Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Virgin Mobile Polska rozważa wyjście z biznesem na kraje regionu

0
Podziel się:
Virgin Mobile Polska rozważa wyjście z biznesem na kraje regionu

Virgin Mobile Polska pozyskało ok. 20 tys. nowych klientów w samym styczniu, co daje łącznie ok. 320 tys. klientów na koniec pierwszego miesiąca nowego roku. Operator liczy, że miesięczna dynamika przyrostu bazy będzie przyspieszać w kolejnych miesiącach, poinformowała ISBnews prezes Virgin Mobile Grażyna Piotrowska-Oliwa. Ponadto rozważa wyjście z aktualnym modelem biznesowym na kraje regionu.

"Większość ubiegłorocznego wyniku Virgin Mobile zrobił w II półroczu. Na koniec roku mieliśmy 300 tys. klientów wobec 150 tys. po I półroczu, kiedy obejmowałam stanowisko. Przychody wzrosły ponad 4-krotnie r/r do ok. 40 mln zł i siłą rzeczy znaczącą większość wygenerowaliśmy w II połowie roku. Bardzo wysoka dynamika to efekt nowej strategii, w ramach której dokonaliśmy szczególnie zmiany w sposobie komunikowania i budowania znajomości marki Virgin, za czym poszła zmiana grupy docelowej klientów. Obecnie liczymy na efekt kuli śniegowej" - powiedziała Piotrowska-Oliwa w rozmowie z ISBnews.

Dodała, że celem spółki jest zbliżenie się do poziomu 0,5 mln klientów na koniec bieżącego roku. Operator chce też zawalczyć w segmencie przenoszonych numerów, gdzie - jak wskazała prezes Virgin Mobile - firma pozyskała 50 tys. klientów w 2015 roku, w tym aż 18 tys. w samym IV kw. przy zaledwie 2 tys. oddanych w całym roku. Prezes Virgin Mobile wskazała, że ARPU operatora na klienta przekracza 20 zł i jest stabilne. Z kolei wskaźnik churn utrzymuje się poniżej 10%. Ok. 30% sprzedaży jest generowana online.

"Na koniec stycznia powinniśmy mieć kolejne 19-20 tys. nowych klientów, ale pierwsze miesiące roku są z reguły słabszymi miesiącami, więc można oczekiwać dalszego wzrostu tej liczby w skali miesięcznej. Poziom łącznie 1 mln klientów, założony w ciągu trzech lat od mojego przyjścia do firmy, nadal uważam za realny z osiągnięciem progu rentowności (break even) na koniec 2017" - podkreśliła prezes Virgin Mobile.

Zaznaczyła jednocześnie, że nowa platforma IT ma zostać uruchomiona w III kw. bieżącego roku i będzie kolejnym impulsem do dynamicznego wzrostu bazy.

"Wiemy, że systematycznie rośnie odsetek klientów kupujących telefony na open market. Widzimy też, że ponad 2/3 użytkowników oferty Freemium aktywnie dokupuje kolejne usługi. To nam sprzyja, a chcemy, aby nasza oferta taryfowa była jeszcze bardziej 'rozpieszczająca'. Wprowadzimy usługi abonamentowe (umożliwiające wystawianie faktury i zniknie systematyczne doładowywanie), wraz z wieloma rozwiązaniami opartymi na post-paid. Obecnie czas wdrożenia oferty u danego operatora to często kilkanaście tygodni od pomysłu. Nasze własne billingowanie i ofertowanie pozwoli na znacznie szybsze wdrażanie naszych nowości (a czeka ich bardzo dużo) i będziemy mogli szybko odpowiadać na rożne pomysły pojawiające się rynku. To będzie zarządzanie jakiego ten rynek jeszcze nie widział, oparte o pełną elastyczność, co jest cenne dla klientów" - wskazała Piotrowska-Oliwa.

Podkreśliła, że udziałowcy Virgin Mobile w Polsce przyjęli zaproponowany przez nią biznesplan długoterminowy do 2020 i zapewnili finansowanie rozwoju i inwestycji spółki.

Jednocześnie - jak zaznaczyła prezes spółki - Virgin Mobile Polska rozważa wyjście z aktualnym modelem biznesowym na kraje regionu.

"Rozważamy wyjście z naszym modelem biznesowym na kolejne rynki europejskie. Myślimy, oczywiście, szczególnie o krajach środkowej i południowej Europy. Centrum operacji pozostałoby w Warszawie, z obecnym managementem firmy jako centrum kompetencyjnym. Będziemy rosnąć organicznie i docelowo staniemy się łakomym kąskiem do przejęcia" - podkreśliła Piotrowska-Oliwa.

W jej ocenie, na polskim rynku telekomunikacyjnym nie ma miejsca na dalszą wojnę cenową, a operatorzy będą konkurować poprzez koncentrację na jakości usług i kreatywności w ofertach.

Kierowana przez Grażynę Piotrowską-Oliwę spółka stworzyła również Virgin Mobile Academy. W tym roku przedsiębiorcy specjalizujący się w tematyce kulturalnej i artystycznej mogą wygrać 100 tys. zł na realizację nowego biznesu lub rozwój już funkcjonującego.

Sebastian Gawłowski

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)