Znana marka ubrań w trudnym położeniu. "Test na utratę wartości"
Marka Quiosque ubiera Polki od 30 lat i posiada ponad 100 sklepów. Przez obecną sytuację gospodarczą znalazła się jednak w trudnym położeniu. To swoisty "test na utratę wartości" – stwierdził właściciel sieci.
O sprawie pisze portal dlahandlu.pl, który przypomina, że sklepy marki Quiosque można znaleźć głównie w centrach i galeriach handlowych. W ostatnim czasie sieć zmieniła właściciela.
Zmiana właściciela Quiosque i "test na utratę wartości"
Nastąpiło to w 2021 r. Dlako Sp. z o.o., dotychczasowy główny udziałowiec posiadający markę Quiosque podpisał umowę, w wyniku której 90 proc. udziałów spółki trafiło do Grupy Kapitałowej Immobile S.A.
Decyzja ta była spowodowana problemami w czasach pandemii koronawirusa. Rząd zdecydował się kilka razy na wprowadzenie lockdownów, które znacząco ograniczały działalność dużych placówek handlowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bagaż nie doleciał? Pasażer może zrobić zakupy na koszt linii lotniczej. Jest jedno "ale"
Na kolejne aspekty uderzające w markę uwagę zwróciło samo Immobile w raporcie za 2022 r., który cytuje portal dlahandlu.pl. Quiosque osiągnęło przychody niższe od planowanych, a do tego zmaga się z niepewną sytuacją gospodarczą będącą następstwem wojny w Ukrainie i wysokiej inflacji w Polsce.
(...) Znak towarowy Quiosque, a także cały segment odzieżowy został poddany testowi na utratę wartości na dzień 31 grudnia 2022 r. W wyniku tego testu został zwiększony odpis na kwotę 9 154 tys. zł, co w sumie daje odpis ujęty na ten segment w 2022 r. w kwocie 10 383 tys. zł – napisała spółka w raporcie, cytowana przez dlahandlu.pl.
Immobile S.A. to spółka giełdowa o zróżnicowanym portfolio. W jej skład wchodzą m.in. firmy przemysłowe, z budownictwa przemysłowego, hotelarstwa czy deweloperskie.