Problemy BYD w Chinach. Upadł duży dealer, salony zamknięte

Chińska marka BYD, mimo rosnącej popularności swoich samochodów elektrycznych, staje przed poważnymi wyzwaniami. Duży dealer we wschodniej prowincji Shandong zakończył działalność, a co najmniej 20 salonów zostało zamkniętych - podaje Reuters.

BYDBYD ma niewielką liczbę własnych sklepów w Chinach
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Robert, VanderWolf Images
Magda Żugier
oprac.  Magda Żugier

Qiancheng Holdings, firma prowadząca sklepy BYD, znalazła się w trudnej sytuacji, która dotknęła ponad 1 tys. konsumentów. Klienci ci nadal oczekują na realizację gwarancji i usług posprzedażowych.

Salony dotknięte kryzysem znajdują się w czterech miastach, w tym w Jinan i Weifang. Właściciele samochodów organizują grupy ochrony praw, aby znaleźć rozwiązania dla zaistniałej sytuacji - czytamy.

Przyczyny kryzysu

Qiancheng, która niegdyś osiągała roczny obrót w wysokości 3 mld juanów (ok. 416,71 mln dol.) i zatrudniała 1 tys. 200 osób, opublikowała 17 kwietnia list, w którym obwinia BYD o zmiany w polityce dealerskiej. Według firmy, te zmiany spowodowały ogromną presję na jej przepływy pieniężne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zbudował potęgę Lecha. Zdradza na czym "potknął się Cupiał"

BYD, z którą skontaktowała się agencja Reuters, nie zdecydowała się na komentarz w tej sprawie. Jednak w artykule chińskiego wydawcy Cover News, anonimowy przedstawiciel BYD ds. public relations stwierdził, że to szybka ekspansja Qiancheng, a nie korekty polityki, doprowadziły do kryzysu. Dodał również, że BYD zapewnia wsparcie Qiancheng.

Wyzwania na rynku motoryzacyjnym

Sytuacja Qiancheng podkreśla rosnące wyzwania, z jakimi boryka się chiński rynek motoryzacyjny, zwłaszcza w segmencie samochodów elektrycznych.

Nasilająca się konkurencja wywiera presję na dostawców, producentów i dealerów. Salony samochodowe są szczególnie narażone na zmiany w branży, takie jak przejście na sprzedaż bezpośrednią i spowolnienie wydatków konsumenckich.

BYD posiada niewielką liczbę własnych sklepów w Chinach, a na tamtejszym rynku korzysta głównie z usług dealerów.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
LOT przejmie inną linię? "Łakomych kąsków zostało niewiele"
LOT przejmie inną linię? "Łakomych kąsków zostało niewiele"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę