Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Kara UOKiK na spółkę Kangen. Firma sprzedawała filtry wodne i podsuwała umowy do podpisu

3
Podziel się:

Spółka Kangen z Opalenicy naruszyła zbiorowe interesy konsumentów - twierdzi UOKiK i nakłada karę 85 tys. zł grzywny. Firma na pokazach sprzedawała urządzenia filtrujące wodę, ale też zawierała z nieświadomymi klientami umowy "o świadczenie usług rozbudowy instalacji wodnej".

Spółka Kangen ukarana przez UOKiK. Na pokazach wciskała ludziom umowy
Spółka Kangen ukarana przez UOKiK. Na pokazach wciskała ludziom umowy (East News)

Spółka Kangen organizowała pokazy i wciskała nieświadomym klientom umowy do podpisu. Kangen oferowała urządzenie do filtrowania wody, jednak przy zakupie nabywcy otrzymywali do podpisu umowę "o świadczenie usług rozbudowy (modernizacji) instalacji wodnej o system filtracji wody". W umowie dodano zapisy, które odbierały prawo do odstąpienia od niej po wykonaniu usługi.

"Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość (czyli przez telefon, internet) można odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia. W myśl tej samej ustawy, nie można odstąpić od umowy o świadczenie usług, jeśli została ona w całości wykonana, a konsument zgodził się na to, wiedząc że utraci prawo do odstąpienia. Jednak z przepisów wynika, że gdy przedsiębiorca sprzedaje towar i jednocześnie wykonuje usługę, to stosuje się przepisy dotyczące sprzedaży rzeczy. Na tej podstawie prezes UOKiK stwierdził, że zgodnie z ustawą konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umów zawieranych z firmą Kangen w terminie 14 dni od zakupu, a przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd" - czytamy w komunikacie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowanie przeciwko wspólnikom spółki Kangen wszczął już w lipcu 2018 r., na skutek zawiadomienia Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie. Firma zapraszała konsumentów na prezentacje, w trakcie których oferowała urządzenie do filtrowania wody (rewitalizator wody). W trakcie postępowania UOKiK ustalił, że wspólnicy zaniechali praktyki od 18 marca 2019, ponieważ zamknęli działalność. Przedstawiciele spółki przekonują, że wszystkie spory z konsumentami zostały zakończone polubownie.

Ustalenia UOKiK "dały podstawę do złagodzenia kar", suma nałożona na wspólników to ponad 85 tysięcy złotych (85 577 zł). Ponadto muszą oni poinformować konsumentów, z którymi zawarli umowy między 7 kwietnia 2017 a 18 marca 2019 o decyzji Urzędu - na piśmie, listem poleconym. Przedsiębiorcy odwołali się od decyzji do sądu.

Zobacz także: Obejrzyj: UOKIK ostrzega. Nagminnie oszukują nas na czosnku

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Ww
5 lata temu
W Sosnowcu też taka firma była a może i jest, nie zostawili kopii umowy, a potem przy okazji zaciągali kredyty na klienta który chciał odstąpić od umowy, takich przedsiębiorców to powinni ścigać z urzędu i nie taką śmieszną karą ukarać, każdą firmę biorącą udział w tym proceder e, bo zwykle to są umowy b2b.
ostrozny
5 lata temu
dlatego zawsze odmawiam wszelkim telefonicznym atrakcjom typu pokaz itp. kupuję za pieniadze w sklepie a reszta niech sie buja. naiwnych nie sieją
pablito
5 lata temu
za mało
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
pablito
5 lata temu
za mało
Ww
5 lata temu
W Sosnowcu też taka firma była a może i jest, nie zostawili kopii umowy, a potem przy okazji zaciągali kredyty na klienta który chciał odstąpić od umowy, takich przedsiębiorców to powinni ścigać z urzędu i nie taką śmieszną karą ukarać, każdą firmę biorącą udział w tym proceder e, bo zwykle to są umowy b2b.
ostrozny
5 lata temu
dlatego zawsze odmawiam wszelkim telefonicznym atrakcjom typu pokaz itp. kupuję za pieniadze w sklepie a reszta niech sie buja. naiwnych nie sieją