"Nie ma zgody na sprzedaż LOT-u" Wiceminister: walczymy o miliard złotych zysku

W 2023 r. walczymy o zysk netto LOT-u w wysokości miliarda złotych - powiedział Maciej Małecki, wiceminister aktywów państwowych, odpowiedzialny za nadzór nad narodowym przewoźnikiem.

GDANSK, POLAND - 2022/05/19: A LOT Polish Airlines plane seen at the Lech Walesa Airport in Gdansk. (Photo by Mateusz Slodkowski/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)Polskie Linie Lotnicze LOT chcą wypracować miliard złotych zysku netto
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Marcin Walków

- W 2023 r. walczymy o wynik netto LOT-u w wysokości miliarda złotych. Mamy wszyscy świadomość, jak trudny, wymagający i konkurencyjny jest rynek lotniczy. Mówię o miliardzie złotych z nadzieją i spokojem. Chciałbym, żebyśmy spotkali się po zamknięciu roku i powiedzieli "udało się" - powiedział Małecki. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Piloci i stewardessy na umowach B2B. "Rozwiązanie co najmniej kuriozalne"

W 2022 r. Polskie Linie Lotnicze LOT wypracowały zysk netto w wysokości blisko 114 mln zł. Przed narodowym przewoźnikiem również perspektywa spłaty pomocy publicznej uzyskanej w związku z pandemią COVID-19.

Minister podkreślił, że nie ma mowy o prywatyzacji narodowego przewoźnika. - Mówię to z całą stanowczością. Nie ma zgody na sprzedaż Polskich Linii Lotniczych LOT, nie ma zgody na pozbycie się polskiego żurawia z polskiego i każdego innego nieba. LOT jest dobrem wspólnym wszystkich Polaków - podkreślił wiceminister. 

Prywatyzacja państwowych przedsiębiorstw

Brak zgody na prywatyzację państwowych przedsiębiorstw to jeden z motywów w kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości. Partia rządząca poświęca mu jedno z czterech pytań w referendum, które ma się odbyć łącznie z wyborami parlamentarnymi.

Tematu prywatyzacji Polskich Linii Lotniczych LOT nie ma na agendzie. Jak wielokrotnie zwracaliśmy jednak uwagę w money.pl, na europejskim rynku lotniczym postępują procesy konsolidacyjne. Część ekspertów oraz managerów branży lotniczej ocenia, że w perspektywie długoterminowej, LOT może zostać przejęty przez inną większą grupę lotniczą.

Jeszcze niedawno sam wykazywał ambicje konsolidacyjne, czemu służyło powstanie Polskiej Grupy Lotniczej i - ostatecznie niesfinalizowane - przejęcie niemieckich linii lotniczych Condor.

Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują