Nowoczesny system CRM - czym jest, do czego służy i jakie ma możliwości?

Budowanie relacji w klientem jest jednym z najważniejszych czynników, który może przesądzić o sukcesie firmy. Zarządzanie kontaktami jest trudnym zadaniem, dlatego, szczególnie w tym zakresie, warto sięgnąć po sprawdzone środki. Wdrożenie profesjonalnego systemu CRM pozwoli na bieżącą kontrolę pełnej historii interakcji z klientem, udoskonalenie usługi, a co za tym idzie – znaczny wzrost sprzedaży.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

CRM – co to jest?

System CRM (Customer Relationship Management) odmienił proces budowania relacji B2C i B2B – zarówno z klientami, jak i z partnerami biznesowymi – i szybko stał się podstawowych narzędziem w rękach handlowców, marketingowców i pracowników obsługi klienta. Usługę można opisać jako dużą bazę danych, która zbiera najważniejsze informacje o kontrahentach, o punktach ich styku z firmą i daje nieograniczone możliwości ich efektywnego wykorzystania. Korzystanie z CRM nie tylko przekłada się na przyspieszenie i ułatwienie procesu pozyskiwania leadów, przeprowadzania ich przez kolejne etapy lejka sprzedażowego, ale przede wszystkich pozwala podnieść poziom oferowanych usług i osiągnąć sukces biznesowy.

Narzędzie do zarządzania relacjami świetnie sprawdzi się w każdej firmie – małej, średniej i dużej, a także wtedy, gdy dopiero rozwijasz biznes, a twoich klientów można policzyć na palcach jednej ręki. Jak wskazują analizy rynku, zalety proponowanego rozwiązania dostrzegło ponad 75% managerów w różnych branżach, od przemysłu, medycyny, IT po call center i agencje HR-owe. Regularne korzystanie z CRM przyczyniło się do wzrostu zysków (+42%), lojalności klientów (+27%) i skróceniu cyklu sprzedaży o 25%.

Dlaczego warto korzystać z CRM?

Śledzenie ścieżki klienta

CRM daje dostęp do wszystkich klientów, którzy w jakiś sposób nawiązali kontakt z firmą. Dzięki integracji z innymi kanałami marketingowymi i sprzedażowymi (np. skrzynką email, komunikatorem online itp.) informacja o każdej próbie kontaktu jest gromadzona w jednej, łatwej do zarządzania bazie, a klient - przypisany do określonego etapu transakcji. Analiza danych pozwala na zaplanowanie kolejnych kroków w procesie budowania relacji, szybką identyfikację kluczowych punktów i problemów z domknięciem sprzedaży. Ile kontaktów było potrzebnych do sfinalizowania zakupu? Co zadziałało najlepiej, a jaka strategia nie przyniosła skutku? Jakimi cechami charakteryzuje się potencjalny klient? Wyciągnięcie odpowiednich wniosków pomoże usprawnić proces sprzedażowy i pozyskać nowe leady.

Optymalizacja pracy zespołowej

Łatwy dostęp do danych w systemie CRM wpływa na poprawę komunikacji i wydajność pracy w całym teamie, a także pomiędzy zespołami. Każdy pracownik w prosty i szybki sposób sprawdzi najważniejsze informacje o kliencie oraz etap sprzedaży, do którego jest obecnie przypisany. Dzięki temu zaoszczędzi sporo czasu i nie popełni faux paus, nawiązując kontakt z klientem, który jest już obsługiwany przez inną osobę w dziale. Narzędzie ułatwia także nawiązywanie relacji pomiędzy zespołami. Jest to szczególnie ważne w przypadku działów marketingu i sprzedaży, których kooperacja jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania firmy.

Analiza efektywności pracowników

CRM pozwala na bieżącą kontrolę i mierzenie skuteczności działań zespołu. Każdy kontakt z klientem/leadem zostaje odnotowany w systemie, co daje możliwość wychwycenia, jak bardzo obłożny i jak efektywny jest dany pracownik. System umożliwia wygenerowanie raportu ze wszystkich procesów i czynności, w które zaangażowany był CRM. Dzięki skrupulatnej analizie historii kontaktu, zidentyfikujesz newralgiczne punkty decydujące o domknięciu sprzedaży, potencjalne problemy, a w dalszym kroku - zaplanujesz zmiany w strategii komunikacyjnej.

CRM na straży sukcesu Call Center

Nowoczesne systemy CRM oprócz podstawowych funkcji spełniają również szereg innych, ściśle dopasowanych do zapotrzebowania i wyzwań w danej branży. Takim narzędziem jest Zadarma, zaprojektowane z myślą o zespołach, których głównych narzędziem pracy jest telefon, np. firmach typu Call Center. CRM Zadarma dzięki pełnej integracji z centralą PBX pozwala na podniesienie poziomu obsługi klienta i znaczną poprawę procesów sprzedaży.

Wirtualna centralna PBX w połączeniu z systemem do zarządzania relacjami z klientem jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Tak dostosowane narzędzie umożliwia dostęp do pełnej historii interakcji z klientem, czy to zapisanych w formie wiadomości email czy nagranych rozmów telefonicznych. Do każdej karty kontaktu dołączony jest numer telefonu, dzięki czemu pracownik może szybko i łatwo nawiązać połączenie bezpośrednio z systemu i odwrotnie – osoba dzwoniąca zostanie natychmiastowo przekierowana do specjalisty, do którego została wcześniej przypisana. Klient ma możliwość skorzystać również z IVR – interaktywnego systemu komunikacyjnego – co pozwoli na większą automatyzację zadań i sprawą obsługę 24/7.

CRM daje możliwość zintegrowania i usprawnienia pracy wielu osób, bez względu na to, gdzie się znajdują - w centralnym biurze, lokalnych oddziałach czy prywatnych domach rozproszonych gdzieś po całym świecie. To szczególnie ważne zwłaszcza teraz, gdy model pracy ulega dynamicznym zmianom i wielu pracodawców decyduje się na zdalną formę zatrudnienia. CRM z wewnętrzną siecią telefoniczną pozwoli nie tylko na sprawne zarządzanie bazą kontaktów, ale także analizę pracy podwładnych (np. przez raportowanie rozmów) – nawet tych, którzy swoje obowiązki wykonują kilka tysięcy kilometrów od biura.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE