Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WS
|
aktualizacja

Przekop Mierzei Wiślanej. Półmetek prac drugiego etapu

202
Podziel się:

Urząd Morski w Gdyni podał, że zaawansowanie prac drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską sięga już 50 proc. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne jak pogrążanie ścianek szczelnych i ich kotwienie, roboty mikropalowe oraz roboty żelbetowe. Pierwszy etap przekopu Mierzei Wiślanej jest już prawie gotowy.

Przekop Mierzei Wiślanej. Półmetek prac drugiego etapu
Drugi etap przekopu Mierzei Wiślanej jest już na półmetku prac (Budimex)

– Już niedługo, bo 17 września otworzymy Kanał Żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. To pierwszy etap wielkiego projektu, jakim jest budowa nowej drogi wodnej, która umożliwi otwarcie portu w Elblągu na Bałtyk. Jednym z elementów inwestycji łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prace na rzece Elbląg wraz z budową obrotowego mostu w Nowakowie – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

– Szczególnie cieszy mnie to, że prace w ramach tego zadania również prowadzone są zgodnie z harmonogramem, a zaawansowanie robót osiągnęło już półmetek – dodał Gróbarczyk.

Drugi etap inwestycji

W ramach drugiego etapu zostanie przebudowany istniejący tor wodny na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje ziemnych wałów przeciwpowodziowych. Zaplanowano również budowę przystani niskich ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w Nowakowie wraz ze zmianami układu drogowego.

Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wchodzi w decydujący etap. Elementem bardzo ściśle związanym z drugim etapem jest droga powiatowa oraz most w Nowakowie, który budujemy jako nową przeprawę. Obecnie wykonywana jest konstrukcja stalowa w miejscu prefabrykacji. Na miejscu mamy wykonane konstrukcje żelbetowe wszystkich podpór. Trwają roboty wykończeniowe związane z tymi podporami – stwierdził zastępca pełnomocnika do spraw realizacji projektu z Urzędu Morskiego w Gdyni Andrzej Małkiewicz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Bilion złotych Morawieckiego. To realna skala potrzeb

Cel inwestycji

Wśród celów inwestycji Urząd Wojewódzki w Olsztynie wymienił zwiększenie atrakcyjności gospodarczej województwa warmińsko-mazurskiego, a w szczególności Elbląga i portu w tym mieście. Nowe rozwiązanie ma być również motorem rozwoju gospodarczego całego regionu.

Po zakończeniu całości prac, droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości i zanurzeniu 4,5 m.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(202)
tolerancyjny
2 lata temu
Czyżby dla kilku flisaków spławiających tratwy, bo tylko takie ryć po dnie nie będą, przewalono tyle kaski? Szacun.
Kolobolo
2 lata temu
Celem jest wodny transport surowcow z warmii przez morze bo nikt tego nie skontroluje
trasa wyciecz...
2 lata temu
tylko co wy tą drogą będziecie wozić? wycieczki?
trasa wyciecz...
2 lata temu
tylko co wy tą drogą będziecie wozić? wycieczki?
OT ! CO !
2 lata temu
Przekop Mierzei Wiślanej miał już w planach w 2 połowie XVI wieku król Polski Stefan Batory !
...
Następna strona