Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Olszewski
Krzysztof Olszewski
|
Partner materiału: KGHM Polska Miedź

Made in Poland. By polską markę docenił cały świat

38
Podziel się:

Nie jestem przeciwnikiem kapitału zagranicznego, jeśli firma inwestuje, produkuje, zatrudnia Polaków. Ale pandemia pokazała, że w sytuacjach kryzysowych musimy liczyć na siebie. To spółki Skarbu Państwa stanęły na pierwszej linii frontu – przyznał Jacek Sasin, wicepremier Minister Aktywów Państwowych.

Made in Poland. By polską markę docenił cały świat
Majątek skarbu państwa to ogromny atut dla Polski. (WP)

Autobusy, meble, kosmetyki czy produkty spożywcze – to tylko kilka polskich produktów, które robią karierę na świecie. Jednak polskie firmy na zagranicznych rynkach zbyt często konkurują bardziej niską ceną niż walorami towarów. Dlatego kolejnym krokiem, powinno być postawienie na jakość w celu maksymalizacji zysków.

Jakie działania należy podjąć, aby oznaczenie "made in Poland" przywoływało pozytywne skojarzenia? Jakie są dotychczasowe dobre praktyki?

Dyskutowali o tym uczestnicy debaty "made in Poland" podczas XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

To jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek

Jednym z gości Forum był Jacek Sasin, wicepremier Minister Aktywów Państwowych:

- Im lepiej wiedzie się dużym państwowym podmiotom, tym lepiej działają także firmy prywatne – ocenił wicepremier Sasin i dodawał.

– Majątek skarbu państwa to ogromny atut dla Polski. Spółki Skarbu Państwa powinny być dobrze zarządzane i powinny generować zysk – wyjaśniał wicepremier.

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm na świecie jest koncern KGHM Polska Miedź. 80 produkcji firmy eksportowane jest poza nasz kraj.

- Poprzedni rok, mimo pandemii, to 3,3 mld zł zysku netto – wyliczał sukcesy KGHM wicepremier Sasin.

Musieliśmy te pieniądze uratować

Marcin Chludziński, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź S.A., jeden z uczestników panelu Made In Poland przyznał, że budowanie marki Polska da się pogodzić z wypracowaniem zysku.

- W ostatnim czasie inwestorzy mogą być bardzo zadowoleni – mówił Chludziński. -  Wartość spółki wzrosła o 450 proc. To także dzięki temu jesteśmy w stanie wspierać sport, kulturę, czy Polskę w sytuacjach kryzysowych.

Chludziński potwierdził, że spółka jest ambasadorem Polski za granicą i stąd również plebiscyt Ambasador Polski, w którym koncern nagradza sportowców, naukowców, ludzi kultury, czy zwykłych bohaterów za promowanie naszego kraju.

- My w Polsce jesteśmy w stanie nadążać i wyprzedzać zjawiska i trendy na świecie. To jest w naszym DNA. A polityka państwa sprawia, że ambitne projekty mogą być realizowane - mówi Chludziński.

Jednym z takich międzynarodowych projektów, z metką Made in Poland jest chilijska kopalnia należąca do KGHM: Sierra Gorda.

- Trzy lata temu większość ekspertów mówiła: zamknijcie to. A dziś pierwsze pieniądze z tego projektu płyną do Polski. Zainwestowaliśmy tam 12 mld złotych. To była największa polska inwestycja zagraniczna w historii. Musieliśmy te pieniądze uratować. Ja musiałem w imieniu swoim i i 34 tysięcy pracowników KGHM. Dzięki temu, że brakowało nam ambicji i sprytu udaje nam się ten projekt realizować – podsumowuje Marcin Chludziński.

Made In Poland

Dyskusję podczas panelu Made in Poland prowadził podczas XXX Forum Ekonomicznego w Krynicy: Michał Karnowski, Członek Zarządu, Fratria Sp. z o.o..

Paneliści: Marcin Chludziński, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź S.A., Jan Emeryk Rościszewski, Prezes, PKO Bank Polski, Jacek Sasin, wicepremier, Minister Aktywów Państwowych, Ministerstwo Aktywów Państwowych, Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Partner materiału: KGHM Polska Miedź

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(38)
WoW
3 lata temu
Chiny czekają:)
bubu24
3 lata temu
Przecież Sasin to żywa antyreklama Made in Poland.
Dziadek
3 lata temu
Kilka firm jest ok. ale niektóre to ekonomiczne trupy zjadające państwowe pieniądze.
x-ray
3 lata temu
HAHAHAH ale filozofia sprzedać bardzo cenny i poszukiwany surowiec !!! Co za głęby.
Prażanin
3 lata temu
KGHM- ok, PGNiG- również, ale cała reszta? Autobusy Solarisa były prywatne, dwa lata temu sprzedane zagranicę, JSW miało zyski, dopóki nie weszła im polityka do zarządu i związki na głowę…
...
Następna strona