Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LifeTube miał ponad 40% wzrostu wyników w 2017 r., chce konsolidować rynek

0
Podziel się:

LifeTube odnotował w mijającym roku ponad 40% dynamikę wzrostu wyników, poinformowali przedstawiciele spółki. Wśród planów na 2018 rok jest konsolidacja rynku.

LifeTube miał ponad 40% wzrostu wyników w 2017 r., chce konsolidować rynek

"W 2017 r. odnotowaliśmy 41% wzrostu przychodów. Spółka jest rentowna z dynamiką zysków nieco wyższą niż przychodów. Cele finansowe zostały spełnione. Wypłaciliśmy twórcom kwotę 15,2 mln zł wobec 10,8 mln rok wcześniej. Przyjęliśmy hasło, że nigdy nie przestaniemy się rozwijać. W przyszłym roku celujemy w konsolidację rynku rozumianą jako pozyskiwanie kolejnych twórców z jakościowym kontentem wideo, ponadto będziemy rozmawiać o strategicznych współpracach z podmiotami, które ustatkowały się na rynku marketingu video" - powiedział prezes Paweł Stano podczas konferencji prasowej.

W rozmowie z ISBnews wskazał, że spółka przygląda się rynkowi i nie wyklucza potencjalnych akwizycji podmiotów uzupełniających lub poszerzających profil działania, ale zaznaczył, że nie jest to priorytetowym działaniem.

Pytamy o plany giełdowe, stwierdził, że LifeTube ma mocnych, stabilnych udziałowców, którzy zapewniają bezpieczeństwo finansowe i w 2018 roku spółka skupi się na rozwoju biznesu z przeznaczeniem wygenerowanego zysku na inwestycje. Według jego słów, inwestor finansowy spółki - Altus TFI - ma jeszcze kilkuletni horyzont inwestycyjny w LifeTube.

W październiku 2016 r. Altus Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (TFI) nabyło pakiet kontrolny LifeTube.

Sszef PR spółki Łukasz Głombicki poinformował, że w sieciach LifeTube jest obecnie 427 kanałów YouTube, w tym 140 pozyskanych w mijającym roku. Kanały te zanotowały łącznie 5 mld wyświetleń, o 95% więcej r/r. Mają 54 mln subskrypcji, o 46% więcej r/r. Publikują 247 nowych materiałów wideo dziennie, daje 200 mln interakcji, o 159% więcej r/r z 338% dynamiką wzrostu zostawianych komentarzy.

"To pokazuje, jak bardzo YT jest platformą społecznościową, w odróżnieniu od np. Netflix, który również bazuje na kontencie wideo" - podsumował Głombicki.

Dodał, że LifeTube celuje w wykorzystanie swojej sieci multi channel network (MCN) jako narzędzia do współpracy z internetowymi influencerami i rozwija kompetencje agencyjne z obecnością na każdym etapie tworzenia kampanii (od analizy, przez strategię, dobór twórców, dystrybucję treści i raportowanie klientom).

W 2017 r. agencja LifeTube obsłużyła 321 klientów i przeprowadziła łącznie 939 kampanii.

"Jako agencja influencer marketingu będziemy stawiać na rozwój działu strategii i kreacji, pogłębioną specjalizację istniejących działów (gaming, beauty, nauka, rozrywka, muzyka). Chcemy oczywiście pozyskiwać 'perełki' wśród kanałów YT i dalej je edukować, aby ich jakość była jak najwyższa. Tworzymy ponadto własny kanał YT - w dużej mierze edukacyjny. Ponadto szykujemy ekosystem planowania i realizacji kampanii za pomocą automatycznych systemów i aplikacji do komunikacji bezpośredniej z twórcą" - powiedział prezes.

Wśród trendów jakie LifeTube zauważa na rynku internetowego wideo wymienił: rosnący czas oglądania video na YT (średnio 4:57 min w 2017 wobec 4:34 min rok wcześniej), dynamiczny wzrost oglądalności na urządzeniach mobilnych (podczas gdy w 2011 było to tylko 6% wszystkich wyświetleń na YT, obecnie stanowi 63% wobec 54% rok wcześniej), a także rosnącą liczbę interakcji (średnia liczba interakcji wzrosła ponad dwukrotnie niż rok wcześniej do ponad 2 tys.).

LifeTube jest największą siecią partnerską działającą lokalnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)