Jedna aplikacja, wiele funkcji. Żabka wie, jak docierać do klientów

Już nie tylko połączenie klienta ze sklepem, ale umożliwienie mu dostępu do cyfrowego ekosystemu – to cel, jaki przyświecał twórcom nowej odsłony popularnej Żappki. Efekt? Kolejni klienci sieci w aplikacji kupią dziś m.in. bilety na autobus i zamówią taksówkę. A to wciąż nie koniec zmian.

Codzienność bez aplikacji mobilnych? Trudno byłoby ją sobie wyobrazić. Dostęp do najróżniejszych produktów i usług w dowolnym miejscu i o każdej porze to dziś standard. 65 proc. czasu spędzanego w sieci, to czas poświęcany aplikacjom – podaje IAB Polska.

Szczególnie młodzi nie wyobrażają sobie życia bez smartfona. Jak czytamy w raporcie z badania SW Research, chętnie sięgamy po aplikacje do zakupów, zamawiania jedzenia z dostawą, monitorowania aktywności fizycznej, bankowania, komunikacji czy korzystania z platform streamingowych.

A gdyby tak większość tych funkcji mieć w jednym miejscu? Potrzeby klientów doskonale rozumie Żabka. Aplikacja największej sieci franczyzowej w Polsce – Żappka w ubiegłym roku przeszła rewolucję, stając się jedną z najbardziej zaawansowanych aplikacji konsumenckich na rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Biznes od środka” - Dominika Gofron z Żabka Polska o tym, dlaczego firmy prześcigają się w tworzeniu własnych aplikacji?

Spersonalizowana oferta i różne możliwości

Aplikacje są dziś podstawą komunikacji z klientem. I to 24 godziny na dobę. - W każdej chwili klient może sięgnąć po aplikację, zobaczyć ofertę, dokonać rezerwacji. To komfort, który pozytywnie wpływa na jego doświadczenie z marką. Mając aplikację, możemy ponadto tworzyć i kierować do konsumenta spersonalizowane komunikaty – zauważa Dominika Gofron z Żabka Polska.

Precyzyjne dotarcie do klienta, to dziś podstawa działalności wielu firm. Znajomość jego potrzeb – tu odpowiednich narzędzi dostarczają nowe technologie, w tym machine learning – pozwala markom oferować to, czego klient rzeczywiście w danym momencie potrzebuje.

Aplikacja wspiera również budowanie lojalności klienta, jego przywiązanie do marki.

Co ważne, aplikacje wykorzystują dziś coraz więcej parametrów dostępnych w smartfonach, w tym m.in. żyroskopy (automatyczne obracanie ekranu, działanie gier, nawigacja) czy biometrię. Konsolidują też coraz więcej funkcji: płatności, odbiór paczek, zakup biletów komunikacji etc.

Kup bilet na autobus i zamów taksówkę

I tu wracamy do rewolucji, jaką przeszła Żappka. Dziś jej głównym zadaniem jest – jak mówi Dominika Gofron – integrowanie biznesów i partnerów Żabka Polska.

- Nie chodzi już tylko o połączenie klienta ze sklepem, ale zbudowanie całego cyfrowego ekosystemu. Efekt? 50-procentowy wzrost liczby użytkowników. W tej chwili mamy już 11 mln odbiorców. Co trzecie zakupy w naszej sieci odbywają się przez aplikację – zwraca uwagę Dominika Gofron.

Żappka bazuje na współpracy z partnerami. Jej klienci mogą dziś kupić bilet do kina ze zniżką, zamienić żappsy (wirtualne punkty lojalnościowe) na usługę cateringową, zamówić taksówkę (we wszystkich miastach, w których operuje FREENOW) i obniżyć koszt przejazdu żappsami, a także wykupić ubezpieczenie turystyczne czy komunikacyjne.

Co więcej, mieszkańcy 60 polskich miast, m.in. Łodzi, Szczecina, Torunia, Bydgoszczy czy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a od sierpnia także mieszkańcy Warszawy, kupią w aplikacji bilety autobusowe. Za każdy otrzymują żappsy, które mogą wykorzystać przy kolejnych zakupach, podzielić się z innymi lub wymienić na zniżki, także na bilety. Z nowej usługi mogą korzystać również osoby dojeżdżające do stolicy z podwarszawskich miejscowości. Bilety dostępne w Żappce obowiązują – w zależności od wybranej opcji – zarówno na I strefę (Warszawa), jak i II strefę (przyległe miejscowości, gdzie obowiązują bilety ZTM).

W aplikacji klienci mogą też korzystać z oferty gastronomicznej Żabki, w tym aktywować specjalne kupony, tworzyć zestawy i odbierać je za żappsy.

Skoro o żappsach mowa, to warto wspomnieć, że program lojalnościowy Żabki zyskał nowy wymiar. Żappsy można wymieniać na produkty do odbioru w ponad 11 600 sklepach oraz w strefie "Wszystko za Żappsy", gdzie dostępne są oferty partnerów z Grupy Żabka – Maczfit, Jush!, Delio oraz zewnętrznych np. Spotify, Sky-Showtime czy Traficar.

Jak będzie się rozwijała Żappka? - Na pewno w kierunku dalszej integracji naszych biznesów, a także partnerów wokół cyfrowego ekosystemu Żabki. Nie mogę zdradzić szczegółów, ale dużo będzie się też działo w obszarze fintechu – mówi Dominika Gofron. I dodaje: - Walczymy o palmę pierwszeństwa z innymi aplikacjami zapisanymi w pamięci smartfona naszego użytkownika. Sztuką będzie bez wątpienia zaoferowanie klientowi tak dobrze dobranego ekosystemu, by mógł on pełnić wiele funkcji.

Płatna współpraca z Żabka
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl