FlixBusowi nie wystarczają już tylko drogi. Mogą mu jednak zaszkodzić autobusy z logo... BlaBlaCar

Kolejna firma chce wozić polskich pasażerów. Do kwietnia do Polski ma wjechać pierwszy autokar marki BlaBlaBus, start-upu spokrewnionego z samochodowym BlaBlaCarem. Będzie konkurować z FlixBusem.

FlixBus to największa w Europie sieć autobusów dalekobieżnych
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Martyna Kośka

FlixBus wszedł do Polski w grudniu 2017 r., gdy Polski Bus stał się podwykonawcą niemieckiej firmy. Dziś na umowach joint venture Flix współpracuje z 34 przewoźnikami. Jest więc poważnym graczem na polskich drogach, choć nie ma żadnego własnego autobusu. Planuje siatkę połączeń, sprzedaje bilety, zarządza flotą, a przewozem zajmują się przewoźnicy. FlixBus dociera do 60 nowych miast.

Jak policzył FlixBus, wpływ do polskiej gospodarki z jego działalności wyniósł tym roku 67,2 mln zł. W przeliczeniu do budżetów lokalnych i centralnego wpłynęło 1,40 zł za każdy przejechany kilometr – informuje Gazeta Wyborcza.

Teraz FlixBus chce wejść do kolejnego sektora transportu – na tory. W Niemczech i w Szwecji pod swoją marką uruchomił też pociągi pod marką FlixTrain – przejazdy tańsze niż oferuje konkurencja, ale też generujące mniej kosztów po stronie firmy.

Obejrzyj: Co roku wozi miliony Polaków. Sam nie ma nawet miejsca garażowego

Firma chce też aktywnie zainteresować się carpoolingiem, czyli kojarzeniem kierowców prywatnych aut osobowych i pasażerów. Największym dostawca tej usługi w Europie jest francuska aplikacja BlaBlaCar. Niemiecka usługa ma działać pod nazwą FlixCar i może być poważną konkurencją dla BBC.

Właściciel BlaBlaCara nie przygląda się biernie, jak Niemcy wchodzą na kojarzony dotychczas z nimi rynek i też wyciąga armaty. Wprowadza swoje własne przewozy autokarowe. Usługa dostępna jest we Francji, w Niemczech, krajach Beneluksu i we Włoszech.

Ale już w przyszłym roku (najdalej w kwietniu) przyjedzie on także do Polski, głównie po to, by pod własną marką obsługiwać połączenia międzynarodowe (nie wiadomo jeszcze jakie). Ale nie tylko. Jak powiedział portalowi Transport Publiczny Olgierd Szyłejko, dyrektor ds. przewozów autobusowych i dostaw w BlaBlaBus, firma przejęła platformę Busfor i za jej pomocą będzie rozszerzać ofertę przejazdów, także krajowych – czytamy w Gazecie Wyborczej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów