Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

#DWIE GODZINY DLA CZŁOWIEKA – PRACODAWCY WOBEC KRYZYSU, PRACODAWCY WOBEC CZŁOWIEKA WARTOŚCI I JAKOŚĆ RELACJI W OBLICZU PANDEMII

0
Podziel się:

Czy wartości w biznesie są dobre tylko, gdy płyniemy z wiatrem? Jak dziś firmy zdadzą test z deklarowanych wcześniej wartości, że największym ich aktywem są ludzie? Jak poradzi sobie z tą sytuacją dzisiejszy człowiek, skoro już przed pandemią co trzecia osoba w zachodnim świecie doświadczała samotności i depresji.

#DWIE GODZINY DLA CZŁOWIEKA – PRACODAWCY WOBEC KRYZYSU, PRACODAWCY WOBEC CZŁOWIEKA WARTOŚCI I JAKOŚĆ RELACJI W OBLICZU PANDEMII
(Materiały prasowe)

Informacja prasowa

Ostatnie wydarzenia na świecie skłoniły nas do uwzględnienia człowieka w centrum wydarzenia, stąd: „Dwie Godziny dla Rodziny” w tym roku zmieniają się na „#Dwie Godziny dla Człowieka”. Tegoroczna akcja wskazuje na kluczową rolę i odpowiedzialność pracodawców za przeprowadzenie ludzi przez obecny kryzys. Nie tylko z powodu społecznej odpowiedzialności biznesu, ale również uwzględniając wpływ na długoterminowy rozwój gospodarki. Konieczność pozostania w domach w całkowitej izolacji powoduje, że wielu osobom towarzyszy dziś duży niepokój i lęk o przyszłość, wzmacniany sygnałami o nadchodzącym kryzysie gospodarczym. Obecna sytuacja może okazać się zbawieniem lub zagrożeniem dla naszych relacji z rodziną. Krótkoterminowo, będzie niewątpliwie weryfikować ich jakość i trwałość. Długoterminowo, to czego dziś doświadczamy, zaważy na stanie zdrowia psychicznego i fizycznego ludzi na wiele lat. A to będzie miało wpływ na nasze postawy w pracy, na zaangażowanie, chęć uczenia się nowych rzeczy i w efekcie na innowacyjność firm. Dodatkowo pojawi się jeszcze większe ryzyko nierówności. To dziś jest prawdziwy sprawdzian dla pracodawców, jak ocalą biznes w zgodzie z deklarowanymi wartościami - mówi Zofia Dzik, Inwestorka i Prezes Instytutu Humanites.

Najpierw człowiek … *
W obliczu ostatnich wydarzeń musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Otworzenie się na potrzeby drugiego człowieka jest naturalną odpowiedzią na tą sytuację. Instytut Humanites, organizator Globalnego Ruchu na Rzecz bliskości „Dwie Godziny dla Rodziny”, do którego przyłączyło się już ponad 800 firm i organizacji z 15 krajów, postanowił poszerza kontekst tegorocznej, 9-tej edycji akcji, w duchu potrzebnej dziś solidarności międzyludzkiej, na *
#Dwie Godziny dla Człowieka
. Dziś jeszcze bardziej aktualne jest patrzenie z troską na ludzi obok nas – w pierwszej kolejności naszych pracowników czy sąsiadów tak, jakby to byli członkami naszej rodziny. Instytut Humanites proponuje zestaw inicjatyw, które mogą nam w tym pomóc, takich jak m.in. #TULimy, #PokoleniowyKlubFilmowy, Webinaria #ByChciałosięChcieć, Karty ASK Me. Inspirujemy do bycia oparciem, dla wszystkich, którzy mogą potrzebować uwagi i wsparcia. Okażmy ją w prostych gestach, uśmiechu, życzliwym telefonie. Wiele osób będzie liczyć na naszą obecność, dobre słowo, pocieszenie, pomoc w domowych czynnościach.

*…potem pracownik *

Instytut motywuje pracodawców, którzy dołączają do tegorocznej edycji Kampanii do jeszcze większej spójności wobec deklarowanych wartości i troski o swoich pracowników. Zdając sobie sprawę z wyzwań, przed którymi stoi wiele firm, walcząc wręcz o przetrwanie wierzymy, że w każdej sytuacji, nawet przy koniecznej restrukturyzacji, można szukać rozwiązań, które ocalą największą liczbę stanowisk pracy. Bo każdy pracownik to część szerszego ekosystemu społecznego, to on i jego rodzina. Niezależnie od trudności, w każdej sytuacji możemy zadbać o właściwą komunikację z ludźmi, działać bardziej z ludzką twarzą – stosując w praktyce filozofię, że zatrudniamy człowieka, a nie tylko pracownika. #Pracownik/Człowiek.

Wyzwania biznesu oraz trendy społeczne po pandemii
Niezależnie od konsekwencji pandemii, zmiany rynku pracownika na rynek pracodawcy, niezależnie od postępujących procesów automatyzacji i robotyzacji, jednym z największych wyzwań pozostanie pozyskanie i utrzymanie talentów w firmie. Kluczowe pozostaje także tworzenie kultury pracy, która
wyzwala w ludziach wewnętrzną motywację oraz tworzy przestrzeń do brania odpowiedzialności i rozwoju innowacji. Bo każdy kryzys kiedyś mija.

Troska pracodawców o tworzenie przestrzeni sprzyjającej łączeniu sfery zawodowej i rodzinnej ma bezpośredni wpływ na efektywność i realizację celów ekonomicznych firmy oraz na rozwój kompetencji społecznych młodego pokolenia.

Potwierdzają to wyniki wielu badań. Pierwszy w Polsce Raport Odpowiedzialności Rodzinnej Biznesu opracowany w 2019 roku przez Instytut Humanites, IESE Business School oraz Pracuj.pl pokazuje, że w organizacjach toksycznych chęć opuszczenia firmy przez dobrych pracowników jest o 44% wyższa
w stosunku do firm tworzących wspierającą kulturę pracy. Aż 63% pracowników w Polsce twierdzi, że pracuje w środowiskach niewspierających integrację życiowych ról, a 17% z nich uważa swoje środowisko wręcz za toksyczne. Z kolei z raportu „HR 2019 employee experience wynika, że 44% pracowników zostaje w firmie ze względu na możliwość łączenia ról zawodowych i prywatnych.

Samotność a zdrowie psychiczne
Już przed czasem pandemii z każdym rokiem dynamicznie zwiększała się liczba osób na świecie doświadczających samotności. Jego skala i tempo wzrostu sprawiły, że to globalne wyzwanie, silnie skorelowane z stanem zdrowia psychicznego współczesnego człowieka, znalazło się wręcz na głównej agendzie Szczytu w Davos w 2019 roku. Statystyki pokazują, że co trzecia osoba w Europie doświadcza depresji, a w dużych aglomeracjach już co druga osoba czuje się samotna. Zjawisko to, w rozwijającej się kulturze GIG Economy, ma także istotny wpływ na środowisko pracy, wpływając na spadek zaangażowania i wzrost absencji. Niepokojem napawają najnowsze dane z 2020 roku, które wskazują na fakt, że 2/3 osób czuje się samotnie, nie tylko w przestrzeni prywatnej, ale również w pracy. Prognozuje się, że obecna sytuacja związana z izolacją oraz rosnącym bezrobociem dodatkowo nasili to zjawisko.

Badania dowodzą, że utratę pracy, z którą byliśmy związani stawia się w tej samej linii co utratę bliskiej osoby. Pracodawcy, którzy włączyli się w tegoroczną Kampanię #Dwie Godziny dla Rodziny - #Dwie Godziny dla Człowieka, dają wyraz temu, że są świadomi swojej odpowiedzialności za biznes, gospodarkę, jak również za ludzi, dostrzegając możliwe długoterminowe społeczne skutki pandemii. Badania prowadzone na wszystkich kontynentach świata pokazują, że poczucie sensu oraz silne i głębokie relacje są głównymi czynnikami ograniczającymi zjawisko samotności i wpływającymi pozytywnie na dobrostan ludzi.

Ekosystem a silosy
Żyjemy w niezwykle złożonym, nieprzewidywalnym i dynamicznie zmieniającym się świecie. Dlatego Instytut Humanites inicjując Kampanię #Dwie Godziny dla Rodziny - #Dwie Godziny dla Człowieka oparł się na autorskim Modelu „Wioski” Ekosystemu Społecznego Humanites™, który neguje silosowość
i wskazuje na konieczną zmianę paradygmatu w podejściu do rozwiązywania globalnych problemów w oparciu o bliższą współpracę całego Ekosystemu, w którym żyje i pracuje człowiek.

INFORMACJA O GLOBALNYM RUCHU „DWIE GODZINY DLA RODZINY, DWIE GODZINY DLA CZŁOWIEKA I O INICJATYWACH ZAPLANOWANYCH W RAMACH TEGOROCZNEJ EDYCJI KAMPANII:

Pokoleniowy Klub Filmowy
W każdym roku ruch ma inny motyw przewodni, wokół którego zachęcamy do bliższego poznania się i ciekawych rozmów. W tym roku tym motywem jest POKOLENIOWY KLUB FILMOWY. Wierzymy, że tegoroczne motto pomimo ograniczeń, da przestrzeń do wielu wspólnego rodzinnego i firmowego
oglądania filmów, nagrywania wspomnień, do dobrego czasu z bliskimi relacji zwyczajnie chwili wytchnienia.

Mały gest, wiele znaczy

TULIpanpodDrzwi, #TULimy to akcja z potrzeby serca w ramach obchodów tegorocznego ruchu na rzecz bliskości, która polega na pozostawieniu sąsiadom krótkiej notki, że o nich myślimy i deklarujemy wsparcie oraz symbolicznego akcentu wiosennego w postaci życzeń lub kwiatka.

Cykl bezpłatnych webinarów
Po kilku tygodniach całkowitej zmiany rytmu pracy, opieki nad dziećmi oraz izolacji coraz częściej mogą się nam pojawiać momenty, gdy czujemy przygnębienie i trudno jest zmobilizować się do nowych zadań. Webinaria będą kierowane do wszystkich, którzy potrzebują różnego rodzaju inspiracji, jak radzić sobie
z codziennymi obowiązkami i łączyć wiele ról m.in. w obliczu pracy zdalnej.

Razem, a nie obok siebie z kartami ASK ME. Jakie jest Twoje ukochane miejsce na ziemi? Kim z zawodu chcieli być Twoi rodzice? Gdzie poznali się Twoi dziadkowie? Dokończ zabawę, słowo, historię. Zagrajmy w skojarzenia. To przykłady pytań i poleceń międzypokoleniowej gry ASK ME, która została stworzona
na potrzeby kampanii. Tegoroczne hasło „Pokoleniowy Klub Filmowy” może być znakomitą inspiracją do wspólnego spędzenia czasu w niebanalny sposób w warunkach domowych.

Liczba pracodawców włączających się do kampanii Instytutu Humanites systematycznie rośnie. Zaufało nam do tej pory ponad 800 polskich i międzynarodowych firm od małych przedsiębiorstw do dużych grup kapitałowych zatrudniających nawet po kilkadziesiąt tys. osób w 15 krajach.

#Firma Przyjazna Rodzinie/Człowiekowi. Konkurs dla pracodawców
W tym roku Instytut Humanites zwraca szczególną uwagę na konkurs, który organizuje dla pracodawców „Firma Przyjazna Rodzinie/Człowiekowi”. Konkurs kierowany jest do firm, które swoją postawą, rozwiązaniami systemowymi i technologicznymi sprawiają, że środowisko pracy staje się przyjazne pracownikowi jak i jego rodzinie zarówno w stabilnej sytuacji gospodarczej, jak również w obliczu niesprzyjających warunków, takich jak na przykład obecna sytuacja kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.

Partnerzy
Partnerami kampanii „Dwie Godziny dla CZŁOWIEKA” są: KGHM, WP, Microsoft, Hotel Bukovina, Fundacja Liderek Biznesu, Great Place to Work, ThinkTank, Lider SHE, Reputation Managers.

INFORMACJE DODATKOWE
Międzynarodowy Dzień Rodzin - jest obchodzony 15 maja, został ustanowiony w 1993 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Instytut Humanites zainicjował ogólnopolskie obchody tego święta kampanią „Dwie Godziny dla Rodziny” i przyczynia się do propagowania wartości związanych z tym wydarzeniem.

Instytut Humanites łączący tematykę Człowieka i Technologii, powstał w 2010 r. jako think&DO tank budowy kapitału społecznego i rozwoju Spójnego Przywództwa™. Działa systemowo, w oparciu o autorski Model „Wioski” Ekosystemu Społecznego, wyróżniając cztery główne obszary, w którym żyje
i dojrzewa człowiek: Rodzina, Środowisko Pracy i Biznesu, Edukacja oraz Świat Kultury i Mediów. Główną misją Instytutu jest rozwój społeczeństwa, który sprosta wyzwaniom Rewolucji 4.0 - poprzez rozwój świadomego, proaktywnego i wrażliwego społecznie człowieka i w efekcie dojrzałego społeczeństwa.
Inicjator corocznej kampanii „Dwie Godziny dla Rodziny” - Dwie Godziny dla Człowieka (dotarcie w 2019 roku >12,5 mln osób w Polsce i 14 innych krajach), działa na rzecz systemowej zmiany przywództwa w edukacji tworząc Akademię Przywództwa Liderów Oświaty - Pierwszy w Polsce Program rozwoju
przywództwa w edukacji (>500 absolwentów), wdraża w biznesie ideę Spójnego Przywództwa™, opartą na wielowymiarowym rozwoju lidera i jego zespołu. Organizator corocznych konferencji dla Liderów Biznesu: Spójne Przywództwo™. Człowiek i Technologia. Działa na rzecz zmiany stylu przywództwa
i kultury zarządzania w szczególności w środowisku pracy i edukacji. Strona: www.humanites.pltu wstaw treść.

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Informacja prasowa
KOMENTARZE
(0)