Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MLG
|

Obrotowy most na trasie do portu w Elblągu już przejezdny

20
Podziel się:

Udostępniono dla kierowców nowy, obrotowy most nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Budowa mostu była jednym z elementów drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Obrotowy most na trasie do portu w Elblągu już przejezdny
Nowy most w Nowakowie dostępny jest już dla kierowców (Ministerstwo Infrastruktury)

Nowy most to konstrukcja stalowa, ważąca 650 ton. Jest to najdłuższy z trzech mostów obrotowych, zaprojektowanych w ramach budowy drogi wodnej. W kwietniu przeprawa przeszła próby obciążeniowe, uzyskała niezbędne zgody i została dopuszczona do użytkowania.

Obrotowy most gotowy

- W zeszłym roku oddaliśmy do użytkowania kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. Dalsze prace mające na celu połączenie przekopanej Mierzei z elbląskim portem postępują. Teraz dla ruchu samochodowego został otwarty obrotowy most w Nowakowie. W ramach trzeciego etapu prac pogłębiamy tor wodny na Zalewie Wiślanym, wystawiliśmy również nowe oznakowanie nawigacyjne - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Bitwa na pograniczu populizmu. Politolog o sukcesie Tuska

Ministerstwo Infrastruktury informuje, że ponad 100-metrowy nowy most obrotowy w Nowakowie nad rzeką Elbląg usprawni żeglugę, ale również w znaczący sposób wpłynie na poprawę komunikacji kołowej. Oddanie do użytkowania nowego obiektu mostowego wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową pozwala na przystąpienie do kolejnego etapu, jakim jest rozbiórka istniejącej przeprawy stanowiącej przeszkodę nawigacyjną.

Nowy most obraca wokół pionowej osi, czyli jest odwodzony, a nie zwodzony. Ułatwia komunikację z Wyspą Nowakowską. Most będzie otwierany dla jednostek komercyjnych na polecenie kapitanatu, przeprawa dla jednostek do 5 m wysokości odbywać się będzie na bieżąco.

Inwestycje na rzecz Elbląg

Budowa mostu była jednym z elementów drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. W ramach tego kontraktu, na rzece Elbląg wykonywana jest obudowa brzegów na odcinku o długości około 10,4 km i roboty czerpalne na odcinku 3,8 km.

Brzegi wzdłuż rzeki Elbląg są obudowywane konstrukcją hydrotechniczną na odcinkach, na których przebudowywane są wały. Umocnienie brzegów jest realizowane w formie ścianki szczelnej, zwieńczonej żelbetowym oczepem. Ponadto, w celu ułatwienia dostępu do rzeki, budowane są dwie przystanie niskie wraz ze slipem do wodowania jednostek. Zakończona we wrześniu 2022 roku na Mierzei Wiślanej pierwsza część budowy drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, tak jak i jej etap drugi, to nie koniec całej inwestycji. W ramach trzeciego etapu zakończono już pogłębianie toru wodnego na Zalewie Wiślanym na długości 8200 m oraz wystawiono nowe oznakowanie nawigacyjne - informuje Ministerstwo Infrastruktury.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
Tylko PIS !
10 miesięcy temu
Za takie inwestycje Polacy dziękują Panu wiceministrowi infrastruktury Gróbarczykowi, a szczególnie Panu Premierowi Kaczyńskiemu, który jest twórcą i autorem największych inwestycji w Polsce. Pan Premier Kaczyński to geniusz inżynierii budowlanej i najwybitniejszy polityk w Polsce i w Europie ! A nawet i na świecie. Przed rządami PIS w Polsce nie było ani jednego kilometra autostrady, a teraz PIS wybudował w Polsce tysiące kilometrów autostrad.
innowacje
10 miesięcy temu
Wreszcie PiS się zreflektował, że budowa mostów równoległych do rzek i kanałów nie ma sensu. Wpadli na pomysł, że można zrobić obrotowy. Tylko PiS!
dojrzały Pola...
10 miesięcy temu
jakim prawem już jeżdżą, przecież ani pinokio na zbawca nie otwierali go uroczyście !!!
Max
10 miesięcy temu
Inflacja po co trzymasz pieniądze w banku.To bank Ciebie okrada.ONI robią obroty twoimy ciężko zarobionymi pieniędzmi,potem ochłapy Ci wypłaca i myślisz że jesteś inwestorem pytam kogo, poza tym banki są nie Polskie ,to kogo Ty sponsorujesz ,przecież nie Polska tylko obcy kapitał i dajesz nie rodakowi tylko Niemcowi,Francuzowi itd. A CHA NIE MASZ POMYSLU NA ŻYCIE i tak najprościej 5% dostaniesz a banki za granicą kręcą interesy i swoim obywatelem dają socjalne its
olo
10 miesięcy temu
A można było zrobić tunel albo wyższy most bez jakiegoś wydziwiania. Przecież taka konstrukcja wymaga obsługi i częstych konserwacji. Kto będzie płacił za utrzymanie, no i trzeba będzie czekać na przejazd bądź przepłynięcie. Masakra!