Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PMR: Rynek usług telekomunikacyjnych wzrośnie o 1,8% w 2015 r.

0
Podziel się:
PMR: Rynek usług telekomunikacyjnych wzrośnie o 1,8% w 2015 r.

Wartość rynku usług operatorskich w Polsce wzrośnie w 2015 o 1,8% i wyniesie 36,2 mld zł, prognozuje PMR.

"PMR prognozuje, że rynek usług operatorskich w Polsce wzrośnie w 2015 r. o 1,8%. Analizując choćby wyniki za dwa pierwsze kwartały bieżącego roku, jesteśmy zdania, że w tym roku skumulowane przychody sieci komórkowych i operatorów wirtualnych w Polsce wzrosną" - czytamy w komunikacie na temat raportu "Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2015. Prognozy rozwoju na lata 2015-2020".

PMR zauważa, że po raz pierwszy od wielu lat rynek komórkowy nie odczuje w zasadzie żadnego bezpośredniego wpływu regulatora, który w przeszłości konsekwentnie obniżał stawki MTR.

Zdaniem PMR, w kolejnych latach najwięksi operatorzy pozostaną przy swoich obecnych strategiach tworzenia swojego rodzaju konglomeratów telekomunikacyjnych, oferujących klientom szeroki wachlarz usług przekrojowo z każdego segmentu rynku.

"Rosnące nasycenie usługami i statystyki w zakresie migracji klientów wywierają dużą presję na operatorów. Pomijając już nawet korzyści wynikające z wyższego ARPU, im większą liczbą usług operatorzy zwiążą w przyszłości swoich klientów, tym mniejsza szansa, że będą oni skłonni do zmiany" - czytamy w komunikacie.

Jak podkreśla PMR, niska rotacja bazy w sytuacji wysokiego nasycenia rynku jest sprawą o kapitalnym znaczeniu. Jest to w zasadzie główny powód - co przyznają w rozmowach sami operatorzy - który bardzo mocno scala obecne podejście i nie zachęca do gwałtownych zmian.

"Można kwestionować marżowość dodatkowych usług, które mogą przynosić 1-2% lub nawet w ogólnie nie wnosić nic z punktu widzenia czystej zyskowności. Mimo to, nadal wskaźniki dotyczące churn są i będą dla operatorów wskazówką by strategię pakietów kontynuować" - podsumowano w materiale.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)