Chińczycy mniej podróżują i wydają za granicą. Luksusowy koncern ma problem

LVHM, właściciel kilkudziesięciu luksusowych marek, notuje spadki przychodów w Państwie Środka. Ostrzega, że Chińczycy mniej podróżują i zaciskają pasa za granicą. Ich uwaga zwraca się coraz bardziej ku lokalnym markom z luksusowymi aspiracjami.

HONG KONG, CHINA - MAY 02:  Tourists line up outside Louis Vuitton and wait for their turn to enter the store during the mainland China's Golden Week holidays on May 2, 2025 in Hong Kong, China. Starting Thursday, May 1st, immigration authorities recorded more than 1.02 million passenger movements across all border checkpoints, including over 540,000 arrivals and 480,000 departures. (Photo by Sawayasu Tsuji/Getty Images)Chiny to jeden z najważniejszych rynków dla marek luksusowych. Ale Chińczycy ograniczają wydatki za granicą i podróże
Źródło zdjęć: © GETTY | Sawayasu Tsuji
Marcin Walków

Stephane Bianchi, zastępca dyrektora generalnego LVMH, ostrzegł, że chińscy klienci wycofują się z podróży i wydatków konsumenckich w związku z oznakami słabnącego popytu na towary luksusowe. Podkreśliła, że "przez ostatnie trzy miesiące chińscy turyści mniej podróżowali i mniej kupowali", gdy wyjeżdżali z kraju.

W pierwszym kwartale przychody LVMH, koncernu będącego właścicielem 75 luksusowych marek, takich jak Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy, Bvlgari, Fendi, Tiffany&Co., Moët & Chandon, spadły w Chinach o 11 proc. Podobny spadek firma odnotowała w całym 2024 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Turystyczny kraj nr 1 wśród Polaków. Którą część Turcji wybrać?

Chińczycy mają apetyt na "lokalny luksus"

Wiceszef LVMH zauważył również, że chińscy konsumenci bardziej interesują się lokalnymi markami. Nie wymieniając konkretnych marek, wskazał, że niektóre chińskie firmy jubilerskie odnotowały gwałtowny wzrost popytu.

Cytowany przez Bloomberga Bianchi powiedział, że nie jest jasne, kiedy popyt w USA wzrośnie w świetle trwającej niepewności celnej. Dodał, że koncern nie będzie już podnosił cen w części biznesu obejmującej wina i alkohole wysokoprocentowe, stwierdzając, że "nie możemy podnosić cen w nieskończoność".

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują