Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Przebudowa A4. Ministerstwo infrastruktury: będą zmiany

18
Podziel się:

Plany rozbudowy autostrady A4 poddane zostaną rewizji - zapowiedział na antenie Radia Wrocław wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz. GDDKiA rekomendowała poszerzenie drogi w starym śladzie. Brane jest również pod uwagę poprowadzenie autostrady nowym śladem.

Przebudowa A4. Ministerstwo infrastruktury: będą zmiany
Plany rozbudowy autostrady A4 poddane zostaną rewizji - zapowiedział wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz (PAP, Adam Hawa�ej)

Wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz był pytany na antenie Radia Wrocław o dalsze plany dotyczące autostrady A4. Podkreślił, że "każda inwestycja budzi kontrowersje, po jednej, czy po drugiej stronie".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Apel Andrzeja Dudy ws. wydatków na obronność. Ekspert: jest problem z wiarygodnością polskiego prezydenta

- Powiem tak, będzie rewizja, jeżeli chodzi o kwestię wyboru przebiegu, korytarza A4, czy po starym śladzie, czy po nowym śladzie. Na dzisiaj, po takich wstępnych analizach, no wydaje się, że rozbudowa istniejącej autostrady nie wygląda racjonalnie, ekonomicznie i rozwojowo - powiedział Paweł Gancarz.

Gancarz unikał odpowiedzi na pytanie, którędy miałby przebiegać nowy ślad autostrady.

- Na pewno będzie rewizja i trzeba sprawę jeszcze raz przeanalizować, bo jest sporo niejasności, sporo wątpliwości. Z takiego pierwszego oglądu sytuacji nie wskazuje nic, żeby jednoznacznie rozbudowa starego korytarza była korzystniejsza z wielu względów, niż poprowadzenie nowego śladu - powiedział wiceminister.

Polityk zaznaczył, że będzie to "szybka rewizja".

- Także przed nami decyzje co do tego, czy rozpoczynamy ten etap, co do wyboru powtórnie i te analizy uruchamiamy jeszcze raz, na naprawdę obiektywnych zasadach - powiedział Gancarz.

Autostrada bez pasa awaryjnego. Konieczny remont

Obecnie autostrada A4 na Dolnym Śląsku przebiega śladem trasy wybudowanej jeszcze przed II wojną światową. Mimo wymiany nawierzchni, na większej części trasy między Wrocławiem a Zgorzelcem nie ma pasa awaryjnego.

W listopadzie 2023 roku GDDKiA zarekomendowała rozbudowę autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem w istniejącym śladzie trasy. Obecną dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpić miałaby nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym. Prezentowane wcześniej warianty przebiegu autostrady nowym śladem spotykały się z protestami mieszkańców, m.in. z gminy Kobierzyce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(18)
Mario
4 tyg. temu
Obiektywnie patrząc na tą inwestycję to rozbudowa jest najgorszym z wariantów. Oczywiście jest wielu zwolenników tego rozwiązania ale to przeważnie osoby, które myślą tylko i wyłącznie o czubku własnego nosa. Pod względem rozwoju, bezpieczeństwa ruchu, patrząc na samo miasto, które może zostać całkowicie sparaliżowane (na pewno jego południe) to była to decyzja kompletnie niezrozumiała.
Pimp
2 miesiące temu
Nic nie rewidować, budować! Jak mają to znowu zmieniać to chyba chcą skończyć w 2040?
Maszynista
2 miesiące temu
TIRY na TORY i nie trzeba budować nowych autostrad.
zxc
2 miesiące temu
Najprościej w tym momencie od rozwidlenia A18, E40 pchnąć drogę do E65 a następnie do S5 jakieś 130 km. To powinno rozładować do 20 % ruchu na A4 do Wrocławia od strony zachodniej.
zibimaks
2 miesiące temu
Budowa w nowym miejscu uzgodnienia, to kolejni niezadowoleni, kolejne wywłaszczenia,prace geologiczne i archeologiczne, długie lata projektowania i mijające kolejne lata a budowa za10-20 lat ciągnąca się następne 20 lat.... Na zachodzie bez zmian, tam modernizują a nie kombinują. U nas ktoś musi zarobić a przy nowej budowie będzie ich wielu....