Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto PMPG Polskie Media wzrósł r/r do 1,74 mln zł w III kw. 2017 r.

0
Podziel się:

PMPG Polskie Media odnotowały 1,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 1,53 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. 

Zysk netto PMPG Polskie Media wzrósł r/r do 1,74 mln zł w III kw. 2017 r.

Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w III kw. 2,04 mln zł wobec 1,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk operacyjny wyniósł 0,87 mln zł wobec 1,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,96 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 10,7 mln zł rok wcześniej.

"Pomimo, że III kwartał na rynku reklamy zawsze jest mniej dynamiczny, wyniki Grupy PMPG oceniam jako dobre. Z optymizmem patrzę również na wyniki w skali całego 2017 r. Obecnie jesteśmy już na etapie kontraktowania 2018 r. i nasze wstępne szacunki wskazują, że również kolejny rok powinien być dla PMPG rokiem wzrostów" - powiedział prezes Michał Maciej Lisiecki, cytowany w komunikacie.

"Generowane wzrosty oczyszczonych wyników potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek mediów zapewnia Grupie dynamiczny rozwój, przekładając się wprost na jej finanse. Tempo zwiększania się naszych przychodów w obszarze mediów cyfrowych jest zadowalające. Ponadto widzimy jeszcze wiele obszarów, które możemy zaktywizować i przekształcić w nowe źródła przychodów" - dodał Lisiecki.

W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 3,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 4,15 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 36,5 mln zł w porównaniu z 37,46 mln zł rok wcześniej.

Z wyłączeniem zdarzenia jednorazowego, skonsolidowany zysk netto wyniósł 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o 56% r/r. Grupa PMPG odnotowała 6,6 mln zł znormalizowanego wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o blisko 26% r/r.

"Na wyniki finansowe dziewięciu miesięcy br. wpłynęło zdarzenie jednorazowe i związane z nim zwiększenia stanu rezerw, które odpowiednio obciążyło wynik EBITDA kwotą 2,496 mln zł, a zysk netto całą kwotą 3,169 mln zł. Jest to skutkiem wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z 13 czerwca 2017 r., który zasądził świadczenia pieniężne od PMPG na rzecz Banku Zachodniego WBK SA. Wyrok nie jest prawomocny. Spółka wniosła apelację, będzie jednak utrzymywała rezerwę utworzoną w związku z przedmiotowym wyrokiem do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia postępowania sądowego" - czytamy również w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 1,49 mln zł wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej.

PMPG podała, że poziom zobowiązań, pomimo wzrostu wartości rezerw w pasywach zmniejszył się r/r o 4,35 mln zł (25,4%) koniec września. Oznacza to, że struktura źródeł finansowania aktywów grupy zmieniła się na korzyść większego finansowania ich z kapitałów własnych.

"Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik 'Wprost', który wraz z tygodnikiem 'Do Rzeczy' odpowiadają za blisko 80% przychodów grupy. Priorytetem działań PMPG pozostaje rozwój segmentu internetowego oraz dywersyfikacja źródeł przychodów. Serwisy internetowe grupy notują od początku roku rekordowe wzrosty zarówno jeżeli chodzi o użytkowników (DoRzeczy.pl - regularnie ponad 800 tys. UU, Wprost.pl - ponad 2,5 mln UU we wrześniu i październiku), jak i pozostałe dane zasięgowe, w tym liczbę odsłon (łącznie ponad 20 mln) i czas spędzany w serwisach przez użytkowników (ponad dwukrotne wzrosty). Jednocześnie systematycznie rosną zasięgi 'Do Rzeczy' i 'Wprost' w mediach społecznościowych, gdzie profile związane z obydwoma tygodnikami mają blisko 900 tys. fanów/obserwatorów" - podkreślono w komunikacie.

Spółka przypomniała, że trwają prace nad uruchomieniem projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E. Strategia projektu, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa Grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, zostanie zaprezentowana w I kwartale 2018 r.

"Na początku grudnia PMPG przedstawi dyrektora zarządzającego nowej struktury. W PMPG Ventures znajdą się też niektóre wcześniej uruchomione projekty, m.in. Machina Music, Film Point Group, Wprost Nieruchomości oraz nowe inwestycje. PMPG utrzymuje również swoje zaangażowanie w biznesowy kanał telewizji internetowej inwestorzy.tv. Jednocześnie Spółka rozpoczęła wprowadzanie autorskiego kontentu wideo w swoich serwisach informacyjnych Wprost.pl i DoRzeczy.pl" - podsumowano.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy". Spółka jest notowana na GPW od 1995 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)