"Kosztowny błąd". Maciej Lasek zapowiada zwrot w sprawie Lotniska Chopina

Pracujemy już nad planem zwiększenia przepustowości i dzięki temu zapobieżenia dalszej degradacji Lotniska Chopina w Warszawie - powiedział Maciej Lasek, pełnomocnik premiera ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, w rozmowie z "Rynkiem Lotniczym".

Maciej Lasek zapowiada rozbudowę Lotniska Chopina w WarszawieMaciej Lasek zapowiada rozbudowę Lotniska Chopina w Warszawie
Źródło zdjęć: © East News | Foto Olimpik, REPORTER, Tomasz Jastrzębowski

Maciej Lasek, pełnomocnik premiera ds. CPK, przypomniał, że to PiS porzucił plany inwestycji na Lotnisku Chopina, czyli największym porcie lotniczym w Polsce. Podkreślił, że to Mikołaj Wild, wówczas jako wiceminister infrastruktury, wstrzymał proces modernizacji stołecznego lotniska.

- To kosztowny błąd bez racjonalnego uzasadnienia. Ma także wpływ na możliwości rozwojowe PLL LOT, gdyż przepustowość głównego lotniska dla tej linii będzie wyczerpana znacznie szybciej - powiedział Lasek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przełomowa decyzja ws. CPK. Ekspert: ostatni moment na zadanie pytań

PiS zaszkodził CPK? Brak rozbudowy Lotniska Chopina jak strzał w stopę

O tym, że PiS strzelił sobie w stopę, rezygnując z inwestycji na Lotnisku Chopina, pisaliśmy już w money.pl. To właśnie w stołecznym porcie trzeba zbudować odpowiednią "bazę", czyli ruch przesiadkowy, który wraz z momentem otwarcia CPK zostanie przeniesiony do nowego lotniska.

Sytuacja na Lotnisku Chopina nie pomaga LOT-owi rozwijać siatki połączeń, zwłaszcza połączeń dalekiego zasięgu. Brakuje m.in. stanowisk postojowych dla dreamlinerów. Jak przyznał szef Polskich Portów Lotniczych, problemem na największym lotnisku w kraju w godzinach szczytu są nawet... długie kolejki do toalet.

- To jest stan rzeczy, który zastaliśmy po ośmiu latach rządów PiS: dwa istniejące porty lotnicze, których rozwój został zablokowany, oraz jeden nieistniejący hub komunikacyjny, który według planów ma zacząć funkcjonować za cztery lata, choć termin ten jest całkowicie nierealny - stwierdził Lasek.

Dlatego zapowiedział powrót do rozbudowy Lotniska Chopina jako "cel w perspektywie średnioterminowej", razem z uwolnieniem rozwoju podwarszawskiego portu w Modlinie.

- Pracujemy już jednak nad planem zwiększenia przepustowości i dzięki temu zapobieżenia dalszej degradacji Lotniska Chopina w Warszawie. Jego wdrożenie będzie jednak wymagało czasu oraz zaangażowania wielu branżowych ekspertów - podkreślił Maciej Lasek.

Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a