Bilety na Pendolino do Zakopanego sprzedały się błyskawicznie. Podstawią drugi pociąg
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak poinformował w sobotę w mediach społecznościowych, że w związku z dużym zainteresowaniem promocyjnym przejazdem Pendolino do Zakopanego 18 października, tego dnia uruchomiony zostanie dodatkowy pociąg.
W piątek PKP Intercity poinformowały, że od 14 grudnia pociąg Pendolino zacznie kursować do Zakopanego - pociąg z Gdyni do stolicy Tatr będzie jechał 7 godzin. Zanim uruchomione zostaną stałe kursy, na 18 października zaplanowano promocyjny przejazd Pendolino, który wyruszy o godz. 7.29 z Warszawy Wschodniej, zatrzyma się m.in. w Krakowie i Nowym Targu, a do Zakopanego dotrze o godz. 12.14. W drogę powrotną wyruszy o godz. 15.50, docierając do Warszawy Zachodniej o godz. 20.14. Cena biletu w drugiej klasie wyniesie symboliczną złotówkę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
5 tys. zł za jeden dzień jazdy. Ujawnia kim są jego klienci
W sobotę minister Dariusz Klimczak poinformował, że ponieważ bilety na pierwszy pociąg sprzedały się błyskawicznie, 18 października uruchomione zostanie też drugie Pendolino do Zakopanego. Cena biletu na specjalny przejazd, tak jak w pierwszej sprzedaży, wyniesie symboliczną złotówkę. Sprzedaż na dodatkowy pociąg rozpocznie się w środę.
"Połączenie oczekiwane od dawna"
- Bezwzględnie jest to połączenie oczekiwane od dawna w Zakopanem. Pierwsze Pendolino już testowo wjechało na dworzec zakopiański i zrobiło wszystkim apetyt na podróżowanie komfortowym pociągiem. (…) Pendolino nie tylko przewiezie pasażerów szybciej, ale i bardziej komfortowo. To wzmoży nastroje konsumenckie w portfolio z zamożniejszego gościa, który oczekuje tego rozwiązania – powiedział w piątek PAP Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Dodał, że znaczenie ma nie tylko sam komfort i czas podróży, ale również marketingowy wymiar uruchomienia prestiżowego połączenia. - Nareszcie Zakopane wraca do standardu komunikacyjnego znanego z okresu międzywojennego, kiedy to pod Giewont kursowała Luxtorpeda wożąc turystów prestiżowo, szybko i komfortowo – zaznaczył Wagner.
Słynna przedwojenna Luxtorpeda, czyli pociąg SAx 90080, była aerodynamicznym spalinowym składem, który kursował m.in. pod Tatry. W 1936 r. ustanowił rekord szybkości na trasie Kraków – Zakopane, pokonując ją w 2 godziny i 18 minut. Luksusowy pociąg spalinowy jeździł także na trasie Lwów – Zakopane, którą pokonywał w 11 godzin i 15 minut.
Nowe połączenia Pendolino są możliwe dzięki modernizacji linii kolejowej na Podhale, zakończonej w grudniu 2023 r. Inwestycja o wartości ponad 1,4 mld zł netto objęła odnowienie ponad 100 km torów, 130 rozjazdów i 300 obiektów inżynieryjnych. We wrześniu 2023 r. z kolei otwarto po kilkuletniej rewitalizacji historyczny budynek dworca kolejowego w Zakopanem.