Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Hyper Poland ogłasza drugą rundę zbiórki. Ma już 81 proc.

10
Podziel się:

Hyper Poland ogłosiło drugą rundę zbiórki na brytyjskiej platformie inwestycyjnej Seedrs. Spółka chce zebrać ponad 450 tysięcy euro, które przeznaczy na kolejne testy i opracowanie technologii kolei przyszłości.

Hyper Poland zbiera pieniądze na kolej przyszłości.
Hyper Poland zbiera pieniądze na kolej przyszłości. (Hyper Poland)

Spółka Hyper Poland pracuje nad opracowaniem technologii pasywnej lewitacji magnetycznej, która ma umożliwić montaż na istniejących torach specjalnych urządzeń, które mają pozwolić poruszać się po nich szybkim pociągom.

- Technologia magrail, czyli kolei magnetycznej używającej lewitacji, pozwoli na rozwijanie prędkości pociągów nawet do 415 kilometrów na godzinę przy obecnie istniejącej infrastrukturze kolejowej. Technologia jest już opracowana, teraz potrzebne są pieniądze na stworzenie toru i pociągu w skali 1:1. Tor będzie mierzył pół kilometra - mówi w rozmowie z money.pl Marcin Niewęgłowski, współtwórca firmy Digital Now, która odpowiada za komunikację Hyper Poland z mediami.

W przyszłości tradycyjne torowiska będą mogły zostać rozbudowane o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości.

Zobacz także: Oglądaj też: 300 km/h pociągiem w Polsce za kilka lat. Ich pomysł podoba się Elonowi Muskowi

Spółka pracuje też nad technologią Hyperloop, która ma umożliwić podróż z prędkością 1200 km/h.

Hyper Poland ma już za sobą demonstrację toru testowego z kapsułą w skali 1:5. Pełnowymiarowy tor ma powstać w latach 2020 - 2021.

W pierwszej turze zbiórki spółka zebrała 330 tys. euro. W drugiej planuje zebrać ponad 450 tysięcy euro. W poniedziałek na platformie Seedrs zebrano uż 367,177 euro, czyli 81 proc. potrzebnej kwoty.

- Środki, które zbierzemy, posłużą w pierwszej kolejności jako 20-procentowy wkład własny do grantu z NCBiR. W praktyce oznacza to, że za każde 1 euro zainwestowane przez platformę Seedrs dostajemy kolejne 4 euro dotacji. Z tego mechanizmu zaczęliśmy korzystać w sierpniu ubiegłego roku, a objął on część środków zebranych w pierwszej rundzie finansowania inwestorskiego, zorganizowanej między marcem a majem 2019 roku - wyjaśnia Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
vbo
4 lata temu
Ten typ napędu jest wykorzystywany w laserach CNC powszechnie .Choćby polski producent KIMLA ! .
ja123
4 lata temu
Na razie to kolejarze wyciagaja stare parowozy ,bo nowoczesny chlam sypie sie po krotkim uzytkowaniu!!!,a tam wystarczy wegiel i woda i od czasu do czasu przesmarowac!!!
freedom
4 lata temu
Na obecnych torach powiadacie..? A z jaka predkoscia beda musialy przejezdzac przez torowiska samochidy? I w ogole czy sie da przejechac po tych nowych instalacjach... Czy moze jak TIR przejedzie to instalacje szlag trafi? Kolejny rodzaj banki internetowo-inwestycyjnej. Za te pieniadze to moga co najwyzej zbudowac nowy rodzaj magnetycznej pompki do powiekszania penisa. Ewentualnie superszybka kolejke TT z NRD.
Wpjo
4 lata temu
Po co budować to wy Wydzierzawcir istniejące nie używane I zacznijcie budować Ale wtedy ciężko mydlic oczy
Taa...
4 lata temu
Jeszcze załogowa na Betelgezę rakietą Antoni II. Pozdrawiam Polską Agencję Kosmiczną