Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MCI/Answear: Udział sesji na urządzeniach mobilnych wzrósł do prawie 61% w IV

0
Podziel się:

Warszawa, 04.07.2018 (ISBnews) - Udział sesji zakupowych na urządzeniach mobilnych w Answear.com (w tym tych z wykorzystaniem aplikacji) wzrósł do prawie 61% wszystkich wizyt w kwietniu br. z 43% w 2017 r., podała Answear.com, spółka z portfela MCI Capital.

MCI/Answear: Udział sesji na urządzeniach mobilnych wzrósł do prawie 61% w IV

"Aplikacje stają się tak samo istotnym kanałem sprzedaży, jak sklepy stacjonarne czy klasyczne strony www. W Answear.com, w kwietniu 2018 roku udział sesji na urządzeniach mobilnych (w tym tych z wykorzystaniem aplikacji) wzrósł z 43% w 2017 r. do prawie 61% wszystkich wizyt. W tym samym miesiącu odnotowano także dwukrotny wzrost przychodów generowanych z zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych - stanowiły one aż 41%, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 21% całości przychodów firmy" - czytamy w komunikacie.

Również w Rumunii aplikacja cieszy się ogromną popularnością i już 59% całkowitego przychodu Answear.com w tym kraju generowane jest w wyniku transakcji dokonanych za pomocą urządzeń mobilnych, podano także.

Aplikacja mobilna Answear.com w Polsce została uruchomiona pod koniec zeszłego roku, a na początku tego roku wystartowała także w Czechach i Rumunii. Już w marcu 2018 roku - po zaledwie trzech miesiącach funkcjonowania aplikacji na kolejnych rynkach - wartość dokonywanych za jej pomocą zakupów stanowiła około 10% całkowitego przychodu spółki w tym miesiącu, poinformowano w materiale.

"W lutym - w porównaniu do stycznia - liczba instalacji naszej aplikacji wzrosła o 25% na urządzeniach z systemem Android i aż o 34% z systemem iOS. Co więcej, w tym samym miesiącu osiągnęliśmy bardzo wysokie współczynniki konwersji z aplikacji mobilnych - chodzi o odsetek osób decydujących się na finalne złożenie zamówienia. Było to 4% w przypadku systemu iOS i aż 5% na urządzeniach z systemem Android. Oznacza to, że osoby korzystające z aplikacji aż dwa i pół razy częściej decydują się na zakup niż klienci korzystający z komputerów" - powiedział Krzysztof Bajołek z Answear.com, cytowany w komunikacie.

Jak wynika z danych Answear.com, wartość koszyka zakupowego użytkowników aplikacji korzystających z urządzeń z systemem iOS jest o blisko 32% większa od wartości koszyków osób, które korzystają z tradycyjnej strony internetowej.

Według danych firm, ubrania męskie oraz dziecięce częściej nabywane są za pomocą aplikacji niż komputerów, zaś odzież kobieca w większości kupowana jest z urządzeń stacjonarnych.

"Zawartość koszyka jest zróżnicowana geograficznie. Według danych marki Answear.com kobiety i mężczyźni z regionu Europy Środkowo-Wschodniej chętnie kupują w Internecie płaszcze i kurtki. Panie szukają także kozaków i botków. W Rumunii na pierwszym miejscu najczęściej wybieranych produktów są buty sportowe, z kolei w Czechach jest to jedna z najmniej popularnych kategorii. Sportowe obuwie cieszy się popularnością wśród panów, jednak w większości krajów męska część klientów najczęściej kupuje T-shirty i koszulki polo" - napisano w materiale.

"Mobile, w szczególności aplikacje, stanowi szybką, nowoczesną formę sprzedaży, która pozwala na łatwe i komfortowe dokonywanie zakupów. Obecnie już ponad 50% przychodów Answear.com generowanych jest poza Polską, więc myśląc o nowych rozwiązaniach bierzemy pod uwagę nie tylko jeden kraj, ale cały region" - skomentował senior investment director w funduszu MCI.TechVentures Maciej Bogaczyk, cytowany w komunikacie.

MCI Capital, za pośrednictwem funduszy PE/VC, realizuje inwestycje w obszarze early stage, growth stage i expansion/buyout stage w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a także w Europie Zachodniej i Skandynawii. Jest notowana na GPW od 2001 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)