oprac. KRWL
|
aktualizacja

Kosmiczno-bożonarodzeniowa choinka. NASA chwali się zdjęciem

Świąteczny nastrój w amerykańskiej agencji NASA. Naukowcy opublikowali kosmiczną choinkę. Obraz gwiazdy "NGC 2264" został obrócony o 160 stopni. Dzięki temu zabiegowi wygląda on teraz tak, jakby wzdłuż Drogi Mlecznej znajdowała się choinka

Kosmiczno-bożonarodzeniowa choinka. NASA chwali się zdjęciem
Gwiazda NGC 2264 (NASA)

NASA opublikowała kosmiczno-bożonarodzeniowe zdjęcie. Widać na nim kosmiczną choinkę, której gwiazdy są otulone zielonym welonem, a pomiędzy nimi błyszczą niebieskie i białe kropki – pisze niemiecki "Bild".

Naukowcy z NASA zdecydowali się podzielić tym niezwykłym obrazem z resztą świata. Warto jednak zaznaczyć, że zdjęcie nie jest całkowicie naturalne — zostało ono nieco zmodyfikowane przez agencję.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Psycholog milionerów: "Folwark przetrwał w polskich firmach - Jacek Santorski - Biznes Klasa #9

Obraz gwiazdy oznaczonej jako NGC 2264"został obrócony o 160 stopni. Dzięki temu zabiegowi wygląda on teraz tak, jakby wzdłuż Drogi Mlecznej znajdowała się choinka — wyjaśnia "Bild".

Co dokładnie przedstawia to zdjęcie? To emisje promieniowania rentgenowskiego, które zostały niedawno odkryte przez satelitę o nazwie "Chandra" – wyjaśnia niemiecki "Bild".

Gwiazdy, które tworzą tę kosmiczną choinkę, są stosunkowo młode, mają od jednego do pięciu milionów lat. Znajdują się one w Drodze Mlecznej, w odległości około 2500 lat świetlnych od naszej planety, Ziemi — piszą Niemcy.

Ciekawostką jest fakt, że NASA już rok temu zdecydowała się na stworzenie kosmicznej świątecznej atmosfery. Wtedy to opublikowała zdjęcie przedstawiające gromadę galaktyk w kształcie choinki. Obraz ten został stworzony przy użyciu Kosmicznego Teleskopu Hubble'a i światła podczerwonego – pisze "Bild".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl