Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Polacy pod ścianą. Jest bardzo drogo. Na tym oszczędzamy

114
Podziel się:

Tylko 16 proc. kupujących nie ograniczyło wydatków na podstawowe kategorie. Pozostali szukają promocji, a z niektórych produktów po prostu rezygnują - czytamy we wtorkowym wydaniu "Rzeczpospolitej". Oszczędzamy nie tylko podczas codziennych zakupów w sklepie spożywczym. Polacy mocno tną wydatki na buty i odzież. Inflacja jest najwyższa od marca 1997 r., kiedy to wyniosła 16,6 proc.

Polacy pod ścianą. Jest bardzo drogo. Na tym oszczędzamy
Wypchane po brzegi koszyki sklepowe to dziś dużo rzadszy widok. Oszczędzamy nie tylko podczas codziennych zakupów w sklepie spożywczym. Polacy mocno tną wydatki na odzież (PAP, Leszek Szyma�ski)

Polacy zaciskają pasa. Jak pisze "Rzeczpospolita", widać to po klientach dyskontów (czyli zdecydowanych liderów handlu spożywczego z 40-proc. udziałem).

"Z analizy UCE Research i Proxi.cloud wynika, że najczęściej na promocjach poszukiwane jest mięso - wskazał to co trzeci badany. Nieco mniej wskazań zebrały nabiał i produkty sypkie" - napisano w dzienniku.

Jak zaznaczono, "z badania wynika, że jedynie 16,6 proc. badanych nie ogranicza obecnie podstawowych wydatków". "Wśród pozostałych największa grupa wymienia słodycze, słone przekąski i mocne alkohole" - czytamy.

- Ograniczenie spożycia tych kategorii może psychologicznie powodować odczucie zmniejszenia wydatków, a więc i satysfakcję w trudnych ekonomicznie czasach - skomentowała współautorka badania Iwona Kołodziejek z Proxi.cloud.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Gdzie największe wzrosty cen? "Drożeje właściwie wszystko"

"Na podstawie analizy ponad 40 tys. pozycji w innym badaniu firmy wynika, że w sierpniu zakupy w sklepach były droższe średnio o 23,7 proc. w ujęciu rocznym. Cena cukru niemal podwoiła się w ciągu roku. Po raz kolejny zdrożały produkty tłuszczowe, o 58,9 proc. Olej kosztuje już o 73,2 proc. więcej niż w sierpniu 2021 r." - czytamy w artykule.

Jak wyjaśniono, sieci handlowe "stawiają na promocje".

Staramy się różnicować kategorie produktowe objęte promocjami tak, by każdy znalazł coś dla siebie. Owoce, warzywa, nabiał i mięso stanowią jedną trzecią wszystkich promocji – powiedziała Agata Biernacka z Aldi, cytowana w dzienniku.

- Z naszej perspektywy udział takich kategorii, jak mięso czy nabiał, w ofercie promocyjnej nie jest największy, ale są one bardzo ważne dla klientów, co odzwierciedlają dane sprzedażowe. Dbamy o to, by w każdym tygodniu produkty z tych kategorii były objęte promocjami - przyznała rzecznik Netto Polska Patrycja Kamińska, a Joanna Piwowarczyk z biura prasowego sieci Biedronka zapewniła, że jej sieć "stara się zapewnić klientom duży wybór wśród wszystkich kategorii produktowych, aby każdy mógł znaleźć coś ciekawego dla siebie w atrakcyjnej cenie".

Polakom wyraźnie brakuje pieniędzy

Zwrócono uwagę, że "w przypadku deklaracji oszczędności nie chodzi tyko o produkty spożywcze czy napoje wyskokowe". "Duża grupa ankietowanych deklaruje również redukcję wydatków na odzież i obuwie" - napisano.

- Polakom wyraźnie brakuje pieniędzy na zaspokojenie wszystkich potrzeb, jeżeli rezygnują z zakupu mocniejszych alkoholi czy tekstyliów - ocenił analityk sektora konsumenckiego z UCE Research Paweł Kołodziej, cytowany w dzienniku.

Według szacunków Głównego Urzędu Statystycznego inflacja w sierpniu wyniosła 16,1 proc. rok do roku, a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosła o 0,8 proc. Inflacja jest najwyższa od marca 1997 r., kiedy to wyniosła 16,6 proc. Ekonomiści nie spodziewali się takiego wyniku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(114)
Dfghhh
2 lata temu
Galicja i Głodomeria. "Znowu" wszyscy zostaniemy wegetarianami lub nawet weganami... bynajmniej nie z powodu światopoglądu.
Obiektywny
2 lata temu
A ile można kupować ubrań albo butów ? Może jakaś pseudo klasa średnia z wypasionym przeszarżowanym kredytem namieszkanie z katalogu, który nagle urósł o 100% nie kupuje już pary butów albo nowego krawata czy bluzki co tydzień, ale zwykły człowiek i tak nie kupował, więc co mu za róznica ?
Kiyoko
2 lata temu
Mój lokalny McDonald's, gdzie pracuję. Niemal zawsze pełen młodzieży i rodzin z dziećmi. Ludzie zostawiają naprawdę ogromne pieniądze w kasie.
Pfff
2 lata temu
PRZESTAŃCIE DOIĆ EMERYTÓW
ghjkl
2 lata temu
Na drogach ,autostradach samochodow nie ubylo .!Wszyscy jezdza i placa.W marketach kupujacych wielu ! Kosze wypelnione.Bida i drogo bylo w latach 80-95.
...
Następna strona