Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Play miał 189,8 mln zł zysku netto, 555,5 mln zł skoryg. EBITDA w III kw. 2018

0
Podziel się:

Play Communications odnotował 189,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2018 r. wobec 186,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Play miał 189,8 mln zł zysku netto, 555,5 mln zł skoryg. EBITDA w III kw. 2018

Zysk operacyjny wyniósł 345,7 mln zł wobec 311,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 555,5 mln zł wobec 565,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 1 706,6 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 1 720,8 mln zł rok wcześniej. Przychód z usług wyniósł 1 289 mln zł (+2,5% r/r), podczas, gdy sprzedaż towarów spadła do 418 mln zł (-9,7% r/r) ze względu na niższy udział umów z telefonem w całkowitej sprzedaży abonamentów.

Skorygowany wskaźnik EBITDA na poziomie 555 mln zł (-1,7% r/r) zgodnie z przewidywaniami, w połączeniu z niższą sprzedażą towarów oraz ciągłym wpływem kosztów przejściowych (roaming krajowy, koszty związane z rozwojem sieci i koszty związane z wprowadzeniem nowej oferty). Zysk netto wzrósł do 190 mln zł (+1,5% r/r) podczas, gdy wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (po uwzględnieniu płatności leasingowych) (FCFE) w wysokości 181 mln zł (+5,4% r/r) odzwierciedlały dalsze skuteczne zarządzanie aktywami kontraktowymi. Gotówkowe nakłady inwestycyjne wyniosły 202 mln zł w związku z kontynuacją rozwoju sieci Play, podano w komunikacie.

"W tym kwartale osiągnęliśmy solidne wyniki finansowe, utrzymując dynamikę i dążąc do osiągnięcia celów rocznych podanych podczas prezentacji w sierpniu. Nasz zysk netto jest nie tylko wyższy o 122% rok do roku po dziewięciu miesiącach, mamy też jasne dowody na to, że niektóre utrudnienia wynikające z kosztów przejściowych, o których mówiliśmy podczas prezentacji wyników półrocznych ulegają w trzecim kwartale zmniejszeniu. Silne wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego potwierdzają siłę naszego modelu biznesowego i zapewniają nam środki do dalszego rozwoju sieci, dzięki czemu będziemy mogli skupić się na kolejnej fazie wzrostu" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Holger Püchert, cytowany w komunikacie.

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 542,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 244,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach operacyjnych w wysokości 5 032 mln zł w porównaniu z 4930,3 mln zł rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA w I-III kw. 2018 r. wyniosła 1 624 mln zł wobec 1 728,2 mln zł zysku rok wcześniej.

"Wyniki odzwierciedlają kolejne trzy miesiące silnego wzrostu bazy klientów, dzięki czemu Play wzmocnił swoją pozycję nr 1 na rynku, poprawiając również przepływy gotówkowe, jak i rentowność netto" - czytamy w komunikacie.

"W tym roku skupiliśmy się na zwiększaniu wzrostu w najcenniejszych częściach naszej bazy klientów, a ogłaszane dziś wyniki za trzeci kwartał potwierdzają, że wysiłki te przyniosły prawdziwy efekt. Rozumiemy polskich klientów, rozumiemy ich potrzeby i ich żądania, a w tym kwartale nadal zdobywaliśmy ich lojalność, pozostając operatorem komórkowym nr 1 w Polsce. Ciężko pracujemy, by utrzymać tę dynamikę, promując naszą nową ofertę rodzinną 'Pokolenia' oraz odświeżając nasze internetowe oferty w oparciu o nieustający rozwój własnej sieci. Play to spółka spoglądająca w przyszłość: marka, która stawia wyzwania, utrzymując jednocześnie pozycję lidera. Kiedy po raz pierwszy przedstawiałem wyniki za drugi kwartał, obiecałem inwestorom plan na kolejne lata, dlatego też jutro przedstawię, w jaki sposób chcemy wykorzystać naszą świetną pozycję rynkową, możliwości cyfrowe i nowoczesną sieć, by doprowadzić do dalszego zrównoważonego wzrostu EBITDA, dzięki strategii konwergencji zbudowanej wokół technologii mobilnej" -
powiedział prezes Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.

Play przedstawił najważniejsze dane operacyjne w trzecim kwartale: Dalsze umocnienie pozycji Play jako operatora komórkowego nr 1 w Polsce 15 mln klientów raportowanych (+0,9% r/r) oraz 12,7 mln klientów aktywnych (+3,0% r/r); Dalszy wzrost wartości i lojalności klientów dzięki atrakcyjnym i ukierunkowanym propozycjom; Udział klientów kontraktowych wzrósł do 65% (+3,2 pkt proc. r/r), podczas gdy wskaźnik ich odpływu pozostał na stabilnym niskim poziomie 0,8%; Wzrost zagregowanego wskaźnika ARPU do 32,4 zł (+0,4% r/r); Skuteczne wprowadzenie na rynek nowych ofert dla segmentu usług kontraktowych: rodzinny pakiet "Pokolenia" i Nowy Internet Play oraz oferta gwarancji najlepszej ceny dla wybranych modeli telefonów bez abonamentu; Plan rozbudowy własnej sieci realizowany zgodnie z planem, wymieniono w informacji.

"Planowane osiągnięcie ok. 7 000 stacji do końca 2018 r., przy 6.440 stacjach już gotowych z czego 364 stacji powstało w trzecim kwartale (+140% y/y) Plan osiągnięcia strategicznego celu ~9 000 stacji do końca 2020 realizowany zgodnie z planem" - czytamy dalej.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)