Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

FlixBusowi nie wystarczają już tylko drogi. Mogą mu jednak zaszkodzić autobusy z logo... BlaBlaCar

10
Podziel się:

Kolejna firma chce wozić polskich pasażerów. Do kwietnia do Polski ma wjechać pierwszy autokar marki BlaBlaBus, start-upu spokrewnionego z samochodowym BlaBlaCarem. Będzie konkurować z FlixBusem.

FlixBus to największa w Europie sieć autobusów dalekobieżnych
FlixBus to największa w Europie sieć autobusów dalekobieżnych (Shutterstock.com)

FlixBus wszedł do Polski w grudniu 2017 r., gdy Polski Bus stał się podwykonawcą niemieckiej firmy. Dziś na umowach joint venture Flix współpracuje z 34 przewoźnikami. Jest więc poważnym graczem na polskich drogach, choć nie ma żadnego własnego autobusu. Planuje siatkę połączeń, sprzedaje bilety, zarządza flotą, a przewozem zajmują się przewoźnicy. FlixBus dociera do 60 nowych miast.

Jak policzył FlixBus, wpływ do polskiej gospodarki z jego działalności wyniósł tym roku 67,2 mln zł. W przeliczeniu do budżetów lokalnych i centralnego wpłynęło 1,40 zł za każdy przejechany kilometr – informuje Gazeta Wyborcza.

Teraz FlixBus chce wejść do kolejnego sektora transportu – na tory. W Niemczech i w Szwecji pod swoją marką uruchomił też pociągi pod marką FlixTrain – przejazdy tańsze niż oferuje konkurencja, ale też generujące mniej kosztów po stronie firmy.

Zobacz także: Obejrzyj: Co roku wozi miliony Polaków. Sam nie ma nawet miejsca garażowego

Firma chce też aktywnie zainteresować się carpoolingiem, czyli kojarzeniem kierowców prywatnych aut osobowych i pasażerów. Największym dostawca tej usługi w Europie jest francuska aplikacja BlaBlaCar. Niemiecka usługa ma działać pod nazwą FlixCar i może być poważną konkurencją dla BBC.

Właściciel BlaBlaCara nie przygląda się biernie, jak Niemcy wchodzą na kojarzony dotychczas z nimi rynek i też wyciąga armaty. Wprowadza swoje własne przewozy autokarowe. Usługa dostępna jest we Francji, w Niemczech, krajach Beneluksu i we Włoszech.

Ale już w przyszłym roku (najdalej w kwietniu) przyjedzie on także do Polski, głównie po to, by pod własną marką obsługiwać połączenia międzynarodowe (nie wiadomo jeszcze jakie). Ale nie tylko. Jak powiedział portalowi Transport Publiczny Olgierd Szyłejko, dyrektor ds. przewozów autobusowych i dostaw w BlaBlaBus, firma przejęła platformę Busfor i za jej pomocą będzie rozszerzać ofertę przejazdów, także krajowych – czytamy w Gazecie Wyborczej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
Lech
4 lata temu
A ten PKS zapowiadany przez premiera jak nie docierał, to do teraz nie uświadczysz go na wiejskich drogach.
Yogi
4 lata temu
Odkąd Niemcy opanowali rynek autobusòw ceny wzrosły o 500 %. W Plus Bus kupowałem bilety po 10 zł teraz kosztuje 50 zł
kkk
4 lata temu
Flixbus juz ma podwykonawców. Ciekawe jak długo pociągną.
czekin
4 lata temu
próbowałem rozgryźć tego Flixbusa,ale jak chciałem dojechać z Gorzowa do Berlina to nie można inaczej jak przez Szczecin lub Wrocław,czyli robić wielkie koło,zajęło to by mi 6godzin jazdy,a bezpośrednio jak pojadę z Gorzowa do Berlina to 3 godziny
Paweł
4 lata temu
Flixbus to dno!Odjazdy przed czasem to norma i zostawianie pasażerów na dworcu! Jeśli nie wykupisz miejscówki, to może się okazać, że mimo wykupionego biletu, nie ma dla ciebie miejsca! ŻENADA!