost rynku reklamy na 3-5% r/r w tym roku

Agora szacuje, że wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć o 3-5% r/r w 2016 r. po wzroście o 4,5% do ok. 7,8 mld zł w ub.r., podała spółka.

Cały rynek reklamowy wzrośnie w tym roku o 3-5% (wobec 4,5% wzrostu w ub.r.), przy czym największe wzrosty odnotują segmenty internetu - 8-10% (wobec 10,5% w ub.r.), a także TV i kinowy - po 4-6% (wobec odpowiednio po 4,5% w ub.r.), podała Agora w prezentacji wynikowej, przedstawiając szacunki na podstawie Kantar Media, IGRZ i Starlinka oraz monitoringu własnego.

Wzrost w segmencie radiowym szacowany jest na 3-5% w tym roku (wobec 7,5% wzrostu w ub.r.), w segmencie outdoor - na 2-4% (wobec 2,5% w ub.r.).

W przypadku dzienników Agora spodziewa się spadku o 9-12% (wobec spadku o 11,5% w ub.r.), a w przypadku magazynów - o 7-10% (wobec 8,5% spadku r/r w ub.r.).

"Według szacunków Agory S.A., opartych na dostępnych źródłach danych, w czwartym kwartale 2015 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 2,3 mld zł i wzrosła o prawie 4,5% w stosunku do czwartego kwartału 2014 r." - czytamy w raporcie kwartalnym.

Agora podała, że w samym IV kw. 2015 r. przychody Grupy wyniosły 353,9 mln zł i zwiększyły się o 6,1%. "Na wzrost ten istotnie wpłynęły wyższe o 7,6% przychody reklamowe w kwocie 170,1 mln zł związane z wyższym niż rynkowy wzrostem przychodów z reklamy w segmentach Internet, Radio oraz Reklama Zewnętrzna. Przychody z pozostałej sprzedaży były wyższe o 7,6% i wyniosły 49,7 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)