FlixBus chce przejąć linie Eurolines

FlixBus i Transdev Group, firmy oferujące dalekobieżne połączenia autobusowe, rozpoczynają negocjacje na temat nabycia usług autokarowych Eurolines.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Martyna Kośka

– Przejęcie ma na celu wzmocnienie naszej pozycji lidera na rynku francuskim i rozszerzenie europejskiego zasięgu poprzez integrację sieci połączeń długodystansowych Eurolines i isilines. Dzięki integracji, oferta FlixBusa będzie bardziej kompletna i różnorodna. Dążymy do tego, aby być środkiem transportu pierwszego wyboru dla osób podróżujących po Europie – powiedział Jochen Engert, założyciel i dyrektor generalny FlixBusa.

Obecnie Eurolines prowadzi działalność we Francji, w Holandii, Belgii, Czechach i Hiszpanii, a sieć autobusowa obejmuje ponad 25 krajów. Eurolines działa również pod marką isilines na rynku krajowym we Francji.

– Decyzja o przystąpieniu do negocjacji z FlixBusem w sprawie potencjalnego przejęcia Eurolines jest zgodna z planem strategicznym Transdev i ma na celu skoncentrowanie zasobów na naszych podstawowych obszarach działalności związanych z transportem biznesowym i transportem publicznym – mówi Thierry Mallet, dyrektor generalny Transdev Group.

Branża transportowa potrzebuje nowych kierowców. Oto, czego oczekuje od rządu

Przez ostatnie sześć lat FlixBus zrewolucjonizował sposób podróżowania po Europie. Od pełnej rezerwacji miejsc w autobusie i śledzenia autobusu przez GPS, przez więcej przestrzeni na nogi, po Wi-Fi na pokładzie, podróż autobusem nigdy nie była bardziej atrakcyjną alternatywą dla samochodu, pociągu lub samolotu.

– Mamy wiele szacunku do tego, co Transdev zbudował w ciągu ostatnich 20 lat wraz z Eurolines. Dzięki nowatorskiemu podejściu, które wnosi FlixBus, będziemy gotowi na następne 20 lat. Łącząc nasze usługi, będziemy mogli zaoferować ludziom w całej Europie wygodniejsze i bardziej atrakcyjne możliwości podróży – komentuje Engert.

Tylko w ubiegłym roku liczba codziennych połączeń i pasażerów FlixBusa wzrosła o ponad 40 proc. W 2018 roku FlixBus przewiózł 45 milionów pasażerów w Europie i Stanach Zjednoczonych. W tym roku FlixBus planuje wprowadzić swoje usługi do Rosji i rozszerzyć działalność na terenie USA.

– Mamy ambitne plany ekspansji na nowe rynki, ale nadal będziemy rozwijać się w głównych krajach, w których działamy. Przejęcie Eurolines wzmocni naszą europejską sieć i uzupełni wzrost organiczny na kluczowych rynkach – podsumował Engert.

Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a