Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
CHE
|
aktualizacja

Polacy chcą poszerzać kwalifikacje. Nawet trzy czwarte z nas myśli o zmianie branży

3
Podziel się:

Polacy dostrzegają w pracy zdalnej szansę na to, by poszerzyć dotychczasowe kompetencje zawodowe. Aż trzech na czterech badanych wskazuje przy tym, że widzi sens w całkowitym przebranżowieniu. Najbardziej popularnym kierunkiem okazuje się branża IT.

Polacy chcą poszerzać kwalifikacje. Nawet trzy czwarte z nas myśli o zmianie branży
Polscy pracownicy otwierają się na "reskilling" (money.pl, Rafał Parczewski)

Polacy szukają furtki

Aż 3 na 4 pracowników jest gotowych przekwalifikować się lub przebranżowić, aby otrzymać pracę. Co ciekawe, pozostali z nas (co drugi badany), którzy nie myślą o zmianie branży uważają, że pracodawca nie daje im szans na to, by się rozwijać.

Nie dziwi kierunek, w jakim spoglądają Polacy, którzy myślą o zmianie branży. Z badania OLX na temat rynku pracy wynika, że osoby pracujące zdalnie lub hybrydowo najczęściej chciałyby poszerzać wiedzę właśnie z obszaru IT (23 proc. wskazań). Co piąty ankietowany wskazuje przy tym, że chciałby nauczyć się zarządzania czasem (20 proc.) oraz pracy z nowymi technologiami (18 proc.).

Badanie pokazuje również nasz stosunek do pracy zdalnej. Okazuje się, że połowa z nas chciałaby pracować w pełni zdalnie. Mimo to aż 75 proc. firm powróciło już do biur, choć 87 proc. z nich wskazało, że praca zdalna przebiegała u nich w sposób wzorowy.

Zobacz także: Praca w IT. Jak obecnie wygląda rynek w tej branży?

OLX postanowił przy okazji zgłębić temat tzw. well-being pracowników, czyli tego, w jaki sposób przeżywają oni okres pandemii. W sytuacji zagrożenia zdrowia i życia rola pracodawcy zyskała bowiem na znaczeniu. Z badania płynie wniosek, że każde przedsiębiorstwo stało się współodpowiedzialne za bezpieczeństwo swoich pracowników i ich rodzin.

*Badania zrealizowane przy współpracy z ARC Rynek i Opinia: wywiad telefoniczny z grupą 600 pracodawców i 15 wywiadów w grupie osób zatrudnionych na umowie B2B oraz badanie metodą CAWI, tj. za pośrednictwem ankiety internetowej w grupie 1000 pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
praca
rynek pracy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Oczywiście
2 lata temu
Jedna czwarta Polaków woli jałmużnę w postaci pińćset i inne darmochy.
Bzdeta
2 lata temu
Niech wszyscy skończa tak teraz popularny kierunek marketing i zarządzanie , będą sami zarządzcy i marketingowcy którzy beda zarządzać marketingiem no bo po co komu elektryk,hutnik,murarz, mechanik,szewc,pielegniarka itp.
pawulon
2 lata temu
Zapraszam do IT, zobaczycie jaki to miód.... Wszyscy by chcieli a potem na rozmowę przychodzą kandydaci po skończonej wieczorowej szkółce bootcampa. Ukrywają ten fakt a na rozmowie i tak wychodzi....