Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.pl

Polacy pokochali zakupy internetowe. Ta kwota robi wrażenie

Podziel się:

Jak wynika z najnowszego ebooka z raportem pt.: "Jak wdrożyć sklep internetowy, i czy to się opłaca", wydanego przez portal Interaktywnie.com, liderzy branży e-zakupów w Polsce przewidują wzrost swoich przychodów na poziomie około 15% rocznie, a co piąty z nich zakłada, że zwiększy je o 20% lub jeszcze bardziej.

Polacy pokochali zakupy internetowe. Ta kwota robi wrażenie
(materiały partnera)

Ebook można pobrać za darmo tutaj:

Wartość polskiego rynku e-commerce w 2025 roku sięgnie 150 mld złotych. Najczęściej w Polsce online kupowana jest odzież, na co przeznaczana jest średnio kwota 270 złotych miesięcznie.

Dane GUS wykazują, że dynamika sprzedaży przez internet jest dodatnia we wszystkich grupach towarów, poza motoryzacją. Najszybciej rósł segment odzieży – prawie 28 proc. w porównaniu z lutym, ale w sprzedaży innych towarów zanotowano podobną dynamikę - ponad 23 proc. w grupie "żywność, napoje i wyroby tytoniowe" i prawie 22 proc. w grupie "meble, rtv, agd".

W segmencie e-commerce nie ma więc śladu po wieszczonej przez niektórych recesji, a to oznacza, że inwestycje w ten kanał nadal mają rację bytu.

Nie tylko cena. User experience to też klucz do sukcesu sprzedażowego

Wybór platformy internetowej początek biznesu w sieci. By faktycznie sprzedawać w internecie, trzeba zadbać o to, by witryna była użyteczna, bo to właśnie UX jest głównym czynnikiem decydującym o konwersji. Na pytanie, jakie elementy wizualne cenią w witrynie e-commerce, 40% klientów wskazuje, że obrazy, 39% że kolor, a 21% że wideo.

Wdrożenie dobrego UX w witrynie wymaga co prawda sporo pracy i testów, ale - na najbardziej ogólnym poziomie - można wymienić trzy elementy, które determinują sprzedaż.

Witryna sprzedażowa powinna wyróżniać się logiczną i konsekwentną architekturą informacji, obejmującą nie tylko produkty, ale też kategorie, czyli ogólne nazwy obejmujące konkretne grupy produktów. Czytelna organizacja pozwala klientowi za pomocą kilku kliknięć znaleźć to, czego szuka.

W idealnej sytuacji możliwe jest zrealizowanie transakcji jednym lub dwoma kliknięciami, ale nie zawsze tak drastyczne skrócenie ścieżki zakupowej jest możliwe. Warto jednak redukować ją najbardziej, prosząc tylko o podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko klienta, adres wysyłki, adres rozliczeniowy i numer telefonu.

Płatności w sieci ważne dla klientów

Zwyczaje dotyczące płatności w internecie bardzo się różnią w zależności od regionu i koniecznie trzeba te różnice uwzględnić. Dane wskazują co prawda na znaczny wzrost popularności płatności cyfrowych (podczas lockdownu wykorzystanie gotówki spadło od 10% do 50%, w zależności od kraju, a przewiduje się, że ogólne wykorzystanie płatności cyfrowych w Europie wzrośnie o 70% w latach 2020-2025), ale w Polsce nadal warto uwzględnić płatność przy odbiorze. Jak piszą autorzy raportu wydanego przez Interaktywnie.com, dostawcy bramek płatniczych, np. mBank i jego rozwiązanie Paynow, zapewniają dostęp do najważniejszych sposobów opłacania zamówień, np. kartami, szybkimi przelewami czy Blikiem. A np. PayPo oferuje tzw. płatności odroczone, co może być dobrym wabikiem dla klientów.

Warto też wiedzieć, że mieszkańcy Europy Zachodniej i Środkowej płacą za 45% zakupów online kartą kredytową lub debetową. Kolejną najpopularniejszą metodą płatności jest przelew bankowy, z którego konsumenci korzystają w przypadku 25% zakupów online.

Jeśli transakcja przebiegła pomyślnie, a towar dotarł do konsumenta bez opóźnień, możemy odetchnąć z ulgą? Nie do końca. Kiedy już zdobyliśmy klienta, musimy nieco popracować nad tym, by na jednej transakcji się nie skończyło. W tym celu warto wykorzystać tzw. marketing automation, czyli platformy technologiczne umożliwiające automatyzację, monitorowanie i optymalizację niemal wszystkich działań marketingowych podejmowanych przez e-commerce managerów.

Więcej w ebooku, który można pobrać tutaj:

Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl