Producent samochodów kończy działalność. Kolejne zwolnienia w Niemczech
Niemiecki producent samochodów elektrycznych Next E-Go Mobile z Akwizgranu ostatecznie kończy działalność. Syndyk masy upadłościowej cytowany przez niemieckie media poinformowało, że nie udało się znaleźć inwestora. Oznacza to, że pracę straci 200 osób.
Syndyk masy upadłościowej niemieckiej spółki Next E-Go Mobile, Claus-Peter Kruth, poinformował o definitywnym zamknięciu firmy. Powodem jest brak inwestora gotowego przejąć przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji samochodów elektrycznych.
Twórcom firmy nie udało się przekonać konsumentów do elektryków, szczególną porażkę poniósł model E-Wave X, który nie wszedł nawet do produkcji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polak "odkrył" ogromne złoża metali szlachetnych - Paweł Jarski - Elemental Holding w Biznes Klasie
Niemcy. 200 osób straci pracę
W konsekwencji upadku firmy ok. 200 pracowników otrzyma w najbliższym czasie wypowiedzenia. Aktywa firmy zostaną następnie spieniężone w celu pokrycia zobowiązań.
Next E-Go Mobile zdołała zwrócić na siebie uwagę na rozwijającym się rynku elektromobilności. Jednak mimo zaangażowania znanych osobistości wspierających markę oraz imponujących działań marketingowych, w tym zatrudnienia piłkarza Neymara jako ambasadora, nie udało się osiągnąć sukcesu.
Niemcy zwalniają na potęgę
Przez Niemcy przetacza się fala zwolnień. To właśnie branża motoryzacyjna należy do sektorów najbardziej dotkniętych redukcjami etatów. Zwolnienia przeprowadziło wiele czołowych firm z sektora. Continental, producent opon z Hanoweru, zapowiedział zwolnienie ponad 7 tys. pracowników do 2025 r. w ramach programu oszczędnościowego. Celem jest obniżenie rocznych kosztów o około 400 mln euro, czyli 1,7 mld złotych.
Koncern ZF, dostawca podzespołów motoryzacyjnych z siedzibą w Friedrichshafen, ogłosił plany zamknięcia dwóch fabryk i likwidacji aż 12 tys. miejsc pracy, co stanowi około 25 proc. całego zatrudnienia firmy w Niemczech. Powodem są dążenia do cięcia kosztów. Jak donoszą media, ZF zamierza przenieść część działalności badawczo-rozwojowej i produkcyjnej do krajów o niższych kosztach pracy, takich jak państwa Europy Wschodniej, Indie czy Chiny.
Problemem dotknięte są inne gałęzie przemysłu. Bosch, największy na świecie dostawca części samochodowych z siedzibą w Gerlingen, zredukuje 4 tys. etatów. Transformacja w kierunku elektromobilności wymusza na firmie głęboką restrukturyzację, a rozmowy ze związkami zawodowymi już się rozpoczęły.