Elektromobilność na Europejskim Kongresie Gospodarczym. Sprawdź ofertę elektrycznych modeli Forda dla biznesu

Na polskich drogach przybywa osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych. Coraz więcej elektryków zasila też firmowe floty, zyskując przychylność biznesu niską lub zerową emisją oraz niższymi kosztami eksploatacji. Jak branża motoryzacyjna wspiera przedsiębiorców w zrównoważonym rozwoju mogli się przekonać uczestnicy EKG, którzy odwiedzili stoisko Forda.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Pod koniec marca po polskich drogach jeździło już ponad 157,3 tys. samochodów osobowych z napędem elektrycznym – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Flota w pełni elektrycznych aut (BEV) wzrosła do 78,8 tys., a hybryd typu plug-in (PHEV) – do 78,5 tys. Rośnie też liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym. Jest ich już ponad 8,6 tys.

Obecnie liczba samochodów elektrycznych rośnie szybciej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dzieje się tak m.in. za sprawą uruchomionego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz NFOŚiGW programu "NaszEauto", który oferuje do 40 tys. zł dopłaty do zakupu "elektryka".

Równocześnie rozwija się w Polsce infrastruktura ładowania. Pod koniec marca funkcjonowało ponad 9 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych, najwięcej w Warszawie. Co trzeci pozwala na ładowanie prądem stałym (DC), a pozostałe to wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

© materiały partnera

W odpowiedzi na wyzwania rynku

Elektromobilność to duża i wciąż rosnąca gałąź gospodarki, jedna ze strategicznych branż dla rozwoju kraju. Już teraz Polska ma mocną pozycję w łańcuchu dostaw sektora e-mobility. Produkujemy samochody elektryczne, baterie do nich oraz materiały katodowe.

Nie powinno więc dziwić, że o elektromobilności mówi się dziś sporo, także podczas ważnych wydarzeń gospodarczych. Temat ten znalazł się również w agendzie odbywającego się w Katowicach Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2025, największego w Europie Centralnej forum debaty o przyszłości polskiej i europejskiej gospodarki.

Partnerem motoryzacyjnym wydarzenia jest Ford Polska, dostawca nowoczesnych i zrównoważonych rozwiązań dla biznesu. W Katowicach marka zaprezentowała szeroką gamę samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych, w tym po raz pierwszy w Polsce Forda Rangera w wersji hybrydowej plug-in (PHEV). To pierwszy pick-up z takim układem napędowym w Europie. Auto o mocy 281 KM zostało stworzone z myślą o firmach z branży budowlanej, rolniczej i usługowej.

- Europejski Kongres Gospodarczy to dla nas nie tylko okazja do prezentacji nowości, ale też moment, by pokazać, jak kompleksowo wspieramy biznes w transformacji na bardziej zrównoważoną przyszłość. Nasza pełna gama zelektryfikowanych pojazdów to dowód, że Ford oferuje rozwiązania gotowe na wyzwania współczesnego rynku – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Sportowe coupé i pojemne vany

Poza Fordem Rangerem marka zaprezentowała na EKG również trzy inne modele, które wpisują się w oczekiwania współczesnych klientów. To Capri, E-Transit Courier i E-Transit Custom.

[1/4] Źródło zdjęć: materiały partnera |

Ford Capri to połączenie eleganckiego designu z zaawansowanym napędem elektrycznym o niskim zużyciu energii. Doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, które szukają dynamicznego auta o zerowej emisji. Model jest dostępny z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła o mocy do 340 KM.

Warto w tym miejscu dodać, że Capri to jeden z sześciu osobowych samochodów elektrycznych Forda. Pozostałe to Mustang Mach-E, Explorer, E-Tourneo Courier, E-Tourneo Custom oraz nowa Puma Gen-E z przestrzenią bagażową o pojemności aż 566 l i o bardzo niskim zużyciu energii – 9,4 kWh/100 km. Wszystkie samochody elektryczne Forda objęte są 8-letnią ochroną Ford Protect. Co ciekawe, wyposażony w zaawansowane systemy łączności i asystentów kierowcy Ford Mustang Mach-E woził kluczowych gości EKG, promując tym samym ideę zrównoważonego transportu.

© materiały partnera

Wracając do samochodów prezentowanych podczas kongresu, przedstawiamy model E-Transit Courier. Ten kompaktowy van z napędem elektrycznym został zaprojektowany z myślą o firmach działających w mieście. Jego zwrotność, niskie koszty eksploatacji oraz możliwość poruszania się w strefach niskoemisyjnych bez wątpienia docenią firmy z sektora usługowego i logistycznego. Nowa generacja tego modelu ma też większą o 2,9 m kw. przestrzeń ładunkową, co pozwala zmieścić dwie europalety.

Szukacie większego e-vana? Sprawdźcie możliwości Forda E-Transit Custom. To, co wyróżnia ten model, to przestronność, zaawansowane technologie wspomagające kierowcę oraz zerowa emisją spalin z zasięgiem do 337 km. Samochód dostępny jest w wielu wersjach, w tym usportowionej MS-RT.

© materiały partnera

Lider segmentu aut dostawczych

Ford Polska umacnia swoją pozycję na rynku samochodów dostawczych, oferując pełną gamę zelektryfikowanych pojazdów. Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Ford to dziś najpopularniejsza marka aut dostawczych w Polsce, a od dekady także lider w Europie.

W jej portfolio znajdziemy następujące modele: Ford Transit, Ford Transit Custom (w ponad 50 konfiguracjach) i Ford Transit Courier w wersji elektrycznej i spalinowej oraz Ford Transit Connect i Ford Ranger (w 10 wersjach wyposażenia) w wersji hybrydowej plug-in i spalinowej.

© materiały partnera

Tak skonstruowana oferta pozwala Fordowi odpowiadać na potrzeby każdej branży i firm różnej wielkości, od małych przedsiębiorstw po globalne firmy kurierskie. Ford E-Transit na przykład – najpopularniejszy elektryczny samochód dostawczy w Polsce w 2023 i 2024 r. – wspiera takich gigantów jak DHL czy InPost. Za sukcesem tego modelu stoi jego niezawodność, elastyczność w dostosowaniu do różnych potrzeb oraz zaawansowane technologie – systemy zarządzania flotą pozwalają na optymalizację tras i monitorowanie zużycia energii. Ford E-Transit ma na swoim koncie także liczne nagrody branżowe, w tym za innowacyjność i wkład w zrównoważoną logistykę.

Zelektryfikowane samochody dostawcze Forda nie tylko spełniają rygorystyczne normy emisji spalin, ale też pomagają firmom wygenerować konkretne oszczędności dzięki tańszemu serwisowaniu i niższym wydatkom na paliwo. Z kolei możliwość korzystania ze stref niskoemisyjnych w miastach pozwala przedsiębiorstwom budować przewagę konkurencyjną, szczególnie w kontekście coraz bardziej restrykcyjnych regulacji ekologicznych. Przeglądając ofertę Forda, zwróćcie również uwagę na unikalny program certyfikacji firm zabudowujących Ford Pro Convertor.

Płatna współpraca z Ford Polska
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują