CPK przesuwa termin otwarcia ofert. "Wiele pytań i wątpliwości"
Spółka Centralny Port Komunikacyjny przesunęła otwarcie ofert dla dróg do lotniska, bo nie wyklucza zmian w specyfikacji. To skutek branżowych uwag, które mają uchronić firmy przez ryzykiem obcinania wynagrodzenia z kontraktów - informuje czwartkowy "Puls Biznesu".
Gazeta wskazuje, że spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) planowała 13 czerwca otworzyć oferty na budowę korytarzy dojazdowych związanych z realizacją lotniska w Baranowie i infrastruktury towarzyszącej. Termin - jak zauważono - został jednak przesunięty na 7 lipca, bo "firmy i eksperci zgłaszają wiele pytań i wątpliwości, spółka natomiast udziela odpowiedzi i przedstawia liczne wyjaśnienia".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Prof. Dudek szczerze o Nawrockim. "Jeden z najbardziej niebezpiecznych ludzi"
Gazeta podaje, że przedstawiciele branży budowlanej poprosili o zmiany w specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) dotyczące wynagrodzenia za roboty drogowe.
"Są potrzebne w bieżącym postępowaniu oraz w przetargach na kolejne planowane przez CPK etapy prac drogowych" — podkreślił, cytowany w dzienniku, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa (PZPB) Jan Styliński.
"Inwestycja jest podzielona na kilka faz. Obecny przetarg dotyczy etapu nr 3, a 24 czerwca jest planowane złożenie ofert w postępowaniu na fazę pierwszą. Inwestor nie podaje kosztorysu bieżących zadań, wiadomo jedynie, że wartość postępowania przekracza 100 mln zł" - czytamy.
Przetarg na terminal pasażerski CPK
Centralny Port Komunikacyjny pod koniec maja rozpoczął poszukiwania wykonawcy generalnego terminala pasażerskiego lotniska CPK między Łodzią a Warszawą. Warunki przetargu są tak skonstruowane, że wykluczają z udziału firmy z krajów, które nie mają odpowiednich porozumień z UE, czyli np. z Chin.
Wiceminister infrastruktury Maciej Lasek podkreślił, że całkowita wartość przetargów dot. CPK w 2025 r. wyniesie ok. 30 mld zł. Postępowanie poświęcone terminalowi jest największe z nich. Wartość tego projektu przekracza 5 mld zł.
W przypadku Lotniska CPK zaprojektowana powierzchnia terminala to ok. 450 tys. m kw. Dla porównania: w przypadku Lotniska Chopina powierzchnia terminala to 165 tys. m kw. Budynek główny terminala będzie połączony z pirsami pasażerskimi, którymi pasażerowie dotrą bezpośrednio do samolotów.
W dokumentacji podano, że prace budowlane przyszły wykonawca będzie miał skończyć do 3 grudnia 2031 r.