Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Jak po Teslę, to do Niemiec? Firma goni Volkswagena i powtarza manewr z Chin

16
Podziel się:

Tesla w 2023 r. straciła pozycję czołowego sprzedawcy aut elektrycznych w Niemczech. Nasi sąsiedzi wykazali się lokalnym patriotyzmem, ponieważ amerykańskiego producenta wyprzedził Volkswagen. Firma, którą założył Elon Musk, w pogoni za fotelem lidera wprowadziła obniżki.

Jak po Teslę, to do Niemiec? Firma goni Volkswagena i powtarza manewr z Chin
Założona przez Elona Muska Tesla obniża ceny wybranych modeli w Niemczech (East News, MICHAEL M. SANTIAGO)

Tesla obniżyła w Niemczech ceny kilku wersji Modelu Y - podaje agencja Reutera. Long Range oraz Performance są obecnie o 5 tys. euro tańsze. Dzięki temu pierwszy z nich kosztuje obecnie blisko 50 tys. euro (ok. 220 tys. złotych), a drugi - prawie 56 tys. euro (ok. 246 tys. złotych).

Firma założona przez Elona Muska - według informacji na swojej stronie internetowej - obniżyła też cenę wersji Modelu Y z napędem na tylną oś. W tych przypadkach ceny spadły o 1,9 tys. euro do ok. 42 tys. euro (ok. 189 tys. złotych). Reuters zwraca uwagę, że tydzień temu Tesla zrobiła ponowny ruch w Chinach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Szczera rozmowa z restauratorem. Zdradza ile zarabia - Jakub Tepper - Biznes Klasa #13

Tesla musi gonić, a brakuje materiału

Według niemieckiego federalnego urzędu ds. motoryzacji w 2023 r. liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w Niemczech był Volkswagen. Niemiecki gigant zdobył 13,5 proc. udziału w rynku, a amerykański producent - 12,1 proc.

"Najnowsza obniżka cen następuje po tym, jak Tesla ogłosiła w zeszłym tygodniu, że zawiesi większość produkcji samochodów w swojej fabryce pod Berlinem od 29 stycznia do 11 lutego" - pisze Reuters. Jest to związane z wydłużonymi dostawami materiałów przez zakłócenia transportu na Morzu Czerwonym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
Luxor
3 miesiące temu
Z Teslami jest też inny problem niż cena. Mój szef ma od 2 lat model 3 i nieraz mówił, że elementy karoserii są źle spasowane. W aucie za ponad 200 tysięcy złotych to niedopuszczalne. Może przez jakość ich przegonił VW a nie tylko przez patriotyzm?
Alek
3 miesiące temu
Dopiero się zacznie złomowanie. Kupilbyś 10 letnie auto w którym trzeba wymienić baterię? Koszt to polowa nowego samochodu elektr. albo cały tradycyjny spalinowy.
Max
3 miesiące temu
Wyporzyczalnia aut Sixt w niemczech pozbywa sie wszystkich aut elektrycznych sa tylko z nimi problemy
Marcinek
3 miesiące temu
I kogo na to stac?
Hakerr
3 miesiące temu
Takie są konsekwencje drogich samochodów i łupienia ludzi z kasy przez narzucanie cen przez producentów a potem przez pośredników.