Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|
aktualizacja

Energopol Szczecin nie wyjdzie już na prostą. Sąd ogłosił upadłość

68
Podziel się:

Największa firma budowlana na Pomorzu Zachodnim, współodpowiedzialna m.in. za budowę tunelu w Świnoujściu, nie utrzyma się na powierzchni. Sąd podjął decyzję co do jej przyszłości.

Branża budowlana ma poważne problemy ze względu na rosnące koszty i brak możliwości renegocjacji umów
Branża budowlana ma poważne problemy ze względu na rosnące koszty i brak możliwości renegocjacji umów (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Sąd ogłosił upadłość Energopolu-Szczecin. Spółka miała poważne problemy już od połowy ubiegłego roku. To wtedy media pisały o ogromnym opóźnieniu przy budowie obwodnicy Wałcza, za którą odpowiadał Energopol. Wszystko przez rosnące koszty budowy, które przewyższały kwoty zapisane w umowach na realizację.

W lipcu 2019 roku firma złożyła wniosek o upadłość likwidacyjną. Jak przypomina portal wnp.pl, później Energopol złożył jeszcze wniosek o restrukturyzacją i o sanację.

Zobacz także: Obejrzyj też: 100 obwodnic w 10 lat. Zobacz na mapach, gdzie konkretnie powstaną drogi

W kolejnych miesiącach GDDKiA zrywała z firmą kontrakty, bo ta nie wywiązywała się z umów. Zaczęły się problemy z wypłatami dla pracowników. Ostatecznie sąd zdecydował się na ogłoszenie upadłości firmy.

Energopol należał też do konsorcjów firm budujących tunele w Świnoujściu i Łodzi. W obu przypadkach liderami konsorcjów obecnie są już jednak inne spółki. Los tej pierwszej inwestycji - podaje wnp.pl - jest niezagrożony, bo Energopol jest tam tylko mniejszościowym członkiem konsorcjum obok silnych kapitałowo i wykonawczo spółek Porr (lider) i Gulermak.

W przypadku tunelu w Łodzi odpowiedzialność za inwestycję będzie musiała zaś wziąć na siebie spółka PBDiM, która przejęła od Energopolu rolę lidera konsorcjum w tym przedsięwzięciu w październiku ubiegłego roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(68)
anonim
10 miesięcy temu
Nic dziwnego, skoro ta firma w Szczecinie wykonywała fuszerkę przy inwestycjach torowych oraz nie dotrzymywała terminów zakończenia robów.
Olo
rok temu
Jak się ma dwie taczki oraz cztery łopaty i żeruje się na podwykonawcach to tak się kończy!
lolo
3 lata temu
PKP CARGO bedzie nastepne drugi co do wielkosci przewoznik towarowy w europie ..
Sit Babar
3 lata temu
a gdzie waloryzacje umów ze względu na szalejące ceny i inflację, jak to było obiecane w kampanii z 2015 roku kolejna grupa nabita przez PIS-SI w butelką, dają tym co zagłosują na nich reszta się nie liczy.
Sit Babar
3 lata temu
a gdzie waloryzacje umów ze względu na szalejące ceny i inflację, jak to było obiecane w kampanii z 2015 roku kolejna grupa nabita przez PIS-SI w butelką, dają tym co zagłosują na nich reszta się nie liczy.
...
Następna strona