Elektryczna Škoda na 130-lecie. Elroq i Enyaq z dopłatami i niskimi ratami
Škoda świętuje 130-lecie i zamiast okolicznościowych fajerwerków proponuje coś znacznie bardziej praktycznego: łatwiejszą przesiadkę na samochód elektryczny. Zamiast abstrakcyjnych haseł o "mobilności jutra" mamy konkretne liczby, raty i dopłaty, które realnie obniżają próg wejścia do świata elektromobilności.
Na celowniku są dwa modele, które już namieszały w statystykach rejestracji: nowy, kompaktowy Elroq oraz większy, rodzinny Enyaq. Oba należą do najchętniej wybieranych elektryków w Polsce i Europie, a teraz pojawiają się w specjalnych formułach finansowania przygotowanych z okazji 130-lecia marki. Szczegóły można sprawdzić na dedykowanej stronie Škody – wraz z kalkulatorami zasięgu, oszczędności i czasów ładowania.
Elroq 50 – elektryczny SUV "pod klucz"
Dla tych, którzy cenią święty spokój i przewidywalność kosztów, Škoda przygotowała Elroqa 50 w formule Najem All Inclusive. W praktyce oznacza to jedną, stałą ratę miesięczną, w której zawarte są nie tylko koszty finansowania auta, ale także serwis i ubezpieczenie AC/OC. Rata za elektrycznego SUV-a wynosi jedynie 750 zł brutto miesięcznie.
Oferta zakłada roczny limit 10 000 km, okres finansowania 25 miesięcy oraz opłatę wstępną w wysokości 36 900 zł brutto. Co istotne, Elroq 50 kwalifikuje się do dopłaty z programu "NaszEauto", wspieranego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dla wielu klientów to właśnie ta dopłata będzie języczkiem u wagi, który pozwoli zamienić plan na konkretną decyzję zakupową.
Enyaq 60 – rodzinny elektryk w Leasingu Niskich Rat
Klienci, którzy potrzebują większego, bardziej rodzinnego auta, mogą sięgnąć po model Enyaq 60. To w pełni elektryczny SUV klasy średniej, dostępny w formule Leasingu Niskich Rat. Konstrukcja oferty jest podobna jak w przypadku Elroqa: ma z jednej strony zapewnić dostęp do nowoczesnego samochodu z napędem elektrycznym, a z drugiej – utrzymać miesięczne obciążenia na rozsądnym poziomie.
Rata za Enyaqa 60 wynosi 999 zł netto miesięcznie przy rocznym limicie 10 000 km i okresie finansowania wynoszącym 36 miesięcy. Opłata wstępna również wynosi 36 900 zł brutto, a oferta została przygotowana tak, by można było skorzystać z dopłat w ramach programu "NaszEauto".
Ostatni dzwonek na dopłaty
Tu właśnie kryje się dodatkowy argument, by nie odkładać decyzji o elektromobilności w nieskończoność. Program NaszEauto, realizowany przez NFOŚiGW, oficjalnie potrwa do 30 kwietnia 2026 roku, ale środki topnieją szybciej niż zakładano. Według danych funduszu na koniec października 2025 roku wykorzystano już 51% dostępnej puli.
W praktyce oznacza to, że ci, którzy chcą połączyć preferencyjne finansowanie Škody z dopłatą państwową, powinni zacząć działać raczej dziś niż "kiedyś".
Liczby, które pokazują trend
Škoda nie wchodzi w elektromobilność nieśmiało. W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku marka dostarczyła globalnie 150 700 samochodów zelektryfikowanych (BEV i PHEV), a w Europie udział aut elektrycznych i hybryd plug-in w całkowitej liczbie dostaw wzrósł do 24,1% (z 11,1% rok wcześniej). W segmencie w pełni elektrycznych aut Škoda zajmuje czwarte miejsce w Europie z udziałem 6,6%.
Motorami tego wzrostu są właśnie Elroq i Enyaq. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku oba modele osiągnęły łącznie 118 600 dostaw, z czego 60 400 przypada na Elroqa, a 58 200 na Enyaqa. W Europie oba SUV-y plasują się w pierwszej dziesiątce najczęściej rejestrowanych elektryków – Elroq jest trzeci, a Enyaq szósty.
W Polsce Elroq ma już 9. miejsce w rankingu najpopularniejszych BEV-ów, 2,99% udziału w segmencie samochodów elektrycznych, a łączny udział Škody w rynku BEV wynosi 3,65%. Co ważne – przy wzroście rejestracji elektryków tej marki o ponad 380% rok do roku!
Elroq w finale Car of the Year 2026
Nowy Elroq, który zadebiutował jesienią 2024 roku, trafił też do ścisłego finału prestiżowego plebiscytu Car of the Year 2026. To sygnał, że elektryczna Škoda nie tylko dobrze wypada w tabelkach, ale także przekonuje jurorów i ekspertów.
Za suchymi liczbami stoi jednak coś jeszcze: cały ekosystem usług, który ma ułatwić życie z autem na prąd. Nabywcy elektrycznych modeli Škody mogą korzystać m.in. z karty Powerpass, która zapewnia wygodny dostęp do stacji ładowania różnych operatorów, a także z narzędzi online pomagających planować trasy, czasy ładowania i koszty eksploatacji.
W efekcie przesiadka na elektryczną Škodę staje się nie tylko prostsza finansowo, ale też mniej stresująca na co dzień. Więcej informacji znajdziesz na wspomnianej stronie internetowej marki.