Chińczycy mniej podróżują i wydają za granicą. Luksusowy koncern ma problem

LVHM, właściciel kilkudziesięciu luksusowych marek, notuje spadki przychodów w Państwie Środka. Ostrzega, że Chińczycy mniej podróżują i zaciskają pasa za granicą. Ich uwaga zwraca się coraz bardziej ku lokalnym markom z luksusowymi aspiracjami.

HONG KONG, CHINA - MAY 02:  Tourists line up outside Louis Vuitton and wait for their turn to enter the store during the mainland China's Golden Week holidays on May 2, 2025 in Hong Kong, China. Starting Thursday, May 1st, immigration authorities recorded more than 1.02 million passenger movements across all border checkpoints, including over 540,000 arrivals and 480,000 departures. (Photo by Sawayasu Tsuji/Getty Images)Chiny to jeden z najważniejszych rynków dla marek luksusowych. Ale Chińczycy ograniczają wydatki za granicą i podróże
Źródło zdjęć: © GETTY | Sawayasu Tsuji
Marcin Walków

Stephane Bianchi, zastępca dyrektora generalnego LVMH, ostrzegł, że chińscy klienci wycofują się z podróży i wydatków konsumenckich w związku z oznakami słabnącego popytu na towary luksusowe. Podkreśliła, że "przez ostatnie trzy miesiące chińscy turyści mniej podróżowali i mniej kupowali", gdy wyjeżdżali z kraju.

W pierwszym kwartale przychody LVMH, koncernu będącego właścicielem 75 luksusowych marek, takich jak Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy, Bvlgari, Fendi, Tiffany&Co., Moët & Chandon, spadły w Chinach o 11 proc. Podobny spadek firma odnotowała w całym 2024 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Turystyczny kraj nr 1 wśród Polaków. Którą część Turcji wybrać?

Chińczycy mają apetyt na "lokalny luksus"

Wiceszef LVMH zauważył również, że chińscy konsumenci bardziej interesują się lokalnymi markami. Nie wymieniając konkretnych marek, wskazał, że niektóre chińskie firmy jubilerskie odnotowały gwałtowny wzrost popytu.

Cytowany przez Bloomberga Bianchi powiedział, że nie jest jasne, kiedy popyt w USA wzrośnie w świetle trwającej niepewności celnej. Dodał, że koncern nie będzie już podnosił cen w części biznesu obejmującej wina i alkohole wysokoprocentowe, stwierdzając, że "nie możemy podnosić cen w nieskończoność".

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
"Operacja Gatekeeper". USA udaremniły gigantyczny przemyt czipów Nvidia do Chin
"Operacja Gatekeeper". USA udaremniły gigantyczny przemyt czipów Nvidia do Chin
Media: Europa gotowa na uwolnienie zamrożonych aktywów Rosji
Media: Europa gotowa na uwolnienie zamrożonych aktywów Rosji
Operator TurkStream przeniesie siedzibę na Węgry. "Operacje nie będą objęte sankcjami"
Operator TurkStream przeniesie siedzibę na Węgry. "Operacje nie będą objęte sankcjami"
Tajemnicza delegacja NIK do Mińska. Brak raportu, jest rachunek
Tajemnicza delegacja NIK do Mińska. Brak raportu, jest rachunek
Tylu cudzoziemców pracuje w Polsce. GUS pokazał nowe dane
Tylu cudzoziemców pracuje w Polsce. GUS pokazał nowe dane
Premier: budowa elektrowni jądrowej będzie mogła ruszyć w grudniu
Premier: budowa elektrowni jądrowej będzie mogła ruszyć w grudniu
Tusk do prezydenta: proszę nie przeszkadzać. Wraca ustawa o krypto
Tusk do prezydenta: proszę nie przeszkadzać. Wraca ustawa o krypto
Trzęsienie ziemi w NBP. "Buntownicy" stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. "Buntownicy" stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Wygrali w Lotto, nie odebrali pieniędzy. Totalizator ujawnia skalę
Wygrali w Lotto, nie odebrali pieniędzy. Totalizator ujawnia skalę
USA odwracają się od Europy. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
USA odwracają się od Europy. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby