Notowania

Kara UOKiK na spółkę Kangen. Firma sprzedawała filtry wodne i podsuwała umowy do podpisu

Spółka Kangen z Opalenicy naruszyła zbiorowe interesy konsumentów - twierdzi UOKiK i nakłada karę 85 tys. zł grzywny. Firma na pokazach sprzedawała urządzenia filtrujące wodę, ale też zawierała z nieświadomymi klientami umowy "o świadczenie usług rozbudowy instalacji wodnej".

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
Spółka Kangen ukarana przez UOKiK. Na pokazach wciskała ludziom umowy

Spółka Kangen organizowała pokazy i wciskała nieświadomym klientom umowy do podpisu. Kangen oferowała urządzenie do filtrowania wody, jednak przy zakupie nabywcy otrzymywali do podpisu umowę "o świadczenie usług rozbudowy (modernizacji) instalacji wodnej o system filtracji wody". W umowie dodano zapisy, które odbierały prawo do odstąpienia od niej po wykonaniu usługi.

"Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość (czyli przez telefon, internet) można odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia. W myśl tej samej ustawy, nie można odstąpić od umowy o świadczenie usług, jeśli została ona w całości wykonana, a konsument zgodził się na to, wiedząc że utraci prawo do odstąpienia. Jednak z przepisów wynika, że gdy przedsiębiorca sprzedaje towar i jednocześnie wykonuje usługę, to stosuje się przepisy dotyczące sprzedaży rzeczy. Na tej podstawie prezes UOKiK stwierdził, że zgodnie z ustawą konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umów zawieranych z firmą Kangen w terminie 14 dni od zakupu, a przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd" - czytamy w komunikacie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowanie przeciwko wspólnikom spółki Kangen wszczął już w lipcu 2018 r., na skutek zawiadomienia Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie. Firma zapraszała konsumentów na prezentacje, w trakcie których oferowała urządzenie do filtrowania wody (rewitalizator wody). W trakcie postępowania UOKiK ustalił, że wspólnicy zaniechali praktyki od 18 marca 2019, ponieważ zamknęli działalność. Przedstawiciele spółki przekonują, że wszystkie spory z konsumentami zostały zakończone polubownie.

Ustalenia UOKiK "dały podstawę do złagodzenia kar", suma nałożona na wspólników to ponad 85 tysięcy złotych (85 577 zł). Ponadto muszą oni poinformować konsumentów, z którymi zawarli umowy między 7 kwietnia 2017 a 18 marca 2019 o decyzji Urzędu - na piśmie, listem poleconym. Przedsiębiorcy odwołali się od decyzji do sądu.

Obejrzyj: UOKIK ostrzega. Nagminnie oszukują nas na czosnku

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: uokik, oszustwo, kara, pokazy, umowy, gospodarka, wiadomości, LINK4MID2019
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
21-10-2019

WwW Sosnowcu też taka firma była a może i jest, nie zostawili kopii umowy, a potem przy okazji zaciągali kredyty na klienta który chciał odstąpić od … Czytaj całość

21-10-2019

ostroznydlatego zawsze odmawiam wszelkim telefonicznym atrakcjom typu pokaz itp. kupuję za pieniadze w sklepie a reszta niech sie buja. naiwnych nie sieją

21-10-2019

pablitoza mało

Rozwiń komentarze (3)