Budowa A1. Pierwsi kierowcy pojechali nową trasą

Trwa budowa nowej, betonowej autostrady A1. Drogowcy stopniowo wpuszczają na trasę kierowców, pierwsi już nią pojechali. W kolejnych dniach oddawane będą kolejne fragmenty.

Budowa betonowej autostrady A1. Pierwsi kierowcy już pojechaliBudowa betonowej autostrady A1. Pierwsi kierowcy już pojechali
Źródło zdjęć: © GDDKiA
Paweł Orlikowski

Zgodnie z planami przekładany jest ruch na kolejne odcinki nowej, betonowej jezdni przyszłej autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową – informuje GDDKiA. Kierowcy korzystają już z ok. 34 km nowej trasy. W listopadzie ruch zostanie przełożony na kolejne ok. 20 km nowej jezdni.

- Wspólna determinacja, zaangażowanie i odpowiedzialne decyzje - to wszystko pozwala nam realizować tę inwestycję niezwykle sprawnie. Dziękuję wszystkim pracującym na pięciu odcinkach tej trasy, ale również wszystkim zaangażowanym w budowę innych dróg, szczególnie w tak wyjątkowym czasie - powiedział Tomasz Żuchowski p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.

- Pamiętajmy, że realizowane obecnie odcinki A1 to jeszcze plac budowy i obowiązuje tu czasowa organizacja ruchu. Apeluję do kierowców o zachowanie ostrożności, zdjęcie nogi z gazu i odpowiedzialne zachowanie na tej i innych drogach w kraju. Zadbajmy o bezpieczeństwo własne, ale również osób pracujących na budowie – dodaje.

Obejrzyj: Emielewicz o rezygnacji z zakazu handlu. "Tylko na czas pandemii"

Udostępniony dziś ośmiokilometrowy odcinek łączy województwa łódzkie i śląskie. W woj. łódzkim liczy ok. dwóch kilometrów. Obejmuje kilkusetmetrowy most na Warcie, a jednocześnie jest to ostatni brakujący fragment nowej jezdni na odcinku od Radomska do granicy woj. łódzkiego i śląskiego.

"W przypadku tego odcinka przyszłej autostrady A1 łączne zaawansowanie prac zbliża się do 65 proc." – podaje GDDKiA.

Na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obu województwach będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1. Na odcinku w woj. łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w woj. śląskim odwrotnie - dwa pasy w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy.

Jak zaznacza GDDKiA, betonowa nawierzchnia nowej jezdni leży już niemal na całej łącznej długości tych odcinków. To ponad 56 km. Łączna długość wszystkich pięciu budowanych odcinków przyszłej A1 to 81 km.

Wybrane dla Ciebie
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach
Wyjątkowy tydzień dla ropy. Drożeje najmocniej od października
Wyjątkowy tydzień dla ropy. Drożeje najmocniej od października
Koniec wydobycia w Polu Bełchatów. Co dalej z kopalnią?
Koniec wydobycia w Polu Bełchatów. Co dalej z kopalnią?
Ceny miedzi znów biją rekordy. Oto czego spodziewają się inwestorzy
Ceny miedzi znów biją rekordy. Oto czego spodziewają się inwestorzy
Nagły ruch USA wobec pięciu Europejczyków. Są reakcje. "Chcą uciszyć"
Nagły ruch USA wobec pięciu Europejczyków. Są reakcje. "Chcą uciszyć"
Co będzie się działo ze złotym, gdy skończy się wojna? Strateg prognozuje
Co będzie się działo ze złotym, gdy skończy się wojna? Strateg prognozuje