Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Cognor miał 25,2 mln zł zysku netto w I kw. 2018 r., 57,8 mln zł EBITDA

0
Podziel się:

Cognor odnotował 25,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 29,44 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Cognor miał 25,2 mln zł zysku netto w I kw. 2018 r., 57,8 mln zł EBITDA

Zysk operacyjny wyniósł 46,91 mln zł wobec 32,59 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 524,23 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 438,73 mln zł rok wcześniej.

"Wysokiej sprzedaży towarzyszyła bardzo dobra zyskowność. Nasza EBITDA osiągnęła 57,8 mln zł [wobec 42,4 mln zł rok wcześniej], co jest poziomem najwyższym w okresie następującym po latach 2008-2010, które były czasem ostatniego, głębokiego kryzysu. Wpłynęła na to dalsza poprawa spreadów przerobowych. Różnice pomiędzy średnią ceną sprzedaży kęsów i wyrobów finalnych a średnią ceną zakupu złomu powiększyły się odpowiednio o 349 zł do tony oraz 345 zł do tony. Lepsze spready możliwe były dzięki szybszemu wzrostowi cen kęsów i wyrobów finalnych w porównaniu do dynamiki cen złomu stali" - napisał zarząd w komentarzu do wyników.

Dobra koniunktura globalna pozwoliła Cognor Holding zwiększyć produkcję stali o 3,6% i sprzedaż ilościową złomu stali, półwyrobów (kęsów) i wyrobów finalnych o 2,2%. Ich ceny również odnotowały wzrost, co umożliwiło poprawę przychodów o 19,5%, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 23,91 mln zł wobec 29,99 mln zł zysku rok wcześniej.

Cognor Holding powstał w 1991 roku, zajmując się na początku działalnością w obszarze handlu wyrobami hutniczymi. Od 1997 roku jest podmiotem notowanym GPW, a od roku 2006 stała się częścią większej grupy przemysłowej zajmującej się produkcją wyrobów hutniczych oraz obrotem złomami metali. Obecnie jest jednostką holdingową grupy kapitałowej obejmującej kilkanaście podmiotów działających głównie na terenie Polski.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)