Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto Orbisu wzrósł r/r do 80,05 mln zł w III kw. 2016 r.

0
Podziel się:
Zysk netto Orbisu wzrósł r/r do 80,05 mln zł w III kw. 2016 r.

Grupa Hotelowa Orbis odnotowała 80,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 75,8 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 104,82 mln zł wobec 95,33 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 396,37 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 362,9 mln zł rok wcześniej.

"Dobre wyniki finansowe potwierdza wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 8,6% do poziomu 1 036,2 mln zł oraz wzrost EBITDAR o 11,1% (do poziomu 376,9 mln zł) w porównaniu do 9 miesięcy roku 2015. EBITDA operacyjna wyniosła 302,8 mln zł, co stanowi 15% wzrostu w porównaniu do roku ubiegłego. Wyniki operacyjne były równie dobre, co potwierdza wzrost RevPAR o 11,2% do poziomu 171,9 zł w całej Grupie. Tak dobry wynik został osiągnięty dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój o 8,2%, jak również dzięki wyższej frekwencji we wszystkich państwach regionu (wzrost o 2,0 pkt proc. do poziomu 73,2%). Spoglądając w przyszłość i analizując rezerwacje na nadchodzące miesiące potwierdzam ogłoszone w lipcu, ambitne założenia odnośnie poziomu wskaźnika EBITDA operacyjna" - napisał prezes Gilles Clavie w komentarzu do wyników.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 151,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 129,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 036,25 mln zł w porównaniu z 954,53 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 118,93 mln zł wobec 87,42 mln zł zysku rok wcześniej.

W trzecim kwartale nastąpiło otwarcie dwóch naszych własnych hoteli: ibis Gdańsk Stare Miasto (120 pokoi) oraz Mercure Kraków Stare Miasto (200 pokoi). Wartość inwestycji kapitałowych przeznaczonych na te przedsięwzięcia w okresie od 2014 do 2016 roku wyniosła łącznie ponad 110 mln zł.

W trzecim kwartale Orbis poprawiał także wartość firmy poprzez remonty własnych hoteli oraz transformacje portfela nieruchomości (zbycie hotelu Mercure Opole wraz z jego franczyzą zwrotną). Grupa wzmocniła pozycję lidera rynku hotelowego w regionie - Orbis podpisał 4 nowe umowy asset light obejmujące hotele w Polsce, Rumunii i Estonii (łącznie ponad 600 pokoi). Umowy te przyczynią się do dalszej przebudowy struktury firmy i wzmocnią obecność marek hotelowych w tych krajach, zaznaczono w raporcie.

Plan rozwoju Grupy Orbis przewiduje 27 nowych hoteli (3 100 pokoi) do roku 2020. Hotele powstaną w głównych ośrodkach biznesowych i w najważniejszych miastach wzmacniając nasza obecność na obiecujących rynkach w regionie (takich jak np. Rumunia i Macedonia). Orbis wciąż poszukuje nowych możliwości tworzenia wartości, wskazano również.

Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)