Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Przekop Mierzei Wiślanej. Trwają testy na pierwszym z mostów

121
Podziel się:

Most Południowy przechodzi próbne obciążenia. Również przy moście Północnym większość robót konstrukcyjnych już wykonano - podał Urząd Morski w Gdyni.

Przekop Mierzei Wiślanej. Trwają testy na pierwszym z mostów
Przekop Mierzei Wiślanej trwa. Testy prowadzone są na pierwszym z mostów. (Grupa NDI)

Dzięki dwóm obrotowym, otwieranym naprzemiennie mostom na Mierzei Wiślanej kierowcy nie będą stać w korkach, czekając aż przez kanał żeglugowy przepłynie statek. A ruch z drogi krajowej 501 nie będzie wstrzymywany.

Prace przy pierwszym z mostów mają się ku końcowi - informuje Urząd Morski w Gdyni.

Zobacz także: Przekop Mierzei Wiślanej jednak bez bursztynu. "Zostawiamy dla przyszłych pokoleń"

- Na moście Południowym odbywają się właśnie próbne obciążenia. Używamy do tego samochodów ciężarowych, czteroosiowych. Liczba i obciążenie tych ciężarówek jest tak dobrana, by zbadać najbardziej niekorzystny układ obciążenia dla mostu, co pozwala przetestować jego pracę, ugięcia oraz odkształcenia - wyjaśnił Paweł Ciomek, kierownik robót mostowych z konsorcjum NDI/Besix, które jest generalnym wykonawcą tej inwestycji.

Jeśli wszystko odbędzie się zgodnie z planem, to most stanie się przejezdny dla kierowców jeszcze w tym miesiącu.

Jak podkreślają specjaliści z NDI, testowany obiekt jest wyjątkowy. Dlaczego? Bo to jeden z najdłuższych tego typu obiektów obrotowych w Polsce.

- Jego łączna długość to ponad 60 metrów, masa konstrukcji stalowej ustroju wraz z przeciwwagą to ok. 550 – 560 ton" - podkreślił Ciomek.

Również przy moście Północnym większość robót konstrukcyjnych już wykonano. W tej chwili trwa montaż konstrukcji stalowej i mechanizmów ruchu. Trwa wykonywanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego, podaje Urząd Morski.

5 czerwca minęło 20 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie pierwszej części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Do jej zakończenia pozostał zatem rok.

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(121)
tak
3 lata temu
zaleje Holandię, Danie będzie nowe morze i wszystko zaleje nawet mierzeje wiślana będzie super morze do Warszawy niech żyje ocieplenie klimatu 😠😠
Szyper
3 lata temu
Porty jachtowe w Elblągu, Kątach Rybackich, Krynicy Morskiej, Piaskach, Nowej Pasłęce, Fromborku i Tolkmicku czekają na przekop Mierzei Wiślanej. Nasze okno na świat, na nasz Bałtyk. Bez proszenia się Rosjan o zgodę na przekroczenie Cieśniny Piławskiej. Pamiętajmy: Rosjanie mogą w każdej chwili odmówić każdej obcej jednostce przekroczenia własnej cieśniny. Kiedyś już nas zablokowali, na całe trzy lata. Wtedy część naszego wybrzeża miała dostęp jedynie do jeziorka, a nie do morza. Pamiętajmy również, że każdy kanał żeglugowy można pogłębić. Pogłębiarki robią to szybko i sprawnie, o wiele krócej i taniej niż wybudowanie nowego kanału. Polski Zalew Wiślany będzie miał dostęp do polskiego morza. Elbląg i sześć innych portów zyska bezpośrednie połączenia wodne z np. Gdańskiem czy Kołobrzegiem. Chyba nie trzeba tłumaczyć, ile można na tym zarobić i co to oznacza dla całego regionu? Pozdrawiam; stary rybak.
Szyga
3 lata temu
artykuł o mostach a zdjęcie pokazuje pirs , jak zawsze wp pisze od rzeczy
swd
3 lata temu
na kogo spadną koszty utrzymania tej drogi wodnej?
xxx
3 lata temu
jaka będzie opłata za przepłynięcie tym kanałem?
...
Następna strona